روزنامه اصولگرای جوان با انتشار متنی سریال «ماه و پلنگ» را نقد کرد.
به گزارش سینماسینما در این نقد آمده است: سریالساز ایرانی نمیداند که انگشت گذاردن بر خیانت زوجین و نشان دادن این رذیلت اجتماعی در آثار نمایشی و تکرار کردن آن منجر به عادی شدن مسئله و کاهش قبح اجتماعی آن میشود.
* آیا بخش عمدهای از ریشه و علت رواج طلاق و خیانت در جامعه را نمیتوان فرهنگسازی سریالهای تلویزیونی قلمداد کرد؟
* عادی جلوه دادن خیانت یا به تعبیر اجتماعی آن: عشق مثلثی، قبحشکنی از طلاق، ترویج روابط آزاد میان دخترها، پسرها، زنها و مردها، تبلیغ سفر به خارج و ترویج اباحهگری در روابط خانوادگی از مسائلی است که سریال ماه و پلنگ در نمایش آنها از هیچ تلاشی فروگذار نمیکند
* در بعضی سکانسها، در لحن و دیالوگ میان بازیگران حتیگوی سبقت را از سریالهای شبکههای ضدخانواده ماهوارهای ربوده است
* با این حال عوامل این سریال مدعیاند در صداوسیما سانسور وجود دارد و جای این پرسش باقی است که کارگردان به غیر از موارد ضداخلاقی که در این سریال به تصویر کشیده، دقیقاً به دنبال نشان دادن چه چیزهایی بوده که حالا از پخش نشدن آن ناراحت است؟
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سینماگران هشدار دادند: بیکاری؛ بحران سینما در سال ۱۴۰۱/ آیا مدیران جدید میخواهند سینما را از ابتدا اختراع کنند؟!
- اولین گردهمایی جوانان کانون کارگردانان سینما برگزار شد/ سینما به سمت حذف کارگردانان صاحب فکر و اندیشه میرود
- نقد مشروح سعید عقیقی بر یک کتاب/ چگونه تئوریها را «زرد» کنیم؟
- کانون فیلمنامه نویسان مراسم مجازی بزرگداشت اصغر عبداللهی را برگزار میکند
- بازدید مدیر گروه فیلم سریال شبکه دو از پشت صحنه سریال «بیگانهای با من است»
- ادامه تصویربرداری سریال بیگانهای با من است در تهران
- هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر معرفی شد
- اکران نوروزی باید به سلایق مخاطبان سینما پاسخ دهد
- احمد امینی در گفتوگو با سینماسینما/ حضور نامها در بخش مسابقه برای جشنواره سی و ششم مهم بود
- تناقض در سخنان دو عضو هیئت انتخاب جشنواره فجر/ خبری از فیلمهای رزرو هست یا نیست؟
- پاسخهای دبیر و عضو هیات انتخاب جشنواره فجر به ابهامات
- ماجرای دستگیری محمود کلاری ,احمد امینی و…
- انتقادات صریح و تندوتیز احمد امینی از تلویزیون
- «ماه و پلنگ» تا ۱۰ آبان به پخش میرسد/ سریالی درباره قصاص
نظر شما
پربازدیدترین ها
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- «۱۹۶۸»؛ هیاهو برای هیچ
آخرین ها
- عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه: در سن بالا دست دادن با نامحرم مشکلی ندارد
- آسیبهای اجتماعی و خنثیبودگی انسانی
- من را خسرو پدر زیبا صدایم کنید…
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- سه فیلم از یک نگاه/ ملودرام اشکانگیز، آدمهای حاشیهای جامعه و آتشی که فصل مشترک است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مستند اعلام شد
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود