رییس هیات مدیره صنف انیمیشن با اشاره به اینکه امکان تغییر زمان برگزاری جشن انیمیشن وجود دارد، بیان کرد در تلاش هستند تا به سمت داوری آکادمی این جشن بروند.
به گزارش سینماسینما، امیر سحرخیز رییس هیات مدیره صنف انیمیشن با اشاره به ایجاد تغییرات در روند برپایی دهمین جشن مستقل انیمیشن گفت: برگزاری این دوره از جشن مستقل انیمیشن برعهده صنف انیمیشن قرار دارد، برهمین اساس از اواخر سال ۹۶ برنامه ریزی برای برگزاری جشن را آغاز و به تازگی معین صمدی نایب رییس صنف انیمیشن را به عنوان دبیر این دوره از جشن انیمیشن انتخاب کردیم.
به گفته وی، این دوره از جشن انیمیشن با تغییراتی همراه است که مهمترین آن این است که مراسم واقعا تبدیل به یک جشن شود نه اینکه به عنوان جشنواره برگزار شود.
سحرخیز تاکید کرد: الزاما داوری آثار و چیزی شبیه اختتامیه برگزار کردن هدف ما نیست، بلکه می خواهیم این مراسم را تبدیل به دورهمی بچه های انیمیشن کنیم تا در چنین فضایی منتخبان هر رشته معرفی می شوند.
رییس هیات مدیره صنف انیمیشن با اعلام اینکه شاید زمان برگزاری جشن انیمیشن تغییر کند، بیان کرد: صحبت هایی با منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما داشته ایم تا در صورت امکان زمان برگزاری جشن انیمیشن را تغییر داده و آن را به روز جهانی انیمیشن که در آبان ماه است نزدیک کنیم. یکی از دلایلی که به دنبال انجام این کار هستیم این است که هویت انیمیشن را به استقلال بیشتر نزدیک کنیم و با توجه به اینکه معمولا برنامه هایی در دنیا به مناسبت روز جهانی انیمیشن در روز ۶ آبان ماه برگزار می شود، این جشن نیز می تواند نماد بیرونی خوبی داشته باشد.
وی افزود: طی سال های گذشته اتفاقاتی در فضای انیمیشن رخ داده است که برای رفع آن نیاز داریم تا همه دوباره دور هم جمع و یکی شده و برای نشان دادن جایگاه انیمیشن دست به دست هم دهیم.
سحرخیز تاکید کرد: همچنین در تلاش هستیم تا شرایطی را فراهم کنیم که از سال آینده جشن انیمیشن به صورت آکادمی داوری شود. یکی از دلایلی که امسال داوری جشن را به صورت آکادمی کامل برگزار نمی کنیم این است که عضویت به صورت کامل صورت نگرفته است تا بتوان داوری ها را به صورت آکادمیک برگزار کرد.
این هنرمند توضیح داد: داوری در این دوره از جشن انیمیشن به این صورت است که هر رشته به عنوان مثال فیلمنامه انیمیشن که شامل فیلمنامه، ایده اصلی، استوری بورد است هر بخش تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد و بهترین ها انتخاب می شوند. در چنین شرایطی می توانیم فعالیت حرفه ای افراد را برجسته تر کرده و از آنها حمایت کنیم.
سحرخیز خبر داد: البته جدای از داوری جشن انیمیشن، ۵ فیلم کوتاه انیمیشن انتخاب و برای حضور در جشن بزرگ سینمای ایران معرفی می شوند.
وی در پایان گفت: جلساتی را با منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما و تورج منصوری دبیر انجمن عالی هنرها و فنون سینمایی ایران برگزار کردیم و به زودی جلسه ای نیز با علی نصیریان به عنوان دبیر جشن سینمای ایران برگزار می کنیم.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
- گزارش سازمان سینمایی از وضعیت سالنهای سینمای کشور
- حجازیفر: پول سینما را در تئاتر خرج میکنم
- ساختار «خانه سینما» پیر شده است/ صنف نباید نیازمند پول دولت باشد
- چرا ما دیگر به کمدیهای وطنی نمیخندیم؟
- «کوچه ژاپنیها» و «عنکبوت» مجوز ساخت گرفتند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





