تهیهکننده فیلم سینمایی «سلام بمبئی» از روند تولید این اثر مشترک سینمای هند و ایران سخن گفت.به گزارش سینماسینما، جواد نوروزبیگی تهیهکننده فیلم سینمایی «سلام بمبئی» به کارگردانی قربان محمدپور با اشاره به روند تولید این اثر مشترک سینمای هند و ایران گفت: مدتی است ساخت فیلمهای مشترک میان سینمای ایران و دیگر کشورها آغاز شده که امیدوارم این اتفاق مثبت به جهت تاثیراتی که می تواند در عرصه سینما داشته باشد، استمرار یابد. البته سینماگران ایرانی پیش از این در برخی از لوکیشنها در کشورهای دیگر آثاری را تولید کرده اند که این به معنای تولید مشترک نیست.
تهیهکننده «ملبورن» افزود: آنچه ما در «سلام بمبئی» انجام دادیم یک تولید مشترک بود که از همان ابتدا برنامه ریزی مشترکی برای آن تدوین کرده بودیم.
وی با اشاره به اینکه در روایت داستان هم از نظرات هندیها بهره بردهاند، بیان کرد: ما حتی در حوزه روایت نیز از نقطه نظرات هندی ها استفاده کردیم و میشود گفت که داستان اثر به طور مشترک میان طرفین نوشته شده است. این موضوع در انتخاب عوامل، بازیگران و لوکیشن نیز مصداق داشت که این تجربه می تواند در سینمای ایران مورد استفاده قرار گیرد.
نوروزبیگی ادامه داد: این تولید مشترک فارغ از همه جذابیت هایی که داشت، به دلیل اینکه اولین تجربه ما بود سختی های خود را هم داشت. وقتی لوکیشن در ایران باشد ما چشم بسته می توانیم کارها را جمع کنیم اما تولید کار در خارج از کشور مشکلات خاص خود را داشت که از آن جمله می توان به پرداخت های دلاری، نوع مالیات ها و آداب و رسوم خاص هندی ها اشاره کرد.
تهیه کننده «پرسه در مه» در بخش دیگر صحبتهایش توضیح داد: تقریبا سه روز مانده به تولید متوجه شدیم که گروه سازنده هندی چهار برابر گروه ایرانی جمعیت دارد که ما بر اساس قوانین مرسوم صنفی سینمای هند باید این شرط را رعایت می کردیم که این به طور طبیعی هزینه ها را افزایش می داد. البته همین موضوع مدیریت ماجرا را سخت کرد ولی خوشبختانه با تیمی که بسته شده بود از پس مشکلات بر آمدیم.
نوروزبیگی درباره پیش بینی خود از نظر منتقدان درباره فیلم «سلام بمبئی» گفت: هدف گذاری ما از همان ابتدا روی مخاطب عام بوده است. «سلام بمبئی» یک فیلم موزیکال است که خانواده ایرانی هم در آن داستان جذابی می بینید، هم موزیک می شنود و هم بخشی از زندگی جاری خود را می بیند. البته شاید بخشی از منتقدان که به سینمای تجاری توجه دارند به این فیلم نیز توجه کنند.
این ملودرام عاشقانه داستان آشنایی یک دختر هندی و یک پسر ایرانی را روایت می کند که هر دو دانشجوی پزشکی هستند و درگیر اتفاقات پیچیده ای می شوند…
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- درخواست تهیهکننده پس از قاچاق فیلم؛ اجازه پخش «برادران لیلا» را در سینماها و پلتفرمها بدهید
- ابهامات تازه برای یک فیلم/ آیا بودجه ۱۵۰ میلیاردی «برادران لیلا» صحت دارد؟
- تهیهکننده فیلم مطرح کرد؛ امکان توقیف «برادران لیلا» وجود دارد؟
- انتقاد تند پرویز پرستویی از تهیهکننده فیلم «بی همه چیز»/ حیف که خستگی کار در تنمان ماند
- گزارشی از مراسم اکران خصوصی «عنکبوت»/ ایرجزاد: هنگام ساخت فیلم با خط قرمزهای زیادی مواجه بودیم
- مصاحبه اختصاصی سینماسینما با جواد نوروزبیگی (بخش چهارم و پایانی)/ انتقاد نوروزبیگی از ادغام جشنوارههای جهانی و ملی فجر
- گفتوگوی تصویری اختصاصی سینماسینما با جواد نوروزبیگی، تهیهکننده فیلم «بیهمه چیز» (بخش دوم)/ برداشتهای متفاوت از فیلم، نشانه موفقیت آن است
- گفتوگوی تصویری اختصاصی سینماسینما با جواد نوروزبیگی تهیهکننده «بیهمه چیز» (بخش اول)/ حوزه هنری خواستهای داشت که به پایان فیلم آسیب میرساند
- انتقاد شدید تهیه کننده فیلم بی همه چیز از حوزه هنری
- سینماسینما/ نوروزبیگی انتشار هرگونه فراخوان برای حضور در پشتصحنه سریال «میدان سرخ» را تکذیب کرد
- سعید روستایی فیلم «برادران لیلا» را میسازد
- سینماسینما/ واکنش جواد نوروزبیگی به انتشار خبری درباره کنار گذاشتن کارگردان سریال «میدان سرخ»
- فیلمبرداری «هِرمان» به پایان رسید
- آغاز اکران «خون شد» کیمیایی در سینماها
- فیلمبرداری فیلم «آهنگ دو نفره» آغاز شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





