دهمین جشنواره فیلمهای ایرانی “ادینبورگ” اسکاتلند امسال با نمایش آخرین ساخته عباس کیارستمی آغاز میشود و در مجموع میزبان ۱۶ فیلم کوتاه و بلند از سینمای ایران است.
به گزارش سینماسینما، در این رویداد سینمایی که از تاریخ اول تا هفتم مارس سال جاری میلادی (۱۰ تا ۱۶ اسفند) در کشور اسکاتلند برگزار میشود، فیلم «۲۴ فریم» آخرین ساخته عباس کیارستمی کارگردان درگذشته سینمای ایران به عنوان فیلم افتتاحیه به روی پرده میرود و پس از آن یک جلسه بحث و گفتگو پیرامون این فیلم با حضور احمد کیارستمی (فرزند این هنرمند) برگزار خواهد شد.
فهرست سایر فیلمهای جشنواره فیلمهای ایرانی ادینبورگ که به همت فاطمه معتمد آریا و دکتر نسیم پاک شیراز استاد دپارتمان مطالعات فیلم دانشگاه ادینبورگ انتخاب شدهاند، شامل «حکایت دریا» (بهمن فرمان آرا)، «بنفشه آفریقایی» (مونا زندی حقیقی)، «بمب، یک عاشقانه» (پیمان معادی)، مستند بلند «من میخوام شاه بشم» (مهدی گنجی)، «خشت و آینه» (ابراهیم گلستان)، «هندی و هرمز (عباس امینی)، «یک کامیون غروب» (ابوالفضل صفاری) و «برگ جان» (ابراهیم مختاری) میشود.
همچنین قرار است پس از نمایش دو فیلم با بازی فاطمه معتمد آریا در این جشنواره سینمایی، دکتر نسیم پاک شیراز یک جلسه بحث و گفتگو پیرامون چالشهای ساخت، انتخاب و توزیع فیلمهای ایرانی با حضور فاطمه معتمد آریا و نسرین میرشب، پخش کننده بینالمللی فیلم برگزار کند.
همچنین ۷ فیلم کوتاه «صبور باش» به کارگردانی علی درخشنده، «بدون صبح» از محمد باغی، «دریای تلخ» ساخته فاطمه احمدی، «فروزان» به کارگردانی میرعباس خسروی نژاد، «یک نوک سوزن نور» ساخته کسری کریمی، «مرغ خصوصی» از رؤیا عطارزاده اصل، «کارت ترامپ» ساخته محمدرضا امینآبادی در این رویداد به نمایش درمیآیند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- داوران ایرانی معرفی شدند؛ افتتاح جشنواره جهانی فیلم فجر با فیلمی از عباس کیارستمی
- فوت بازیگر فیلم عباس کیارستمی/ احمد احمدپور درگذشت
- نگاهی به «پیرپسر» و تطابق آن با جهان سینمای کیارستمی/ اول به پیرامون، بعد به دوردستها
- «مرده شور» مورد توجه منتقدان جهانی قرار گرفت
- «خانه دوست کجاست؟» یک فیلم صلح طلب است
- حضور «مردهشور» در بخش مسابقه جشنواره ادینبورگ
- پرونده جنجالی عباس کیارستمی در «طعم عباس»
- «خانه دوست کجاست» در تازهترین قسمت سینماماجرا
- نمایش «طعم گیلاس» در قزاقستان
- در بخش ۱۰ فیلم برتر؛ «کلوزآپ» عباس کیارستمی در جشنواره ایدفا اکران میشود
- کیارستمی در آثار خود بیشتر به دنبال راه حل بود/ فرم برای کیارستمی همیشه اهمیت داشت
- معرفی نامزدهای دریافت گیلاس طلای جشنواره فیلم عباس کیارستمی
- افسون «کلوزآپ»/ یادداشت محمد حقیقت به مناسبت زادروز عباس کیارستمی
- در مراسم نکوداشت «عباس کیارستمی» مطرح شد: کیارستمی آبرودار واژه کار بود/ فیلمسازی کیارستمی در مسیر عکاسی او است
- رونمایی از پوستر اولین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- در اندوه فقدان چهره شاخص موج نو سینمای ایران؛ بازتاب جهانی درگذشت بهرام بیضایی
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ پروانه ساخت سینمایی برای ۷ فیلمنامه صادر شد
- در پاسداشت استاد بیبدیل هنرهای نمایشی ایران/ بیضایی، تاریخ و علامت تعجب
- در سوک سیاوش که از شاهنامه رفت
- یادبود بهرام بیضایی؛ ایرانی بودن بار بزرگی است بر دوش ما
- بریژیت باردو درگذشت
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد





