سم شپارد، نویسنده و بازیگر سرشناس در ۷۳ سالگی از دنیا رفت.
به گزارش سینماسینما، سم شپارد، نویسنده برنده جایزه پولیتزر، ۳۰ جولای (یکشنبه هشتم مرداد) در اثر عوارض بیماری ALS چشم از جهان فروبست.
او در دوران فعالیت هنری ۴۴ نمایشنامه نوشت و برای نمایشنامه «کودک مدفون» در سال ۱۹۷۹ برنده جایزه پولیتزر شد. او بازیگر قابلی هم بود و برای بازی در فیلم «مردان واقعی» به کارگردانی فیلیپ کافمن نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد نقش مکمل شد.
شپارد نوشتن نمایشنامه را از دهه ۶۰ میلادی آغاز کرد. او در این باره گفته بود: «آن زمان تئاتر در آمریکا کمیاب بود. چیزی جریان نداشت، هنر آمریکا گرسنگی میکشید.»
نویسنده «پاریس، تگزاس» دو بار هم نامزد جایزه تونی شده بود. او کارگردان بسیاری از نمایشنامههای خودش بود.
او سالها پس از ورود به عالم نویسندگی، در فیلم «روزهای بهشت» به کارگردانی ترنس مالیک به جمع بازیگران سینما پیوست و پس از آن در فیلمهای بسیاری از جمله «سقوط شاهین سیاه»، « ماگنولیاهای فولادی» و «پرونده پلیکان» جلوی دوربین رفت.
انتشار خبر درگذشت سم شپارد چهرههای بسیاری از جمله بو ویلیمن خالق سریال «خانه پوشالی» را به واکنش وا داشت. ویلیمن او را فردی نترس و از جرگه بزرگان توصیف کرد.
منبع: خبرآنلاین به نقل از گاردین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





