سامان سالور از تجربه یک کار جدید در حوزه نمایش، فیلم و انیمیشن گفت.
به گزارش سینماسینما، سامان سالور را بیشتر بهواسطه کارگردانی آثار سینمایی میشناسیم، اما او این روزها مشغول تجربهای جدید است. سالور این روزها در تلاش است نمایش “رقص رنگین رؤیاها” را که یک کار جدید و مولتیمدیاست در کیش به صحنه ببرد.
در این نمایش نسرین مقانلو، شهرام قائدی، سمیرا حسنپور، سید علی موسویان، علی برجی و اردشیر منظم به هنرنمایی میپردازند.
سالور در این زمینه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: پایه این کار نمایش است، اما مجموعهای است از فیلم، نمایش، پویانمایی، تکنیک و … برایم این اتفاق جذاب بود و چند ماه است که مشغول به کار هستیم، بهر حال یک کار و تجربه جدید است که در مجموعه آوای خلیجفارس به صحنه میرود.
وی در ادامه افزود: این نمایش اگر آنطور که مدنظر داریم اتفاق بیفتد یک کار جدید است که در خاورمیانه تاکنون اتفاق نیفتاده است. با گروهی از بازیگران حرفهای و کار بلد که بانظم و دقت کار میکنند قصد داریم نمایشی را به روی صحنه ببریم که برای اولین بار شخصیتهای انیمیشنی در آن حضور دارند و قرار است آنها روی پردهای از ذرات آب در حاشیه خلیجفارس دیده شوند. این اتفاق که تصاویر انیمیشن روی پردهای از ذرات آب شکل بگیرند تاکنون بهغیراز سنگاپور در هیچ کجای منطقه دیده نشده است. ضمن اینکه همه این اتفاقات در خدمت درام، قصه و شخصیتها شکل میگیرد. بهر حال همه این اتفاقات برای اولین بار است که رخ میدهد و قطعاً با آزمونوخطا همراه است، اما سعی کردیم خطاها را به حداقل برسانیم.
کارگردان “سیزده ۵۹” درباره مدتزمان تمرین این نمایش اظهار کرد: ما نزدیک به چهار ماه است که به شکل جدی مشغول تمرین هستیم و اوایل سال این اتفاق در مجموعه آوای خلیجفارس کیش رخ میدهد. همانطور که گفتم یک تجربه جدید است که برای من جذاب و ارزشمند خواهد بود.
وی درباره چرایی حضور درصحنه تئاتر و انتخاب این اثر نمایشی بیان کرد: ما انتخابهای گوناگونی میکنیم و گاهی دوست داریم تجربهای نشدنی داشته باشیم. بسیاری از فیلمسازان معروف دنیا همیشه در فیلمهای دوازدهم یا سیزدهم به بعد خود حرف از تجربه جدید میزنند، درحالیکه شکل و فرم سینما کاملاً مشخص است. این تجربه برای من از نوشتن، اجرا و حتی تحمل سختیهای تولید آن دلچسب است.
سالور در ادامه به تأثیر اجرای این دستکارها در جذب تماشاگر و تبدیل شهرهای ساحلی به قطب گردشگری اشاره کرد و افزود: با شکلگیری چنین اتفاقهایی میتوان کیش را تبدیل به قطبی برای جذب تماشاگر کرد. همانطور که در سنگاپور این اتفاق رخداده است و یکی از مهمترین جذابیتهای سفر به این کشور، دیدن چنین نمایشهایی است. ما هم سعی داریم این اتفاق به بهترین شکل در کیش رخ بدهد و بتوان فضا را برای جذب توریست و گردشگر فراهم و آماده کرد.
کارگردان ” تمشک ” درباره داستان این نمایش نیز گفت: ازآنجاییکه قرار است در مدیومی که تاکنون تجربه نشده کار شود اسمش را فیلم نمایشنامه گذاشتیم. ما قصد نداریم اینجا تئاتر حرفهای کارکنیم چراکه بخشی از تماشاگران ما گردشگران و مسافران هستند که ممکن است تماشاگر حرفهای تئاتر نباشند. بنابراین با توجه به مدیوم و مخاطبی که عام است و تخصصی نیست، تصمیم گرفتیم یک داستان سرراست با خصوصیت جذب تماشاچی و برقراری ارتباط با آنها داشته باشیم. پایه کار کمدی فانتزی است که با توجه به تکنیکهای موجود انتخابشده است. حال و هوای خوبی دارد و میتواند مخاطب را درگیر کند.
وی ادامه داد: شخصیتهای جذابی دارد. در تئاترهایی که در جزیره به روی صحنه میروند، آنچه موجود نیست قصه است و تلاش کردیم فارغ از همه اتفاقات یک داستان سرراست داشته باشیم.
