سعید سعدی تهیهکننده سینما که به تازگی فیلم سینمایی «گیسوم» را روانه پرده سینماها کرده معتقد است شرایط سینما در آینده بدتر از شرایط فعلی خواهد شد.
به گزارش سینماسینما، سعید سعدی تهیهکننده سینما درباره تازهترین فعالیتهای خود گفت: در حال حاضر بیشتر در تلویزیون مشغول هستم و به تازگی فیلم «گیسوم» را هم روانه اکران سینماها کردهایم. برای فیلم «سزار برمیگردد» به کارگردانی امیر پوروزیری هم به تازگی درخواست پروانه ساخت کردهام. اگر پروانه ساخت این فیلم صادر شود در اولویت برنامههای تولید امسالمان قرار دارد.
تهیهکننده فیلم «گیسوم» درباره اکران این فیلم سینمایی در شرایط فعلی سینماها هم گفت: با توجه به اینکه شرایط سینماها در هر صورت ایدهآل نیست، سرمایهگذاران فیلم به این نتیجه رسیدند که زودتر تکلیف این فیلم در اکران مشخص شود. در نشستهایی که داشتیم به این جمعبندی رسیدیم که فیلم را اکران کنیم و بعد آن را در پلتفرمها عرضه کنیم.
وی درباره وضعیت فروش فیلم هم توضیح داد: طبیعتاً فروش فیلم در شرایط فعلی فروشی نیست که برای ما راضیکننده باشد. تلاش میکنیم تا فیلم مخاطب بیشتری هم داشته باشد اما مشخص نیست تا چه حدودی موفق باشیم. در مجموع شرایط، شرایط خوبی نیست و ما براساس تعهدی که داریم مجبور به تن دادن به این شرایط هستیم. چند کار بلاتکلیف دیگر هم داریم که وضعیت اکران آنها مشخص نیست و نمیدانیم چه سرنوشتی پیدا میکند. این فیلم هم به دلیل فشار سرمایهگذار به اکران رسیده است.
این تهیهکننده سینما درباره ترافیک فیلمهای مانده در صف اکران هم بیان کرد: واقعاً شرایط معلوم نیست چگونه خواهد شد و مشخص نیست این فیلمها دیگر بتوانند رنگ پرده را به خود ببینند. شرایط در آینده آنقدر بد خواهد بود که نمیتوان تصوری برای اکران برخی فیلمها داشت. فیلمهایی هستند که بهدلیل فضای طنزی که دارند طبیعتاً در نوبتهای اولیه اکران قرار میگیرند و فیلمهای بلاتکلیف تعداد بیشتری خواهند داشت که بعید است تا یکی دو سال آینده امید به اکران آنها باشد.
وی با اشاره به فیلمهایی که حاضر به اکران در این شرایط نمیشوند هم اظهار کرد: خوابیدن طولانی پول یک ضرر است و شاید برای برخی این مسئله مهم نباشد. ارزش ریالی پول به صورت روزانه کاسته میشود. اگر سال گذشته ۱۰۰ تومان میتوانستیم فروش کنیم، امسال همان ۱۰۰ تومان، شاید به اندازه ۱۰ تومان هم ارزشی نداشته باشد. به همین دلیل به رغم آنکه شرایط نامساعد بود، احساس کردیم باید زودتر فیلم را اکران کنیم.
سعدی درباره اکران آنلاین هم توضیح داد: در بخش آنلاین هم همه فیلمها اکران نمیشود، صاحبان ویاودیها هم برای خودشان تعاریفی دارند و در آن بخش هم خیلی از آثار بلاتکلیف هستند. اگر برخی فیلمها خودشان هم متقاضی اکران آنلاین باشند، مشخص نیست توسط صاحبان پلتفرمها پذیرفته شوند. در مجموع شرایط فیلمسازی تغییر کرده است و روی هیچ بخشی نمیتوان حساب باز کرد. گاهی به دلیل پیشنهاد مبالغ اندک توسط صاحبان ویاودیها حاضریم فیلم را به آتش بکشیم اما با این مبالغ به نمایش نگذاریم.
وی درباره ادامه روند صدور پروانه ساخت و تولید فیلم با وجود بحران اکران گفت: در حال حاضر شرایط تولید و توزیع در سینما تناسب ندارد. ولی دوستان ما که نمیتوانند بیکار بنشینند تلاش میکنند تا حداقل موقعیت خود را در حوزه تولید تثبیت کنند. تمام هم و غم گروهی از جوانان به خصوص کاراولیها ورود به عرصه فیلمسازی است و در هر شرایطی تلاش میکنند خودشان را اثبات کنند.
این تهیهکننده در پایان مطرح کرد: در حال حاضر شرایط نامساعد است و نمیتوان هیچ صحبت قطعی درباره سیاستهای حمایتی از سینما هم داشت. باید منتظر بمانیم تا با عبور از بحران کرونا ببینیم وضعیت اقتصاد سینما چگونه خواهد شد، آن زمان میتوانیم درباره آینده سینما صحبت کنیم.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «خدای جنگ» سیمرغ ویژه جشنواره فجر را نپذیرفت
- ۲ نفر از عوامل سریال «رویای نیمه شب» غرق شدند
- پوستر «گلهای باوارده» رونمایی شد/ روایتی متفاوت از جنگ
- مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو اعلام کرد/ فصل پنجم «بچه مهندس» ساخته میشود
- مرتضی فرشباف : سینمای ایران در موج پسافرهادی امکان تجربههای نو را از خودش گرفت
- اکران آنلاین منوط به مجوز شورای صنفی شد/ تقاضای ۲ فیلم برای اکران
- اعلام اسامی فیلمهای بلند ایرانی راهیافته به جشنواره جهانی فیلم فجر
- روایت سعید سعدی از توقف ساخت سریال شهید مطهری
- پروانه نمایش سه فیلم صادر شد
- تصویربرداری سریال «نجلا» در تاسوعا و عاشورا متوقف شد/ ادامه تولید، بعد از ایام سوگواری
- ادامه تصویربرداری و تدوین همزمان سریال «نجلا»
- ادامه تصویربرداری سریال «نجلا» + عکس
- تهیهکننده فیلم «تومان» مطرح کرد/ هنوز برای فیلم پروانه نمایش صادر نکردهاند
- بازیگران سریال «نجلا» معرفی شدند
- «پس از آزادی» ساخته محمدعلی باشه آهنگر به زودی روی آنتن میرود/ «نجلا» در مرحله پیشتولید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان






