فیلم «راهبه» با فروش آغازین ۱۳۱ میلیون دلاری، پرفروشترین فیلم اکرانشده در یک هفته اخیر سینمای جهان نام گرفت.
به گزارش سینماسینما، فیلم «راهبه» جدیدترین فیلم از مجموعه فیلمهای ترسناک «احضار» در اولین هفته نمایش در ۳۸۷۶ سالن سینمای آمریکا به فروش چشمگیر ۵۳.۵ میلیون دلار دست یافت و در رتبه دوم بالاترین فروش آغازین تاریخ سینمای آمریکا در ماه سپتامبر قرار گرفت.
این فیلم به کارگردانی «کوین هاردی» که پنجمین فیلم از مجموعه فیلمهای ترسناک «احضار» محسوب میشود در گیشه بینالملل نیز عملکرد موفقی داشت و در سالنهای سینمای ۶۰ کشور جهان فروش ۷۷.۵ میلیون دلار را رقم زد تا فروش جهانی «راهبه» در نخستین هفته اکران به ۱۳۱ میلیون دلار برسد.
فیلمنامه «راهبه» نوشته «گری دوبرمن» و بر پایه داستانی از «دوبرمن» و «جیمز وان» نوشده شده است و در آن «تیسا فارمیگا»، «دمیان بیچیر»، «شارلوت هوپ» و «بانی آرونز» ایفای نقش کردهاند.
در میان بازارهای خارجی این فیلم، مکزیک با ۱۰.۷ میلیون دلار بهترین عملکرد را به نام خود ثبت کرد و پس از آن برزیل با ۶.۸ میلیون دلار، اندونزی با ۷.۷ میلیون دلار ، هند و بریتانیا هر کدم با ۵.۵ میلیون دلار و استرالیا با ۲.۷ میلیون دلار بیشترین فروش را برای فیلم «راهبه» در نخستین هفته اکران کسب کردند.
**
فیلم علمی-تخیلی و هیجانی «مگ» نیز با ادامه اکران خود در ۶۷ کشور جهان فروش گیشه بینالمللی و جهانی خود را به تریب به بیش از ۲۶۰ و ۴۹۲ میلیون دلار ارتقا داد و فیلم «خرپولهای آسیایی» نیز ۵.۶ میلیون دلار از ۲۳ بازار خارجی و ۱۳.۶ میلیون دلار در سینماهای آمریکا فروخت تا فروش جهانی خود را به حدود ۱۶۵ میلیون دلار ارتقا دهد.
اما فیلم «ماموریت غیرممکن: فالاوت» نیز ۳۸.۶ میلیون دلار از محل سینماهای ۶۵ کشور جهان به فروش خود اضافه کرد تا مجموع فروش گیشه بینالملل و جهانی آن به ترتیب به بیش از ۵۱۴ میلیون دلار و ۷۲۶ میلیون دلار برسد. این فیلم پس از ۱۰ روز نمایش در سینماهای چین به فروش ۱۳۷.۷ میلیون دلاری در این کشور دست یافته است.
منبع: ایسنا به نقل از هالیوودریپورتر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





