در هفته گذشته فقط فیلم سینمایی نقش و نگار به اکران اضافه شد و تغییر خاص دیگری در فیلمهای در حال اکران رخ نداد.
به گزارش سینماسینما؛ “خبر خاصی نیست” به کارگردانی و تهیهکنندگی مرتضی شایسته که از حضور بازیگرانی همچون رضا کیانیان، افسانه بایگان، رویا تیموریان و امیرحسین آرمان بهره برده است و به جز سینما هویزه مشهد سالن دیگری در شهرستانها را در اختیار ندارد؛ پس از یک هفته اکران تنها ۲۱میلیون فروش داشته که میانگین فروش روزانه این فیلمِ تجاری را باید حدود ۳ میلیون تومان تخمین زد.
“آدم باش” به کارگردانی و تهیهکنندگی مجید جوانمرد و با بازی اکبر عبدی، امین حیایی و نیوشا ضیغمی نیز که در شرایطی مشابه از نظر تجاری بودن، زمان اکران و تعداد سالن با “خبر خاصی نیست” قرار دارد؛ بیش از سه برابر این فیلم فروش داشته است.
“شکاف” ساخته کیارش اسدیزاده و “بوفالو” به کارگردانی کاوه سجادی حسینی نیز فیلم هایی هستند که دو هفته اکران خود را پرکردهاند. این دو فیلم ازحالوهوایی متفاوت برخوردارند و این تفاوت در آمار فروششان هم مشهود است.
“شکاف” با بازی پارسا پیروزفر، سحر دولتشاهی، بابک حمیدیان و هانیه توسلی به دلیل فرم و محتوایش توانایی ارتباط با مخاطب گستردهتری را دارد و فروشی حدود ۲۰۰ میلیون تومان را ثبت کرده است.
فیلم دیگر با نام “بوفالو” با بازی پرویز پرستویی، سهیلا گلستانی و هومن سیدی در ساختاری متفاوتتر ساخته شده و دایره مخاطبانش نیز تنگتر است. فروش این فیلم که مخاطبان خاص برای تماشایش به سینما میروند تاکنون ۲۵ میلیون تومان بوده است.
“پی ۲۲” به کارگردانی حسین قاسمیجامی پس از سه هفته ۱۰۰ میلیون تومان فروش داشته است. “در مدت معلوم” ساخته وحید امیرخانی پس از یک ماه اکران فروش خود را به یک میلیارد و ۱۶۵ میلیون تومان رسانده است. “حکایت عاشقی” ساخته احمد رمضانزاده باوجود حضور بهرام رادان در گیشه ناکام بوده و بعد از حدود ۴ هفته فروش ۷۷ میلیون تومانی داشته است.
“شیفت شب” به کارگردانی نیکی کریمی، “این سیب هم برای تو” ساخته سیروس الوند و “ناهید” آیدا پناهنده همزمان اکران خود را آغاز کردند که در این میان فیلمِ نیکی کریمی با فروش یک میلیارد و سی میلیونی موفقتر و “ناهید” با ۳۲۸ میلیون تومان فروش ضعیفتر عمل کرده است. فیلم سیروس الوند نیز پس از هفت هفته اکران ۵۷۷ میلیون تومان فروش داشته است. “جامهدران” حمیدرضا قطبی نیز پس از دو ماه یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان فروخته است.
انیمیشن “شاهزاده روم” به کارگردانی هادی محمدیان پس از هفتاد روز نمایش همچنان تخت گاز میفروشد و میزان بلیتفروشی خود را به سه میلیارد و ۱۶۳ میلیون تومان رسانده است.
فیلم “محمد رسولالله” سالنهایی را در پردیسهای مهم پایتخت در اختیار دارد و میان شهرستانها نیز اصفهان، اراک، تبریز، مشهد، قم، گرگان و کرج همچنان در حال نمایش آن هستند. فروش این فیلم پس از نزدیک به پنج ماه ۱۴ میلیارد و ۱۱۶ میلیون تومان بوده است.
“نقش نگار” ساخته علی عطشانی و “تتل و راز صندوقچه” به کاگردانی وحید گلستان که با مشارکت وزارت آموزش و پروش و بنیاد سینمایی فارابی در ژانر کودک ساخته شده نیز از روز گذشته اکران خود را آغاز کردند.
منبع: ایلنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جشنواره فیلم کن ۲۰۲۱ به نیمه راه رسید/ نگاهی به مدعیان جایزه نخل طلا
- وقتی طرح افطار تا سحر هم رونق را به گیشه سینماها باز نمیگرداند/ چرا سینماها بی فروغ شدند؟
- فروش ۶۵۰ میلیونی«بدون تاریخ، بدون امضا» در دو روز/ «آینه بغل» به مرز ۱۹ میلیارد رسید
- “آینه بغل” از مرز ۱۴ میلیارد تومان فروش گذشت
- «خالتور» پنج میلیاردی شد/ تازهترین آمار فروش فیلمها
- از «فروشنده» تا «نهنگ عنبر۲»/ ۱۱ فیلم با فروش بیش از ۱۰ میلیارد در سینمای ایران
- شروع خوب «قاتل اهلی» کیمیایی در اکران/ تازهترین آمار فروش فیلمها
- اعلام آمار فروش نخستین روز اکران «خانه دختر»
- «اکسیدان» ۱۰ میلیاردی میشود/ تازهترین آمار فروش فیلمهای روی پرده
- وضعیت سینمای ایران در پنج ماه نخست سال/ فروش بیشتر تماشاگر کمتر
- رکوردی که به نام «نهنگ عنبر۲» ثبت شد/ آخرین آمار فروش فیلمهای روی پرده
- آخرین آمار فروش فیلمهای بر پرده/ اکسیدان خوب میفروشد
- «نهنگ عنبر۲» به باشگاه ۱۰ میلیاردیها پیوست
- سینما در انتظار شروع اکران ویژه ماه رمضان/ «نهنگ عنبر۲» در صدر جدول فروش
- جدیدترین آمار فروش فیلمهای روی پرده
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- در آستانه سالگرد درگذشت بیتا فرهی؛ «بیتا؛ درختها ایستاده میمیرند» رونمایی شد
- پایان کار مجید زینالعابدین؛ سرپرست بنیاد سینمایی فارابی منصوب شد
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- مستند لهستانی از جشنواره هلندی جایزه گرفت/ ایدفا برندگان خود را شناخت
- بخش رسمی جشنواره کن شروع به کار کرد
- نکوداشت مقام فرهنگی و هنری علی اکبر صادقی؛ هنرمندی که هنر و اندیشه اش رنگ کهنگی نمی گیرد
- چهاردهمین حضور بینالمللی «آخرین حرکت»؛ فیلم شهاب حسینی در بخش اصلی فستیوال بزرگ سالرنو ایتالیا
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات