«گتسبی بزرگ» شاهکار ادبیات جهان نوشته اف. اسکات فیتزجرالد به سریال تلویزیونی تبدیل می شود.
به گزارش سینماسینما، به نقل از هالیوود ریپورتر، دو استودیو «A+E» و «ITV» در حال همکاری با مایکل هرستِ فیلمنامه نویس برای ساخت یک سریال بزرگِ پرخرج از داستان برجسته «گتسبی بزرگ» نوشته اف. اسکات فیتزجرالد هستند.
هنوز هیچ شبکه ای با این پروژه برای همکاری قرارداد امضا نکرده است.
طبق گفته منابع نزدیک به پروژه، استودیوهای «A+E» دهه هاست که حقوق ساخت رمان افسانه ای «گتسبی بزرگ» را در اختیار دارد. این استودیو به همراه بیبیسی در سال ۲۰۰۰ یک فیلم تلویزیونی از روی «گتسبی بزرگ» با بازی پل راد در نقش نیک کاروی و توبی استیونز در نقش جی گتسبی ساخته بود.
مایکل هرست فیلمنامه نویس، درباره این پروژه گفت: به نظر می رسد بیشتر عمرم را با گتسبی گذرانده ام، در ابتدا در مدرسه آن را خواندم، پس از آن در آکسفورد در دهه ۷۰ آن را تدریس کردم و بعد از آن دوباره این کتاب را بازخوانی کردم.
این فیلمنامه نویس معتقد است داستان گتسبی همچنان همان تازگیای را که در زمان انتشارش داشت، دارد.
داستان «گتسبی بزرگ» چهار بار در سالهای ۱۹۲۶ با بازی وارنر باکستر، ۱۹۴۹ با بازی آلن لاد، ۱۹۷۴ با بازی رابرت ردفورد و میا فارو و ۲۰۱۳ با بازی دی کاپریو به فیلم تبدیل شد.
منبع: صبا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





