بازیگر جوان سینما از ویژگیهای ماندگار شدن و محبوبترین کار خود گفت.
به گزارش سینماسینما، پدرام شریفی در خصوص کار هایی که یک بازیگر برای ماندگاری باید انجام دهد، گفت: به نظرم خیلی فاکتور های مهمی وجود دارد، اول آن که بازیگر باید به یاد داشته باشد پس از اتمام هر فیلم، ماجرا دوباره از ابتدا برای او آغاز می شود و بازیگر درست مثل یک ورزشکار احتیاج دارد تمرین کند و خود را بازسازی کند و روی بدن و بیان خود همیشه کار کند و مطالعه داشته باشد و فیلم ببیند.
او ادامه داد: یک بازیگر هیچ گاه نباید این خروجی ها را ببندد و زمانی که احساس کند که همه چیز دارد و احتیاجی به تمرین ندارد، ماجرا برای او به پایان خواهد رسید و بازیگر تمام خواهد شد.
شریفی گفت: من برای ماندگاری از مهدی هاشمی مثال میزنم. برای یک بازیگر کافی است که فکر کند بعد از آن نیازی به تمرین ندارد، اما من زمانی که در «سیانور» با ایشان همکار بودم، دیدم که هنوز، در این سن و سال به فکر کار خود است و این اتفاقی است که برای ماندگاری در یک بازیگر باید بیفتد.
این بازیگر به جوانانی که می خواهند وارد سینما شوند، این طور توصیه کرد: بهترین جا برای ورود به سینما دانشگاه است، نه به خاطر کلاس ها و چیزهایی که در آن جا یاد می گیرند، به خاطر این که وقتی کسی دانشجوی تئاتر یا سینما می شود، هم کلاسی هایی دارد که باید با آن ها کار کند و وقتی که همکاری شکل گرفت و از هم یاد گرفتند، در این بستر فراهم شده کار یاد خواهند گرفت. در محیط دانشگاه افراد همدیگر را پیدا می کنند و گروه های تئاتری و سینمایی شکل می گیرد.
شریفی در خصوص آینده اش در بازیگری بیان کرد: نمیدانم ولی دوست دارم که کارهای خوب انجام دهم و در فیلم های خوبی باشم، چون اساسا از فیلم های خوب است که آدم یاد می گیرد و در فیلم های بد باید از خودت خرج کنی و چیزی به تو اضافه نمی شود. من از یکی از کار هایی که بازی کردم راضی نبودم، البته الان هم سرم پیش خود پایین نیست، اما دوست داشتم که آن کار در شرایط دیگری به من پیشنهاد می شد و برای مثال اگر الان به من می گفتند آن فیلم را بازی نمی کردم.
او در خصوص ملاک هایش برای انتخاب نقش اظهار کرد: فیلم نامه اولین چیزی است که برایم اهمیت دارد و بعد از آن کارگردان و این که اندازه نقش برایم مهم نیست و اگر تیم خوبی باشد، بازی می کنم. برای مثال من برای شهرام مکری در دو فیلم بازی کردم که مجموع دو تای آن ها روی هم ده دقیقه نمی شود ولی خیلی دوست دارم کارهایی را که کرده ام و حالم با آن ها خوب است.
بازیگر «بادیگارد» در خصوص علاقه اش به کار های دیگر، جز بازیگری گفت: نمی دانم، فکر نمی کنم کار دیگری انجام دهم و دوست دارم بازیگر خیلی خوبی باشم و از این شاخه به آن شاخه پریدن شاید خوب نباشد.
شریفی در میان کارهایی که تا کنون بازی کرده، محبوب ترین فیلم از نظر خود را انتخاب کرد و گفت: نقشی که در «متولد ۶۵» بازی کردم را خیلی دوست دارم.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «سمفونی باران» کلید خورد
- راهیابی «آخرین تولد» به پنج جشنواره بینالمللی
- نسخه ویژه نابینایان «آدم برفی» با صدای پدرام شریفی منتشر میشود
- گزارشی از واکنشها به ویدئوی اعتراضی مهرجویی/ اندوه عمومی سینماگران ایرانی
- اولین حضور بینالمللی «ملخ» در یک جشنواره آمریکایی
- اکران مستند پشت صحنه «شبی که ماه کامل شد»
- پدرام شریفی به «شیرجه بزرگ» پیوست
- «شبی دو میلیون» فیلم تازه کارگردان «متولد ۶۵»/ دومین فیلم مجید توکلی جلوی دوربین میرود
- رونمایی از تیزر فیلم سینمایی «کار کثیف»
- گزارش تصویری سینماسینما از آخرین نشست های جشنواره/ از خسرو معصومی تا پدرام شریفی
- پست اینستاگرام بازیگر «متولد ۶۵» درباره دیدار رئیسی و تتلو
- نوشته پدرام شریفی در حمایت از روحانی/ ما هم به نوعى به احمدىنژاد راى دادیم
- فیلمبرداری «کار کثیف» در ترکیه به پایان رسید
- پدرام شریفی: سینما برایم جدیتر است
- برای فیلم جدید شهرام مکری ۱۲ کیلوگرم وزن کم کردم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





