سفیر هندوستان در ایران تاکید کرد که همکاری های مشترک سینمای ایران و هندوستان می تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند.
به گزارش سینماسینما، سائوراب کومار سفیر هندوستان در ایران درباره همکاری سینمای ایران و هندوستان گفت: صنعت سینمای هند بسیار بزرگ و گسترده است و اگر به آمارها نگاه کنید فیلم های مختلفی در بالیوود در حال تولید است و سینماگران ما از تکنولوژی به خوبی استفاده کرده و خود را با تکنولوژی روز دنیا تطبیق داده و باعث رشد سینمایمان شده اند.
او با اشاره به تولید فیلم سینمایی «سلام بمبئی ۱» به کارگردانی قربان محمدپور به عنوان محصول مشترک ایران و هند بیان کرد: بخش خصوصی در هند از ساخت «سلام بمبئی» حمایت کرد و قرارداد تولید این فیلم بین یک کمپانی ایرانی و یک کمپانی هندی بسته شده بود.
سفیر هندوستان در ایران تاکید کرد: فکر می کنم این تولید، تجربه خوبی بود و با حضور در مراسم افتتاحیه «سلام بمبئی» این پیغام را گرفتم که این فیلم تمام تلاش خود را می کند تا در ذهن مخاطب پیغام بسیار مهمی را تداعی کند و پیام مهم آن برقراری ارتباط میان دو فرهنگ ایران و هندوستان بود.
او با اشاره به داستان این فیلم توضیح داد: به هر حال دانشجویان بسیار زیادی از ایران در هندوستان تحصیل می کنند و ممکن است داستان سلام بمبئی بارها تکرار شود.
سائوراب کومار با اشاره به حضور مجید مجیدی کارگردان ایرانی در هندوستان و ساخت دو فیلم اخیرش گفت: ما می دانیم مجید مجیدی در هند است و یک پروژه سینمایی جدید را در دست دارد و ما از این بابت بسیار خوشحالیم.
سفیر هندوستان در ایران درباره اینکه آیا دولت هند می تواند شرایط فیلمسازی ایرانیان در آن کشور را تسهیل کند، بیان کرد: با توجه به اینکه سینما در هندوستان کاملا در بخش خصوصی قرار دارد در نتیجه دولت هندوستان از نظر حمایتی فقط می تواند صدور ویزا را تسریع کند و این تنها حمایتی است که دولت می تواند انجام دهد.
او تاکید کرد: حضور مجید مجیدی برای ساخت فیلم به صورت خصوصی بوده است و به دعوت دولت هند صورت نگرفته است.
سائوراب کومار سفیر هندوستان در پایان گفت: ۲ سال است در ایران حضور دارم و می بینم کشور شما سینمای بسیار خوبی دارد و اتفاق های خوبی در این زمینه رخ می دهد و به لحاظ بین المللی نیز در جایگاه خوبی قرار دارد. سینمای هند و ایران توانایی و ویژگی های زیادی دارند و اشتراک در تولید اتفاقات بسیار خوب و تاثیرگذاری را رقم می زند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- در انگلیس، سینماها تعطیل شد/ تولید ادامه دارد
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
- گزارش سازمان سینمایی از وضعیت سالنهای سینمای کشور
- حجازیفر: پول سینما را در تئاتر خرج میکنم
- ساختار «خانه سینما» پیر شده است/ صنف نباید نیازمند پول دولت باشد
- چرا ما دیگر به کمدیهای وطنی نمیخندیم؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





