فرهاد نجفی کارگردان سریال«آسپرین» که در شبکه نمایش خانگی توزیع شد، درباره اینکه باید چه تسهیلاتی برای فیلمسازان فراهم کنیم که توجهشان به سمت شبکه نمایش خانگی معطوف شود، گفت: در ایران سیستم خراب است و زمانی که شرایط به این نحو باشد، کسی مقصر نیست.
به گزارش سینماسینما، او افزود: وقتی بخواهیم به سایت IMDB مراجعه کنیم، فیلتر است اما در سایت های ایرانی اگر بخواهند دانلودی انجام دهند، مشکلی به وجود نمی آید و هیچکس در این رابطه خود را مسئول نمی داند.
نجفی با بیان اینکه سریال«شهرزاد» فروش خوبی نداشته افزود: سریال«قهوه تلخ» فروش بیشتری از«شهرزاد» داشت و می توان گفت«شهرزاد» بیشتر دیده شد و اصلا توجیه اقتصادی برای تهیه کننده ندارد. این سریال باید دو میلیون نسخه می فروخت نه زیر ۵۰۰ هزار نسخه.
نجفی یادآوری کرد: وزارت ارشاد در حال حاضر باید به فکر شبکه خصوصی باشد و اگر شبکه خصوصی وجود داشته باشد و مردم حق اشتراک ماهانه بدهند، مشکلات حل می شود. نجفی در خصوص اینکه چگونه باید بستری برای تنوع در تولیدات ایجاد کنیم، توضیح داد: خودم منتقد این ماجرا هستم و سعی کردم این فرآیند را نقد کنم. بنابراین، یا کارگردان باید پشت اتفاق تنوع طلبی باشد یا مجموعه ای که می خواهند تنوع را در کارشان لحاظ کنند. به عنوان مثال، سلیقه آقای مدیری ساخت سریال طنز است. علاوه براین، تهیه کنندگان و کارگردانان در این زمینه باید قدرت خطرپذیری داشته باشند. هر کاری خوب باشد فروش دارد و مردم این تنوع را دوست دارند.
نجفی در خصوص اینکه جامعه امروز به چه چیزی احتیاج دارد، گفت: مردم نیازمند کارهای جذاب هستند و هر موضوعی اعم از عاشقانه، اجتماعی و طنز اگر خوب باشند را می بینند. فکر می کنم در فیلم هایمان باید نوعی آسیب شناسی صورت گیرد و خودم در سریال«آسپرین» خیلی سعی کردم لایه های آسیب شناسی جوانان را در مورد مسائل مختلف مطرح کنم. فرهنگسازی معمولا کمتر اتفاق می افتد و در زمینه های اکشن و کمدی باید این فرهنگسازی صورت گیرد تا به درک بیشتر مخاطب کمک کند.
منبع: بانی فیلم
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- هفت اثر جدید در راه شبکه نمایش خانگی
- اکران «مست عشق» در ۱۰ کشور اروپایی
- آغاز اکران جهانی «مست عشق» از پاییز
- واکنش نماوا به اظهارات حسن فتحی؛ کلیه تعهدات سریال «ازازیل» انجام شده/به دنبال ایجاد وفاق بین تهیهکننده و کارگردان هستیم
- ای مرگ بیا که زندگی کشت مرا؛ سریال «ازازیل» و آغازی بر یک پایان
- با انتشار یک متن گلایهآمیز؛ حسن فتحی از «ازازیل» خداحافظی کرد
- واکنش حسن فتحی به جنجال تبلیغاتی «ازازیل»
- بررسی «ازازیل» و «انجمن اشباح» در شورای صدور مجوز ساترا
- ساختار زدایی جنگ و صلح فتحی؛ انسان مست عشق/ نگاهی به فیلم «مست عشق»
- حسن فتحی: جهانِ پر از طمع و ویرانی را با افعال خود سیاهتر نکنیم
- به مناسبت عید سعید فطر؛ شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، بهرام افشاری و هانده اَرچل روی پرده سینماها
- نگاهی به چند مجموعه ماندگار مذهبی؛ چرا این سریالها مدام تکرار میشوند؟
- ماجرای خدیجه خانم تجریشی/ مروری بر نقاط قوت و ضعف مجموعه «جیران»
- سرنوشت نامعلوم آخرین فیلم حسن فتحی/ آیا «مست عشق» بالاخره اکران میشود؟
- نسخه ویژه نابینایان سریال «جیران» با صدای گلاره عباسی منتشر میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد





