سینماسینما، حمیدرضا گرشاسبی:
- زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان است؛ جایی در محدوده شمالی این استان و از کلانشهرهای ایران.
- کلانشهرها فرصت خوبی را فراهم میآورند برای درست کردن موقعیتهای سینمایی.
- یادمان باشد موقعیت در سینما با جغرافیا در سینما فرق دارد.
- آبوهوای زاهدان خشک و گرم است.
- بخشی از سینما، گرفتن تصاویر خوب و ارائه عکسهای قشنگ است.
- زری خوشکام.
- با موبایل میتوان آدمها را پیدا کرد.
- بیاییم آرایش غلیظ نکنیم. آرایش غلیظ باعث از بین رفتن پوست میشود و درنتیجه آدمی از قشنگی و تازگی میافتد. بهخصوص شما دوست عزیز.
- دنیای مجازی جوری پیش رفته که از دنیای واقعی واقعیتر است. بهراستی کدام دنیا مجازی است، کدام دنیا واقعی؟
- تریاک خانمانسوز است.
- خانه را نباید به آتش کشید.
- امین حیایی و دارا حیایی.
- بلدیِ شگفتآور در ساحتِ میزانسن.
- دریاچههای زاهدان. خاک. صحرا. باد. شنریزه. چند کانتینر روی هم. محله کانتینرها. طراحی صحنه.
- امین حیایی در ریکاوری. احیای حیایی.
- نورهای شب. شبهای زیبای زاهدان.
- سپیده صبح؛ وقتی است که اگر روی دریاچه باشیم، عکسهایمان خوب از آب درمیآید.
- آدم با هواپیما به زاهدان برود، خیلی زودتر به زاهدان میرسد، اما زیباییهای بین راه را از دست میدهد. اما اگر قبلا همین راه را با ماشین رفته باشیم و حین سفر زیاد توقف کرده باشیم و جاذبهها را دیده باشیم، عقل حکم میکند با هواپیما برویم.
- بهمن پرورش به اضافه بچههای خوب دبیرستان خوارزمی.
- آیا با داشتن یک ویلا یا چند ویلا میتوان یک ازدواج را نجات داد؟جوابِ فرید: بله.
- مهمانداران هواپیما آدمهایی شیک هستند. حیف که نشانشان ندهیم.
- در زاهدان آدمها مهرباناند. هر وقت بخواهید، شما را به جایی میبرند برای استعمال مواد افیونی. هر وقت بخواهید، دکه خودشان را در اختیارتان میگذارند. هر وقت هم بخواهید، برای شما قرص جایگزین تریاک متادون میآورند. باز هر وقت بخواهید، برای شما وانت جور میکنند. بنابراین زاهدان جای خوبی است. بهخصوص برای ساختن فیلمِ آسان.
- پولدارها بهتر میتوانند پرندههای آهنی را در هوا پرواز دهند.
- فرید عقدهای یا پرویز هیولا؟ کدام بهترند؟ کدام بدترند؟ لطفا فرید را به سکونِ «د» و پرویز را به سکون «ز» بخوانیم.
- «پرویز» ساخته مجید برزگر.
- زنها. زنها. زنها… در فیلم «بیخود و بیجهت» رضا عطاران همین حرفها را میزند… زنها. زنها. زنها… شایستهتر میبود که این حرف در فیلم «شعلهور» زده شود. حالا که این حرف در چنین فیلمی نیست، چیزی از ارزشهای این فیلم کم نمیشود.
- مهندس فرید و غواص مصطفی. اولی شکستخورده و دومی قهرمان. چه همآوردیِ خوب! جان میدهد برای فیلم.
- مصطفی؛ غواصی با طعم مرگ. چه خوب است همان موقع که فرید رفته زاهدان، او هم برای پیدا کردن اجساد مانده در آب به زاهدان بیاید.
- اتفاق و تصادف. شانسی برای سرگرم شدن فرید.
. این روزها خیلیها به زاهدان میروند. فرید، مصطفی، نوید، کاوه و دیگران. در زاهدان به شما هم خوش میگذرد.
- اساماس یا پیامک؟
- اگر میخواهید زنها را به خود جذب کنید، به آنها گل بدهید.
- زمینهایمان را گلکاری کنیم. گل خوب است.
- غیبتِ تحملناپذیر قلعه پرتغالیها.
- استان پهناور سیستان و بلوچستان شهرهای دیگری هم دارد. زابل و میرجاوه.
- یک جایی کسی گفته بود این فیلمساز در سینما اغنا شده است. از یک نفر دیگر شنیده شد که پس احتمالا این فیلمساز بعد از بیپولی از سینما اغنا شده است. نفر دوم حرفش را در ادامه حرف نفر اول گفته بود.
- رابطه پدر و پسری چیز خوبی است و برای ارتقای آن باید کوشید.
- مصطفی به روایت نوید: او نامرد نیست.
- متاسفانه ممکن است در زاهدان تاکسی کم باشد. ممکن است از فرودگاه به شهر تاکسی کم باشد و شما مجبور شوید برای برگرداندن مصطفی خود راسا اقدام کنید و به فرودگاه بروید.
- راز بقا در زیر آب.
- غواصی لذتبخش است.
- عُرضه داشته باشیم و زن بگیریم پیش از آنکه عُرضه نداشتنمان را پسرمان به ما گوشزد کند.
- وقتی به کاوه پیامک میدهید، روی بچه باحالی او حساب کنید. کاوه اگر متوجه موضوع شده باشد، آنقدر مرام دارد که به روی شما نیاورد.
- شما قصد ندارید این عادتتان را ترک کنید؟ عادت به ترسیمِ بدِ پیامکها.
- مشورت با یک گرافیست.
- واگویه… تعریف این واژه از لغتنامه عمید: «دوباره گفتن حرفی، سخن شنیده را بازگفتن، تکرار کردن سخن».
- آب مایه حیات است.
- آیا حرفها تکراری است که فرید به واگویه افتاده؟ یا واگویه را انتخاب کردهایم چون حرفها تکراری است؟ اوضاع پیچیدهای است.
- شهرتطلب نباشیم و پیش از دوش گرفتن، به دوش آب نگاهی موشکافانهتر بیندازیم.
- شناسایی یک مرد به جامعه. به خانواده. به خود.
- بیشتر پای صحبت دیوانهها بنشینیم. برایشان بیشتر وقت بگذاریم. به آنها بیشتر کمک کنیم تا سربار نشوند.
- دیوانهای در قفس.
- اگر بخواهیم قسمت دوم «شعلهور» را برداریم، در واقع باید «ور» را برداریم که میشود «شعله»؛ فیلمی از سینمای هند و فیلمی مهم در حافظه تاریخی ما مردم ایران. همچنان پرطرفدار و سرپا.
- وحیده
منبه: ماهنامه هنروتجربه
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چه را حبیب از حمید آموخت!؟
- یک چالش عجیب در پایانبندی یک فیلم؛ تنش بین سازندگان «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» بالا گرفت
- معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی: وضعیت «قاتل و وحشی» تغییر نکرده/ پروانه نمایش فقط برای خارج از کشور
- الهام حسینزاده: «هنر و تجربه» به تمرکز پایگاهی، نمایشی و تبلیغاتی نیاز دارد
- کاوه مظاهری: نظم و تمرکز در اکران «هنر و تجربه» ضروری است
- هنروتجربه، شاهرگ حیاتی ورود به سینمای جهان
- اطلاعیه موسسه هنروتجربه در واکنش به تصمیم سازمان سینمایی/ قدردانی از سینماگران، امید به آینده
- افتتاح دومین دوره «نگاهی بر سینمای چین» با نمایش فیلم ژانگ ییمو
- اعلام اسامی فیلمهای حاضر در دومین دوره «نگاهی بر سینمای چین»
- به همت موسسه هنروتجربه و سفارت چین در ایران؛ دومین دوره «نگاهی بر سینمای چین» برگزار میشود
- «بوتاکس» در گروه هنروتجربه اکران میشود
- اکران آنلاین دو فیلم از ۱۲ خرداد
- واکنش «هنروتجربه» به بیانیه داوران جشنواره فیلم فجر؛ نام سیمرغ «هنروتجربه» تغییر کند
- روایتی نو از یک موضوع تکراری/ نگاهی به فیلم «یلدا»
- سگها و آدمها/ نگاهی به فیلم «داگمن»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- سنگرم اندازه همان کافه ام بود





