محمد درمنش گفت: «روزگار مجنون» لایههایی از ناگفتههای جنگ در کردستان روایت میشود.
محمد درمنش تهیهکننده فیلم سینمایی «روزگار مجنون» در گفت و گو با فارس درباره چرایی حضور در مقام تهیه کننده با موضوع دفاع مقدس گفت: به این نتیجه مهم رسیدم که برای ساخت یک اثر سینمایی بهتر است تهیه کننده و کارگردان دو نفر مجزا باشند و هریک مسئولیت خود را برعهده داشته باشد تا آنگونه که شایسته است کار پیش برود. ممکن است فیلم به لحاظ سرعت تولید آنگونه که توقع می رود جلو نرود زیرا دو نظر با دو دیدگاه مختلف قرار است کار کنند اما همین که در یک اثر هنری دو دیدگاه باشند و هریک مسئولیت خود را به انجام برسانند در کیفیت کار موثر خواهد بود.
وی درباره انتخاب فیلم با موضوع دفاع مقدس برای تهیه گفت: متنی که خانم نصرتی به من دادند متن خوبی بود که احساس کردم نیاز است این نوع قصهها در شرایط امروز بازگو شود. با خواندن متن علاقمند شدم به ایشان در ساخت اثر کمک کنم .
نگاه زنانه در حوزه دفاع مقدس
درمنش درباره ساخت فیلم با موضوع دفاع مقدس توسط یک زن گفت: به نظرم این قصه باید توسط یک زن ساخته شود زیرا نیاز به واردشدن نگاه زنانه به آن دیده می شود. یک نگاه زنانه کار را کامل تر می کند و از عهده لحظه های درام که باید بر روی مخاطب تاثیر بگذارد بهتر برخواهد آمد.
وی درباره منطقه ای که قصه در آن می گذرد گفت: کار در کردستان می گذرد و در حال و هوای فضای سالهای جنگ در کردستان است. در شرایطی که کردستان به دلیل حضور گروهک ها و شکل گیری دفاع مقدس فضای بحرانی را سپری می کرده است . فضای قصه دارای فضایی دارماتیزه و رمانیتک است که به فضای سخت جنگی حال و هوای لطیف میبخشد. در این فیلم تلاش می شود لایه هایی از ناگفته های جنگی که در کردستان میگذشت بیان میشود و مخاطب قصه دراماتیزه و رومانتیک را شاهد خواهد بود.
جنگ وفضای عاشقانه متناقض نیست
وی درباره فضای عاشقانه در شرایط جنگ توضیح داد: این شرایط اصلا متناقض یک دیگر نیست بلکه فضایی است که ما در آن سالها تجربه می کردیم، در مستند شهید همت هم ما شاهد این لحظات عاشقانه در فضای جنگ بودیم.
سازنده فیلم سینمایی «دوشیزه» درباره زمان تولید فیلم گفت: هم اینک قصه توسط خانم نصرتی و آقای عباس نادری در حال بازنویسی است به محض آماده شدن دورخوانی قصه را انجام می دهیم که اگرنقاط ضعفی داشت این ضعف به قوت تبدیل و در نهایت به نسخه اجرایی فیلمنامه دست یابیم و کار را آغاز کنیم .
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





