تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۱/۲۲ - ۱۱:۴۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 153850

برنامه سحرگاهی رادیو سلامت با نام بارانی ترین ماه به تهیه کنندگی موسی نظری با شروع ایام ماه رمضان هر روز از ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه بامداد تا ۵ و ۳۰ دقیقه صبح روانه آنتن می شود.
به گزارش سینما سینما، موسی نظری، تهیه کننده با اشاره به اینکه برنامه بارانی ترین ماه در گروه سلامت اجتماعی رادیو سلامت تهیه و در ایام ماه رمضان پخش می شود، توضیح داد: این برنامه به نویسندگی شروینه جمشیدی و گویندگی محمد مطلب در ایام ماه پربرکت رمضان از ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه بامداد تا ۵ و ۳۰ دقیقه صبح زنده پخش می شود. برنامه بارانی ترین ماه شامل آیتم های متعدد است و هر روز یک کارشناس حضوری در برنامه داریم و در چند بخش درباره موضوع برنامه با شنوندگان صحبت خواهد کرد.
وی ادامه داد: همچنین از کارشناسان حوزه سلامت معنوی دعوت به عمل می آوریم که درباره مباحث گوناگون اعم از دعا کردن، شکر گذاری، همسایه داری، نعمت های خداوند و … صحبت کنند. در واقع درباره مباحثی صحبت می شود که در ماه رمضان کمک کند تا بتوانیم بعد سلامت معنوی خودمان را تقویت کنیم. بخش دیگر برنامه به نام ماه من سلام است که با روایت علی الله دانه پخش می شود و داستان هایی متناسب با موضوع برنامه روایت خواهد کرد.
این تهیه کننده با تاکید به آیتم نان و خرما که کارشناسان تغذیه درباره روزه داری و تغذیه درست صحبت می کنند، در این باره گفت: در این بخش کارشناسان نکات لازم را در این باره خواهند گفت. در بخش عافیت، کارشناسان پزشکی نکات سلامت و تندرستی و روزه داری را خواهند گفت تا کسانی که به نحوی دارو مصرف می کنند بدانند که چطور روزه بگیرند. در واقع به این دست از شنوندگان کمک خواهند کرد و راهنمایی لازم را می کنند. در بخش گنجینه احکام، احکام روزه داری در دوران کرونا و دین اسلام توسط حجت السلام فلاح زاده تشریح می شود.
وی افزود: بخش لحظه عاشقی شامل مستند گزارشی است که با خانواده کادر درمان در این بخش صحبت می کنیم. زیرا کادر درمان گاهی روزها و هفته ها نمی توانند به خانه بیایند و درگیر این بیماری هستند. درباره دوری ها و دلتنگی ها برایشان می گویم و به واسطه تماس تلفنی جویای احوال شان خواهیم شد. در آیتم دست های خالی، مهدی رستمی کارشناس سلامت معنوی هم با اقتباس از دعای خمس عشر که بسیار هم خواندن آن در ماه توصیه شده، نکاتی گفته می شود. در بخش سی سحر سی سحوری گزارش های استان های مختلف داریم که عزیزان گزارشگر به منزل مخاطبان می روند و از آنها درباره خاطرات شان در ماه رمضان، غذای های سحری و … گپ و گفت دارند. بخش روایت ایثار به گفت و گو با پزشکان اختصاص دارد که سحر سر کار هستند و اینکه در روزگار کرونایی بیماران چه درد و دل هایی با آنها می کنند. در بخش دعوت، مصاحبه هایی داریم با عزیزانی که هنگام سحر در محل کار هستند. در واقع شب کار هستند، مثل آتشنشانان، رفتگران عزیز و … در بخش وقت همدلی صحبتی داریم با عزیزانی که در زمان های مختلف در مساجد، پایگاه های بسیج و مراکز تعیین شده مشغول تهیه بسته هایی برای معشیت نیازمندان هستند. در بخش نوگلان بهشتی، مهلا اکبری گزارشگر نوجوان مان به سراغ روزه اولی ها می رود و با آنها درباره حس و حالشان می پرسد.
نظری در پایان گفت: این برنامه زنده پخش می شود محور اصلی دعا کردن است. امیدواریم مردم با توجه به خیز چهارم کرونا در منازل بمانند و شیوه های نامه های بهداشتی را رعایت کنند و با شنیدن برنامه بارانی ترین ماه حس معنوی داشتند برای سلامتی بیماران کرونایی دعا کنند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها