روح الله سهرابی مدیرکل عرضه و نمایش سازمان سینمایی در گفتگو با امیرعباس صباغ در برنامه این هفته سینمامعیار در واکنش به انتقادات برخی اهالی سینما در سختگیری سازمان سینمایی به آثار سینمای اجتماعی گفت: برای ما ژانر فیلم هیچ وقت اولویت نبوده و همیشه دنبال متنوع سازی سبد تولید بودیم و این صحبتها که ما حامی کمدی و مخالف سینمای اجتماعی هستیم اساسا صحت ندارد چرا که طبق آماری که بزودی منتشر میکنیم نزدیک ۵۰ درصد آثار سینمایی که از آغاز به کار این دولت پروانه ساخت گرفتهاند متعلق به سینمای اجتماعی بوده و سهم کمدیها کمتر از این عدد است.
به گزارش سینماسینما، روح الله سهرابی افزود: ما به دنبال مدیریت متوازن هستیم و ادعاهای برخی دوستان در خصوص سختگیری ما در ساخت فیلم اجتماعی از پایه بی اساس است.
او ادامه داد: تنها سختگیری فعلی ما در شورای پروانه ساخت آن جنس سینمایی ست که ایران را در جهان کشوری عقب افتاده و مفلوک، پر از رخوت و وجوه منفی تصویر کند و وقتی فیلم تمام میشود چیزی جز خفت و خاری برای ایران خروجی بیرون نمیآید.
سهرابی افزود: حیطه فعالیت یک مدیر سینمایی، حیطه محدود و تعریف شدهای است که نمیتواند صفر تا صد حواشی یک فیلم را حل کند، بعد از ناآرامیهای اخیر سعی کردیم مسیر تعاملی خود را هم با نهادهای بالادستی و هم نهادهای صنفی ارتقا دهیم که خروجی این تعامل رکورد شکنیهای پیاپی در دو ماه اخیر و رسیدن به فروش ۲۵۰ میلیاردی سینماها در سال جاری بود و این خلاف برخی پیشبینیها بود که از نابودی سینمای ایران میگفتند.
او ادامه داد: اینکه عوامل اصلی یک فیلم در آستانه اکران در یک اقدام پروپاگاندای برای بیشتر دیده شدن فیلم حرکتی انجام میدهند، سازمان سینمایی ترجیح میدهد یا مسئله را مسکوت بگذارد یا حل مشکل را به عوامل فیلم واگذار کند، در هیچ صنعت دیگری اینچنین قراردادها یک طرفه بسته نمیشود، بدون اینکه تضمینی از طرف دوم گرفته شود (البته که برخی تهیهکنندگان تضمین لازم را میگیرند و با این کار مانع از انجام رفتارهای پرخطری میشوند که میکواند به فیلم آسیب بزنند) و این حلقه مفقوده تعامل تهیهکننده با دیگر عوامل فیلم است.
سهرابی تاکید کرد: در حال حاضر ترکیب بازیگران یک اثر در مرحله صدور پروانه ساخت برای سازمان سینمایی مهم است و ما دخالتی نمیکنیم اما هشدار میدهیم به سمت عواملی که بر مدار قانون رسمی حرکت نمیکنند نروند تا برای فیلمشان مشکلی ایجاد نشود.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- واکنش روحالله سهرابی به ادعای جهانگیر کوثری؛ کی و کجا برای اکران فیلمتان مراجعه کردهاید؟
- مدیر اسبق نظارت و ارزشیابی مطرح کرد؛ سهرابی و امثال او، تصویر یک جمهوریِ سانسورچی را به جهان مخابره کردند
- به راحتی دروغ میگویید و ککتان هم نمیگزد/ پاسخ مجید برزگر به یادداشت روحالله سهرابی
- ۱۰ فیلم مشکلدار سینما چه زمانی اکران میشوند؟
- مدیرکل اداره نظارت سازمان سینمایی: شورای پروانه نمایش از دیدن و ارزیابی «برادران لیلا» خودداری کرد
- از ۲۰ تا ۶۰ هزار تومان؛ موافقت سازمان سینمایی با شناور شدن قیمت بلیت سینماها
- صدور مجوز نمایش بینالمللی یک فیلم توقیفی/ فقط خارجیها میتوانند «قاتل و وحشی» را ببینند
- دبیر جشنواره فیلم فجر خبر داد؛ اعلام آثار سودای سیمرغ تا پنجم بهمن/ معرفی اعضای هیات انتخاب فجر۴۱
- روحالله سهرابی مطرح کرد؛ آخرین وضعیت «کاناپه»، «برادران لیلا» و برگزاری جشنواره فیلم فجر
- خط و نشان تلویحی سازمان سینمایی/ سهرابی: فیلمهای حاضر در جشنواره فجر در اولویت اکران سال ۱۴۰۲ قرار میگیرند
- انتشار یک گزارش عملکرد از سوی سازمان سینمایی؛ پروانه نمایش برای ۱۲۸ اثر غیرسینمایی و ۳۸ فیلم سینمایی در چهار ماه صادر شد
- تکلیف تعیین قیمت بلیتها به عهده مدیران پردیسها و سینماها گذاشته شد
- مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم: ستاد صیانت از آثار سینمایی فعال است/ ضرورت مساعدت صداوسیما
- برپایی جلسه فوقالعاده مقابله با قاچاق فیلم
- واکنش یک مدیر به قاچاق فیلمهای روی پرده؛ سینماداران و انجمن سینماداران جوابگو باشند
پربازدیدترین ها
- حقایقی درباره فیلم یک تکه نان به بهانه پخش آن از شبکه نمایش
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
آخرین ها
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- اختصاصی سینماسینما- کنفرانس خبری؛ ۱۰ آوریل/ احتمال حضور جارموش، لینکلیتر، اندرسن، مالیک و برادران داردن در جشنواره کن
- تبعات کرونا و اختلافات حقوقی با برادران وارنر؛ اعلام ورشکستگی شرکت تولیدکننده فیلمهای «ماتریکس» و «جوکر»
- به هر سازی رقصیدیم غیر از ساز دل خویش/ این بهاریه نیست، نامهای است برای امیروی امیر نادری
- تفاوت ساعت «۶ صبح» و «۵ عصر»
- پوستر بخش ۱۵ روز کارگردانان جشنواره کن منتشر شد
- یادداشت علیرضا داود نژاد برای مهدی مسعود شاهی
- هدیه نوروزی سوینا؛ انتشار نسخه ویژه نابینایان «پدرخوانده (۲)» با صدای فرهاد اصلانی
- یک جایزه دیگر برای «دانه انجیر معابد»/ برندگان جوایز فیلم آسیایی معرفی شدند
- متوهمی به نام «اون»!
- نگاهی به سریال «شوگر»/ محله چینیها
- سریال کُمدی «خجالت نکش» نوروز منتشر میشود
- عرضه ۲۳۵ مستند در شبکه نمایش خانگی
- وکیل مادر وحیده محمدیفر: پرونده قتل مهرجویی و محمدیفر بسته نشده/ حکم صادره قطعی نیست
- دبیر جوایز ایسفا مشخص شد