سالورهمچنین درباره چرایی انتخاب کیش برای اجرای این نمایش بیان کرد: پایه کار به دلیل وجود پردهای که از ذرات آب تشکیل میشود، شکلگرفته و در تمام دنیا اتفاقاتی ازایندست در کنار دریا و اقیانوس شکل میگیرد چراکه نیازمند آب بسیار زیادی است که توسط پمپاژ آب صورت میگیرد و انیمیشن روی آن اتفاق میافتد. بنابراین حتماً شرایط ساحلی باید باشد تا آب زیادی که موردنظر است تأمین شود. ضمن اینکه من این شیوه را انتخاب نکردم بلکه برای این کار دعوت شدم و نزدیک سه سال است که دوستان به همراه تکنسینهای المانی مشغول کار روی این پروژه هستند که میتواند یکی از افتخارات ملی ما باشد. بخش تکنیکی کار توسط مهندسان المانی شکلگرفته و بخش هنری آن را من بر عهده دارم.
این کارگردان درباره سختیها و مشکلات انجام چنین کارهایی در کشور گفت: ما در کشوری زندگی میکنیم که گاهی گفتن واقعیت تاوان دارد، اما من بیان میکنم. چراکه باانرژی زیادی آمدم. باوجودآنکه امسال، سال خوبی برای حضور در جشنواره فیلم فجر بود و جشنواره چالشبرانگیزی بود، اما فیلمم را به دلیل درگیر بودن با این مجموعه، نساختم. ولی برخلاف آنچه از بیرون فکر میکنی، انجام کار هنری در جزیره با معضلات بسیاری همراه است و وقتی به درون این سیستم وارد میشوی میبینی که مشکلات بیش ازآنچه که هست دیده میشود. امیدوارم این سنگاندازیها و سختگیریها ضربه به کار نزند و مشکلات موجود کیفیت را پایین نیاورد. امیدوارم که دوستان همراه باشند و سنگاندازی نکنند. چراکه تعداد سنگها وقتی زیاد میشود جلوی انجام کار درست را میگیرد.
وی افزود: متأسفانه آنچه فکر میکردم، اتفاق نیفتاد. به این دلیل که فضای ذهنی من کاملاً متفاوت از این بود اما تکتک گروه ما از خانم مقانلو و خانم حسنپور تا شهرام قائدی، علی موسویان، علی برجی و سایر دوستان روزی ۷ ساعت با تمام بدقولیها و سختیها تمرین کردند و عاشقانه این کار را انجام دادند، امیدوارم آنچه مهندسیشده اتفاق بیفتد و برعکس نشود که مجبور شویم کار را نیمه رها کنیم.
سالور درباره فعالیتهای آینده خود نیز عنوان کرد: تا اواسط اردیبهشت اینجا هستیم و اگر سال ۹۶ مثل سال ۹۵ نباشد و خبرهای بد در آن شنیده نشود و خداوند عمری عطا کند و اتفاقاتی که برای قشر هنرمند افتاد که فقط در جهت تخریب و نابودی آنها پیش رفت رخ ندهد، اواخر اردیبهشت فیلم سینماییام را شروع میکنم. فیلم تلخی است، اما بسیار دوستش دارم و مراحل پایانی بازنویسی را این روزها سپری میکند. فعلاً عنوان “ملکه موریانه ” را برایش انتخاب کردم که قطعاً تغییر میکند. خودم و ساسان برادرم تهیهکنندگی آن را بر عهده داریم.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با معرفی برگزیدگان و اهدای نشان ایسفا؛ سیزدهمین جشنواره فیلم کوتاه «سایه» به ایستگاه پایانی رسید
- اعلام اسامی هیات داوران و نامزدهای بخش رقابتی جشنواره فیلم کوتاه «سایه»
- بررسی حواشی آرای تماشاگران در جشنواره فیلم فجر
- معرفی آثار شرکتکننده در جشنواره فیلمهای ایرانی استرالیا
- پروانه نمایش یک فیلم صادر شد
- آن سه کام حبس لعنتی/ نگاهی به فیلم سه کام حبس
- نگاهی به فیلم «سه کام حبس»/ «تلخی بی پایان»
- روز اول فیلم فجر نمایش «سه کام، حبس» «قصیده گاو سفید» «عامه پسند» / گزارش تصویری
- پریناز ایزدیار اولین بازیگر «سه کام حبس» سامان سالور شد
- سامان سالور: سینمای کشور به طور کلی با مافیای پخش مواجه است
- سمیرا حسن پور: مافیا از ورود استعدادها به سینما جلوگیری میکند!
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش