روح الله سهرابی مدیرکل عرضه و نمایش سازمان سینمایی در گفتگو با امیرعباس صباغ در برنامه این هفته سینمامعیار در واکنش به انتقادات برخی اهالی سینما در سختگیری سازمان سینمایی به آثار سینمای اجتماعی گفت: برای ما ژانر فیلم هیچ وقت اولویت نبوده و همیشه دنبال متنوع سازی سبد تولید بودیم و این صحبتها که ما حامی کمدی و مخالف سینمای اجتماعی هستیم اساسا صحت ندارد چرا که طبق آماری که بزودی منتشر میکنیم نزدیک ۵۰ درصد آثار سینمایی که از آغاز به کار این دولت پروانه ساخت گرفتهاند متعلق به سینمای اجتماعی بوده و سهم کمدیها کمتر از این عدد است.
به گزارش سینماسینما، روح الله سهرابی افزود: ما به دنبال مدیریت متوازن هستیم و ادعاهای برخی دوستان در خصوص سختگیری ما در ساخت فیلم اجتماعی از پایه بی اساس است.
او ادامه داد: تنها سختگیری فعلی ما در شورای پروانه ساخت آن جنس سینمایی ست که ایران را در جهان کشوری عقب افتاده و مفلوک، پر از رخوت و وجوه منفی تصویر کند و وقتی فیلم تمام میشود چیزی جز خفت و خاری برای ایران خروجی بیرون نمیآید.
سهرابی افزود: حیطه فعالیت یک مدیر سینمایی، حیطه محدود و تعریف شدهای است که نمیتواند صفر تا صد حواشی یک فیلم را حل کند، بعد از ناآرامیهای اخیر سعی کردیم مسیر تعاملی خود را هم با نهادهای بالادستی و هم نهادهای صنفی ارتقا دهیم که خروجی این تعامل رکورد شکنیهای پیاپی در دو ماه اخیر و رسیدن به فروش ۲۵۰ میلیاردی سینماها در سال جاری بود و این خلاف برخی پیشبینیها بود که از نابودی سینمای ایران میگفتند.
او ادامه داد: اینکه عوامل اصلی یک فیلم در آستانه اکران در یک اقدام پروپاگاندای برای بیشتر دیده شدن فیلم حرکتی انجام میدهند، سازمان سینمایی ترجیح میدهد یا مسئله را مسکوت بگذارد یا حل مشکل را به عوامل فیلم واگذار کند، در هیچ صنعت دیگری اینچنین قراردادها یک طرفه بسته نمیشود، بدون اینکه تضمینی از طرف دوم گرفته شود (البته که برخی تهیهکنندگان تضمین لازم را میگیرند و با این کار مانع از انجام رفتارهای پرخطری میشوند که میکواند به فیلم آسیب بزنند) و این حلقه مفقوده تعامل تهیهکننده با دیگر عوامل فیلم است.
