چو یون فات ستاره نقش اول فیلم «ببرخیزان، اژدهای پنهان» اعلام کرده است که همه ثروت خود که بالغ بر ۷۱۴ میلیون دلار است، صرف امور خیریه می کند.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ایندیوایر، چو یون فات بازیگر افسانهای سینمای هنگ کنگ و ستاره فیلم «ببرخیزان، اژدهای پنهان»(۲۰۰۰) اعلام کرد که قصد دارد همه ثروت خود را که بالغ بر ۵.۶ میلیارد دلار هنگکنگ (برابر با ۷۱۴ میلیون دلار آمریکا) تخمین زده میشود به خیریه ببخشد.
یونفات در مصاحبه ای با یک وبسایت هنگکنگی «Jaynestars» بیان کرده است: رویای من این است که انسانی شاد و نرمال باشم. سختترین بخش زندگی نه پول درآوردن که داشتن ذهنی آرام و زندگی ای ساده و سبکبار است.
همین وبسایت قبلا نیز در گزارشی ادعا کرده بود که یونفات ماهانه تنها در حدود ۱۰۰ دلار خرج می کند. این بازیگر برای رفت و آمد خود تا آنجا که ممکن است از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده و خود شخصا در خیریه ها کار می کند. آقای ستاره ظاهرا تا چندی پیش یک گوشی نوکیای ۱۷ ساله در دست داشته است و تا زمانی که خراب نشده بود رو به گوشیهای هوشمند نیاورده بود. او حتی لباس های خود را نیز از فروشگاههای تخفیفدار تهیه میکند زیرا عقیده دارد: من برای دیگران لباس نمی پوشم و تا زمانی که لباس هایم برایم راحت باشند، کافی است.
یونفات که در فیلمهایی چون «آنا و شاه» (۱۹۹۹)، «راهب ضدگلوله» (۲۰۰۳) و «دزدان دریایی کارائیب: صندوقچه مرد مرده» (۲۰۰۶) حضور داشته است، عمده شهرت خود را مدیون بازی در اثر تحسین شده آنگ لی یعنی فیلم «ببرخیزان، اژدهای پنهان» است که جایزه بهترین فیلم خارجی و سه جایزه دیگر را در مراسم اسکار سال ۲۰۰۰ دریافت کرد.
یون فات هم اکنون ۶۳ سال دارد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





