رامبد جوان با حضور در برنامه «۳۵» از چگونگی آشنایی اش با سینما گفت و درباره همکاریاش با خسرو شکیبایی و فعالیتهای حرفهایاش در حوزه سینما توضیح داد.
به گزارش سینماسینما، رامبد جوان شنبه اول مهر مهمان فریدون جیرانی در برنامه اینترنتی «سی و پنج» بود.
جوان در ابتدای گفت و گو درباره عدم حضور جناب خان در فصل چهارم «خندوانه» گفت: «فصل جدید خندوانه از عید پخش خواهد شد. هیچ وقت دوست نداشتیم جناب خان برود. داستان جنابخان با کمی لجبازی همراه بود و کمی محاسبات غلط. آغوش ما همیشه برای جناب خان باز است. ما آماده مذاکره برای جناب خان هستیم.»
او درباره نحوه آشنایی اش با سینما و اولین باری که به سینما رفته است، گفت: «فامیلی داشتیم به اسم لیلی که من را خیلی دوست داشت. او اولین بار مرا در چهار سالگی برای دیدن فیلمی به سینما برد. من هم عاشق خانم فیلم کینگ کنگ شده بودم و آخر فیلم حالم را بد کرد.»
جوان اضافه کرد: ««قلعه عقابها» را بعد از انقلاب دیدم و خیلی دوست داشتم. فیلم «گلهای داودی» خیلی پر رنگ به یادم است که از فیلمهای بعد انقلاب بود. روس لی و جری لوییس را خیلی دوست داشتم. همچنین آن زمان یعنی در دوران نوجوانی موسیقی کلاسیک را خیلی دوست داشتم.»
این هنرمند درباره برخوردی که با مسایل سیاسی که از دوران کودکی شاهد آن بوده داشته است، توضیح داد: «از کودکی که تظاهرات و درگیریها را مشاهده می کردم تصمیم گرفتم زندگی شاد و به دور از این جنجالها را برای خودم انتخاب کنم و از آن فضا به کل دور شوم. از سیاست به کل دور بودم و دانشی نسبت به آن نداشتم. به نظرم تلاشی که در سیاست برای به کرسی نشاندن یک فکر می شود نتیجه بخش نیست.»
کارگردان سریال «مسافران» درباره میزان مطالعه در خانواده شان گفت: «خانواده ما یکی از کتابخوانترین خانوادههایی است که دیدهام. کتاب تن تن در آمریکا اولین کتابی بود که از پدرم هدیه گرفتم و مجموعه کامل آن را به خاطر علاقه زیادم دارم.»
او درباره اولین فیلم ویدئویی که دیده است بیان کرد: «از خانوادههایی بودیم که خیلی زود ویدئو خریدیم و فیلم «طالع نحس» اولین فیلمی بود که دیدم و حسابی ترسیدم، از بچههایی هم بودم که وقتی می ترسیدم پیش پدر و مادرم می خوابیدم و یادم هست پس از دیدن این فیلم تا یک هفته مستمر پیش آن ها می خوابیدم.»
جوان همچنین گفت: «با دیدن هشت و نیم فلینی سینما برایم جدی شد. هر چند آن موقع نفهمیدمش و بعد پازولینی و فیلم انجیل به روایت متی.»
او درباره علایق هنری اش در دبیرستان و همچنین رشته دانشگاهی که خوانده است اینطور گفت: «به نظرم یکی از مزخرفترین کارهایی که بچهها در مدرسه انجام میدادند تئاتر بود. برای اولین بار یک تئاتر از خانم پری صابری دیدم. بتدا دلم میخواست روانشناسی بخوانم و رودهن هم قبول شدم. اما نرفتم و بعدتر با تئاتر آشنا شدم و با دوستانم گروه تئاتری تشکیل دادیم. تئاتر دانشگاه آزاد قبول شدم اما بعد آن را رها کردم. اولین باری که جلوی دوربین تلویزیون رفتم برای عید سال ۷۳ بود. برنامهای که حمید جبلی و ایرج طهماسب ساخته بودند.»
این بازیگر درباره تجربه حضور در سریال «خانه سبز» توضیح داد: «فرهاد جم مرا برای همسران دعوت کرد. این سریال اولین کار جدی من بود و یکی از نقاط عطف زندگیام آشنایی با مسعود رسام و بیژن بیرنگ بود. بعد بیژن بیرنگ با من تماس گرفت و گفت: برای قسمت آخر همسران یک نقش هست که کار خودته.»
جوان افزود: «اولینهایی که برای این سریال انتخاب شدند من و خانم مهرانه مهین ترابی بودیم. قرار بود مهدی هاشمی نقش پدر مرا در خانه سبز بازی کند که نشد. بعد نوبت به خسرو شکیبایی رسید که قبول کرد. من خیلی خوشحال شدم زیرا او جزو بازیگران مورد علاقهام بود و هامون را هم خیلی دوست داشتم. ساعت دو نصف شب به من خبر دادند که خسرو شکیبایی نقش پدر در «خانه سبز» را پذیرفته است.»
او درباره اولین آشنایی اش با شکیبایی گفت: «اولین بار در دورخوانی متن سریال با خسرو روبه رو شدم و وقتی که به سبک خودش روی صندلی نشسته بود و متن را می خواند حسابی مجذوبش شده بودم و وقتی فهمیدم که تعداد بسیار زیادی سکانس مشترک با او داشتم خیلی از روبه رو شدن با او ترسیدم.»
جوان همچنین گفت: «او با من در عرض چند دقیقه کاری کرد که نه تنها من را با نوع بازی آشنا کرد بلکه به نحوی رابطهای بین مان ایجاد کرد که به دو دوست صمیمی باهم تبدیل شدیم و کلی خاطرات بی نظیر با او دارم و امیدوارم روزی ظرفیت فرهنگی جامعه مان بالا برود که بتوانم بازگو کنم. فکر میکنم هیچ وقت در سینما این طور که عاشق خسرو بودم، عاشق کسی نبودم. او با همه محیطش رفیق میشد و ارتباط برقرار میکرد.»
بازیگر «مکس» درباره همکاری دیگرش با شکیبایی توضیح داد: «در «سرزمین سبز» که حمید فرخ نژاد هم دستیار کارگردان بود با خسرو هم اتاق بودیم و یادم هست که خسرو مدام صحبت می کرد و نمی خوابید، یک شب تا ساعت سه صبح باهم حرف زدیم و هرچی می گفتم بخوابیم قبول نمی کرد و یک دفعه گفت گرسنه نیستی که گفتم چرا و زنگ زد به آشپزخانه و کلی غذا سفارش داد و بعد از خوردن آن همه غذا از حال می رفتیم و صبح که حمید میامد دنبالمان هرکاری می کرد بیدار نمی شدیم.»
او درباره اولین فعالیت های سینماییاش در مقام بازیگر گفت: «اولین فیلمی که بازی کردم یک اشتباه بود و بابت آن متاسفم هستم، سپس با رسول ملاقلی پور کار کردم که آدم خیلی عجیبی بود و ذاتی و احساسی بود. به نظرم سینما را با آنچه از آن می تراوید می ساخت و نمی توانست خیلی تئوریک روایتی را شرح دهد.»
جوان اضافه کرد: «من و پرویز پرستویی آن قدر سر فیلم «مومیایی» میخندیدیم که آقای هنرمند ما را به گوشهای برد و بهمان تذکر داد. ماجرای رانندگی کردنم در آن فیلم هم این بود که باید آن پیکان خراب را با دستان بسته حرکت می دادم تا از جلوی دوربین با سرعت عبور کند بار اول که رفتم گفتند باید سریع تر بروی، گفتم رانندگی ام خیلی خوب نیست و بار دوم خیلی خوب این کار را کردم و حتی آقای پرستویی گفت چرا الکی می گویی که بلد نیستی به این خوبی گاز دادی در همین لحظه محمد آلادپوش گفت که فکر کنم صحنه را از دست دادم و بار سوم آنچنان رانندگی کردم که ماشین را به کوه زدم و پای پرویز مجروح شد و خودم هم انگار ضربه مغزی شدم و مدام می گفتم ماشین کجاست و اطرافم بی خبر بودم.»
او در ادامه برنامه درباره اظهارنظر رشیدپور در مورد اظهارنظر رامبد جوان که «خندوانه» را پرمخاطب ترین برنامه تلویزیون اعلام کرده بود، گفت: «طبق آماری که تلویزیون در اختیار ما قرار داد ما با حدود ۷۱ درصد تماشاگر پربیننده ترین برنامه تلویزیون بوده ایم و بعد از ما «دورهمی» و «نود» عادل فردوسی پور قرار داشتند. من هم قصد خودنمایی نداشتم و به نظرم سوال به نحوی تحریک کننده پرسیده شده بود.»
این بازیگر در بخش دیگر این برنامه نظر کوتاه خود را درباره فیلم هایی که تاکنون بازی کرده است اینطور بیان کرد: «سیندرلا: فیلمی که باید خیلی خوب بشود و نشد. مکس: یک فیلم باحال و پر از شوخی. صورتی: فیلمی که فکر نمیکردم خوب شود و شد. سوغات فرنگ: هیچ وقت فکر نمیکردم با حسین فرحبخش کار کنم. زن بدلی: به شکل عجیبی مورد استقبال قرار گرفت. جعبه موسیقی: فیلمی که تماشا کردنش سخت بود. آزمایشگاه: فیلم ۱۳۰ دقیقهای بود که در ۹۰ دقیقه اجرایش کردیم. گناهکاران: فیلم لذت بخشی که خیلی دوستش دارم. آذر، شهدخت…: وقتی فیلمنامه را خواندم آن قدر دوستش داشتم که دلم میخواست متن قصه را که مرجان شیرمحمدی نوشته بخوانم و البته برایم خیلی مهم بود که برای بهروز افخمی بازی کنم. آزادی مشروط: تلاش یک گروه با حال است که همه تلاش کردیم در خدمت حسین مهکام باشیم.»
جوان درباره موضوع فیلم «نگار» و چگونگی شکل گیری آن بیان کرد: «خیلی عاشق تریلر هستم و فیلم های ریدلی اسکات مانند «سکوت بره ها» و همچنین «مظنونین همیشگی» را خیلی دوست دارم. ایده «نگار» از خودم بودم. دختری که نازپرورده است و ناگهان همه چیزش را از دست میدهد. برای احسان گودرزی تعریف کردم و با جلسات متعدد او شروع میکند به نوشتن. دلم میخواست فیلم نگار متفاوت و خشن و وهمانگیز باشد.»
این کارگردان افزود: «مخاطبان فیلم دو طیف دارند، دسته اول خیلی از فیلم خوششان می آید و دسته دوم از فیلم به شدت بدشان می آید. فیلم به صورت کامل برای خودم هست و حتی به صورت خیلی حرفه ای به همسرم هم دستمزد دادم.»
جوان در پایان درباره سوژه فیلم بعدیاش گفت: «فیلم بعدی من یک اثر کمدی راجع به جوانانی است که در فضای مجازی تلاش می کنند خود را به شهرت برسانند.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «کارناوال» در یک چهارم نهایی
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- «کارناوال» رامبد جوان به زودی در شبکه نمایش خانگی
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- ویژگیهای تفکری که سینما را از بنبست و سکون نجات داد
- یادداشت فریدون جیرانی درباره وضعیت سینمای اجتماعی؛ باور تغییر باورها
- رامبد جوان با یک رئالیتیشو در شبکه نمایش خانگی/ انتشار دوبله «ترنسفورمرز»
- فریدون جیرانی رئیس کانون کارگردانان شد
- اکران «زودپز» رامبد جوان به تعویق افتاد
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- فیلمهای رامبد جوان، بهرام افشاری و گزینه احتمالی اسکار در راه اکران
- همکاری مشترک رامبد جوان و عاطفه تهرانی
- در نشست «بررسی سینمای اجتماعی» مطرح شد؛ سینمای اجتماعی زاییده تحولات اجتماعی و سیاسی جامعه است
- «بودن یا نبودن» و تبدیل خشونت به امید/ عیاری نمونهای از عیار شرافت در سینمای ایران است
- در نشست نقد و بررسی «آبادانیها» مطرح شد؛ نقش عیاری در زبان سینمایی و تحول آن بسیار موثر است/ «آبادانیها» عدالت اجتماعی را وارد سینما کرد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- سنگرم اندازه همان کافه ام بود
- نگاهی به تازهترین قسمت برنامه «اکنون»؛ سیر و سلوک بازیگری