سهرابی تاکید کرد: در حال حاضر ترکیب بازیگران یک اثر در مرحله صدور پروانه ساخت برای سازمان سینمایی مهم است و ما دخالتی نمیکنیم اما هشدار میدهیم به سمت عواملی که بر مدار قانون رسمی حرکت نمیکنند نروند تا برای فیلمشان مشکلی ایجاد نشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- واکنش روحالله سهرابی به ادعای جهانگیر کوثری؛ کی و کجا برای اکران فیلمتان مراجعه کردهاید؟
- مدیر اسبق نظارت و ارزشیابی مطرح کرد؛ سهرابی و امثال او، تصویر یک جمهوریِ سانسورچی را به جهان مخابره کردند
- به راحتی دروغ میگویید و ککتان هم نمیگزد/ پاسخ مجید برزگر به یادداشت روحالله سهرابی
- ۱۰ فیلم مشکلدار سینما چه زمانی اکران میشوند؟
- مدیرکل اداره نظارت سازمان سینمایی: شورای پروانه نمایش از دیدن و ارزیابی «برادران لیلا» خودداری کرد
- از ۲۰ تا ۶۰ هزار تومان؛ موافقت سازمان سینمایی با شناور شدن قیمت بلیت سینماها
- صدور مجوز نمایش بینالمللی یک فیلم توقیفی/ فقط خارجیها میتوانند «قاتل و وحشی» را ببینند
- دبیر جشنواره فیلم فجر خبر داد؛ اعلام آثار سودای سیمرغ تا پنجم بهمن/ معرفی اعضای هیات انتخاب فجر۴۱
- روحالله سهرابی مطرح کرد؛ آخرین وضعیت «کاناپه»، «برادران لیلا» و برگزاری جشنواره فیلم فجر
- خط و نشان تلویحی سازمان سینمایی/ سهرابی: فیلمهای حاضر در جشنواره فجر در اولویت اکران سال ۱۴۰۲ قرار میگیرند
- انتشار یک گزارش عملکرد از سوی سازمان سینمایی؛ پروانه نمایش برای ۱۲۸ اثر غیرسینمایی و ۳۸ فیلم سینمایی در چهار ماه صادر شد
- تکلیف تعیین قیمت بلیتها به عهده مدیران پردیسها و سینماها گذاشته شد
- مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم: ستاد صیانت از آثار سینمایی فعال است/ ضرورت مساعدت صداوسیما
- برپایی جلسه فوقالعاده مقابله با قاچاق فیلم
- واکنش یک مدیر به قاچاق فیلمهای روی پرده؛ سینماداران و انجمن سینماداران جوابگو باشند
پربازدیدترین ها
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
آخرین ها
- همزمان با سالگرد اولین نمایش عمومی «قیصر»؛ بزرگداشت مسعود کیمیایی برگزار میشود
- دو خبر از جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ زمان بازبینی حضوری و انتخاب نهایی آثار بخش دیگرگونههای نمایشی/ آغاز ثبتنام اصحاب رسانه و منتقدان
- برگزاری نمایشگاه پشت دریای وهم
- حضور همراه اول با مجموعهای از سرویسهای فناورانه در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- «در آغوش درخت» بهترین فیلم بلند سینمای جهان جشنواره هندی شد
- نکوداشت خسرو خسروشاهی در جشنواره فیلم رشد
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- به پاس یک عمر دستاورد سینمایی؛ خرس طلایی افتخاری برلین به تیلدا سوئینتون اهدا میشود
- کنسرت نمایش ایرج، زهره، منوچهر / گزارش تصویری
- حقایقی درباره محمد نوری به بهانه سالروز تولد او/ مردی که از شکست هراس نداشت
- ذلت ماندن یا لذت رفتن و رستن!
- جدول فروش سینمای ایران در آخرین روز پاییز/ پنج فیلمی که از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد فروختند
- نمایش «دِویل» تمدید شد/ آغاز اجرای نمایش «تشنگان» از ۴ دی
- شایعه فروش آثار تجسمی مربوط به فروغ فرخزاد و سهراب سپهری/ سریال و فیلم مستند سهراب و فروغ به زودی کلید میخورد
- نامزدی یک فیلم کوتاه ایرانی-آمریکایی در جوایز آکادنی فیلم سوئد
- نشست خبری بزرگداشت فروغ فرخزاد / گزارش تصویری
- درباره سه مستند سینماحقیقت/ از جسارت نمایش عریان اعتیاد تا عشق به سینما در اتاق آپارات
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- چرا «لیلی» سریال «داییجان ناپلئون» زشت بود؟/ پاسخ ناصر تقوایی را بخوانید
- «تیآرتی» ترکیه آغاز به کار کرد؛ صداوسیما هنوز در فکر سانسور است
- سیمرغ مردمی به جشنواره فیلم فجر بازگشت
- بستههای ویژه شب یلدای همراه اول با هدیه دیجیتال معرفی شد
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه
- نشست «شاهد عینی» / گزارش تصویری
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی»/ در بستر واقعیت
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه