تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۲/۲۲ - ۱۱:۵۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 112258

آنگونه که از شواهد بر می‌آید، معاون سیما با حضور و استفاده از سلبریتی‌ها و هنرمندان در غیر از حوزه تخصصی خودشان مخالف است.

 

به گزارش سینماسینما،  تلویزیون همواره یکی از مهمترین رسانه‌‍‌ها برای جذب مخاطب بوده است و در طی سال‌ها نیز تلاش کرده است مخاطب حداکثری را از آن خود کند. در این میان و برای بهره‌وری از بیشترین میزان مخاطب اقدام به ساخت برنامه‌های متعدد و متفاوت کرده است. در طی این سال‌ها تلویزیون با ساخت سریال‌ها و بهره گرفتن از چهره‌های جدید و جوان یا شناخته شده و سرشناس سعی در جذب این مخاطب حداکثری کرده است؛ اما از آنجایی که این سریال‌ها به تنهایی نمی‌توانند این میزان مخاطب را جذب کنند همواره تولید کنندگان اقدام به ساخت آثاری متفاوت مانند مسابقات، شوها و جنگ‌های متفاوت و برنامه‌های گفت‌وگومحور در زمان‌های مختلف کرده است و حتی از مجریان شناخته شده نیز در این میان بهره گرفته است.

اما رفته رفته با کمرنگ شدن مجریان شناخته شده و همچنین کمبودهایی که در تولید سریال‌های تلویزیونی ایجاد شد، رفته رفته از میزان مخاطبان تلویزیون نیز کاسته شد و حالا در این شرایط رسانه ملی در حال دست و پا زدن برای حفظ مخاطبان از دست رفته خود است و این کار را با انواع و اقسام تولیدات خود انجام می‌دهد.

در حالی که برنامه‌های پرطرفدار تلویزیون این روزها یکی یکی در حال افول و خاموش شدن هستند، تلویزیون در تدارک برنامه‌های دیگری است که بعضا با حضور چهره‌ها و سلبریتی‌ها در حال شکل گیری است و بسیاری از آن‌ها نیز فصل اول تولید خود را پشت سر گذاشته‌اند. بازیگران بسیاری در طی سال‌ها و حتی ماه‌های گذشته در مقام مجری به اجرای برنامه‌های مختلف تلویزیونی پرداختند و این موضوع در ابتدا جذابیت‌های خاصی برای مخاطبان داشت، اما حالا تبدیل به یک معضل شده است.

در طی یک سال گذشته که تلویزیون در مدیریت درونی خود نیز با مشکلات سلیقه‌ای مدیران درگیر است، بسیاری از حامیان مالی با دعوت از سلبریتی‌ها و حضور آن‌ها در مقام مجری در تلاش هستند تا بتوانند مخاطبان خود را حفظ کنند. برنامه‌هایی که کم هم نبودند اما به دلیل عدم آشنایی بازیگران به مقوله اجرا این ضعف موجب شده است تا مخاطب به جای اینکه بیش از گذشته به تماشای برنامه‌های تلویزیونی بنشیند بیشتر آن را پس می‌زند. در نهایت این که قرار بود حضور سلبریتی‌ها این روزها به برنامه‌های پیش از افطار ماه رمضان نیز باز شود که با ورود معاونت سیما جلوی این امر گرفته شد.

آنگونه که از شواهد بر می‌آید، معاون سیما با حضور و استفاده از سلبریتی‌ها و هنرمندان در غیر از حوزه تخصصی خودشان مخالف است و همین امر نیز موجب سردرگمی برخی از برنامه سازان شده است.

حال باید دید برنامه‌هایی که با سلبریتی‌ها به روی آنتن می‌روند برای فصل‌های بعدی خود با چه سرنوشتی مواجه می‌شوند و آیا این رویکرد ادامه‌دار خواهد بود و یا به دلیل برخی از مصلحت‌ها در آینده این نظر تغییر کرده و باز هم سلبریتی‌ها به جای مجریان اقدام به اجرا خواهند کرد؟ ضمن این که باید دید آیا تلویزیون به دلیل کمبود مجریان با انگیزه و مسلط به این امر، اقدام به تربیت مجریان جدید می‌کند یا خیر؟

 

منبع: هنرآنلاین

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها