
صداوسیمای ایران باز هم در سطح بینالمللی درخشید.
به گزارش سینماسینما ،موندو دپورتیوو به نقل از دیلیمیل انگلیس، توییت کرد: «شاید باورش برایتان سخت باشد اما یک شبکه تلویزیونی دولتی در ایران هنگام پخش مسابقه بین منچستریونایتد و تاتنهام (۳بریک) صد بار تصاویر تلویزیونی را قطع کرد تا پای کمکداور زن این مسابقه در تصویر مشخص نباشد.»
برخی کاربران ایرانی هم زیر توییت پاسخ دادهاند که این در کشورمان خیلی طبیعی است و بعضی مسابقات فوتبال که در آن باشگاهها و بازیکنان در حمایت از دگرباشان از علامت رنگینکمان روی بازوبند یا پرچم کرنر و بند کفش استفاده میکنند، اصلا در ایران پخش نمیشود و بهجای آنها بازیهای کماهمیت روی آنتن میرود.
گزارش دیلیمیل اما مفصلتر است و ریشه این رفتار را بررسی کرده. چندی پیش هم در برنامه گزارش ورزشی شبکه۳ با اجرای رضا جاودانی لوگوی آاسرم که یک گرگ ماده در حال شیر دادن بود، سانسور شد و کلی سروصدا برپا کرد. این حرکت بهقدری مشهور شد که باشگاه آاسرم از آن به بعد یک صفحه توییتر به زبان فارسی برای کاربران ایرانی راه انداخت و به بهانههای مختلف با هواداران ایرانی شوخی کرد.
سیان مسی الیس، کمکداور زن بازی یونایتد تاتنهام که تنها زانوانش در لباس داوری معلوم بود به لطف صداوسیما به شهرتی جهانی دست یافت. پخش مسابقه بهخاطر حضور او بیش از ۱۰۰ بار متوقف و بهجای آن تصاویر تکراری پخش شد. نمای بیرون ورزشگاه تاتنهام پرتکرارترین تصویر جایگزین مسیالیس در تلویزیون ایران بود.
اگر کسی هم متوجه حضور این کمکداور در جریان مسابقه نشده باشد، از طریق شبکههای اجتماعی عکسهایش را دیده. در این گزارش ذکر شده که یکی از مفسران این برنامه در انتهای مسابقه گفته امیدوار است بینندگان از تماشای جغرافیای لندن لذت برده باشند که کنایهای بود به تصویر تکراری ورزشگاه تاتنهام.
در این گزارش به تلاش دختران ایرانی برای حضور در ورزشگاهها هم اشارهای شده که نتیجه آن حضور آنها در دیدار ملی ایران با کامبوج بود که ۴هزار تماشاگر زن عمدتا گزینششده اجازه ورود به ورزشگاه را دریافت کردند تا فدراسیون فوتبال ایران از خطر تعلیق از سوی فیفا موقتا بگریزد. در این گزارش جدا از اشارهها و کنایههای سیاسی، به سانسور لوگوی باشگاه آاسرم هم اشاره شده است.
منبع: روزنامه همشهری
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تقوایی و عشق فوتبال
- وقت اعتراض به توقیف و ممیزی نرسیده است؟!
- با سانسورچی همراه نشویم، بر سرش فریاد بزنیم
- علیرضا رئیسیان مطرح کرد؛ مرگ مغزی سینمای ایران بر اثر یک شوک غیرعادی
- سانسور عجیب در سریال زخم کاری که خبرساز شد
- رونالدو در سرزمین امام قلیخان
- جهانگیر کوثری: فوتبال در سینما اصلا درنمیآید/ تفاوت تماشاگران ورزش و سینما
- اکران مستند فوتبالی در آستانه جام جهانی
- صعود مقتدرانه ملیپوشان فوتبال قطع عضو در مسابقات جهانی با حمایت همراه اول
- تاریخچه فوتبال ایران، سریال مستند شد/ «یک ملت، یک ضربان» روایت دههها فوتبال در ایران
- مرور کارتونهای فوتبالی مشهور/ آیا می توان با تولید یک اثر پاسخگوی نیاز علاقهمندان به فوتبال بود؟
- دو مستند فوتبالی؛ تدارک شبکه مستند برای عید فطر
- مدیریت جدید صداوسیما چه چالشهایی پیشرو دارد/ در جستوجوی شبکه آرامش
- اعتراض شش صنف سینمائی به سانسور در نمایش خانگی
- مردی که زیاد میدانست/ در یادبود حمیدرضا صدر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





