«سن پطرزبورگ»، یکی از فیلم های کمدی موفق دو دهه اخیر سینمای ایران است. فیلمی موفق در گیشه که تهیهکننده، کارگردان و بازیگرانش بارها و بارها در این چند سال حرف از ساخت مجددش زدند اما هیچ وقت دیگر این اتفاق نیفتاده است.
به گزارش سینماسینما، آخرین بار همین چند روز قبل بود که حمید اعتباریان تهیهکننده «سن پطرزبورگ» اعلام کرد به زودی کار ساخت این فیلم را آغاز میکند و کار نگارش این فیلم را هم به پیمان قاسمخانی و امیرمهدی ژوله محول خواهد کرد.
او این جمله را درست در میانه فیلمبرداری فیلم جدیدش گفت که ژوله در آن در نقش اسامه بن لادن جلوی دوربین رفته است.
اما آیا این بار این فیلم ساخته می شود؟ اگر اینچنین است، چرا بهروز افخمی نامش در این پروژه نیست؟ اینها بهانههایی هستند برای تماس با افخمی و او پاسخ میدهد:«ساخت سری دوم سن پطرزبورگ را خیلی جدی نگیرید. آقای اعتباریان هر چند وقت یکبار این جمله را میگوید و بعد هم هیچ اتفاقی نمیافتد! البته اگر قرار باشد این طور که گفتند در چند ماه آینده این کار را کلید بزنند، قطعا من کارگردانش نیستم اما خیلی هم باورم نمیشود که این بار هم قرار باشد چنین کاری اتفاق بیفتد.»
او ادامه میدهد:«البته که دوست دارم ایشان این فیلم را بسازد چون به رای داوری خانه سینما چنانچه این فیلم ساخته شود، ۵ درصد از سهامش برای من است چون از کارگردانی سری اول فیلم طلب داشتم و قرار شد ۵ درصد سری دوم فیلم هر وقت ساخته شود به من برسد.»
اما در شرایطی که افخمی خود در سود ناشی از ساخته شدن احتمالی فیلم سهم دارد، چرا با این قاطعیت میگوید این فیلم ساخته شدنی نیست؟ او پاسخ میدهد:«برای اینکه خودم هم مدتی در فکرش بودم تا این فیلم را بسازم اما به چند دلیل میشود گفت عملی نیست. «سن پطرزبورگ» بر پایه دو کاراکتر اصلی داستان یعنی پیمان قاسمخانی و محسن تنابنده پیش میرود. دو نفری که به خاطر مشغلههای کاریشان، هماهنگ کردنشان برای بازی در این پروژه تقریبا کاری نشدنی یا خیلی خیلی دشوار است. تازه این جدای از دستمزدهای گران این دو ستاره است که چنین فیلمی را در مسیر ساختش چنان گران تمام میکند که صرفه اقتصادی ندارد. تازه اگر همه این موارد هم باشد، پیمان و محسن با گذشت نزدیک ۱۵ سال، دیگر آن چابکی قبل را برای بازی در نقشهایشان را ندارند.»
در این شرایط ولی اعتباریان همچنان گفته خود را تکرار میکند و باید دید در نهایت این اتفاق رخ میدهد یا خیر.
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- یک «پایتخت» غیرمعمولی/ فصل هفتم «پایتخت» جزو فصلهای موفق نبود
- رکوردشکنی «پایتخت ۷» در تلوبیون؛ ۳۳۰ میلیون دقیقه تماشا و ۶۶۰ هزار کاربر همزمان
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- بازخوانی سرنوشت «علت مرگ: نامعلوم» / فیلمی که چون پروانه نمایش نداشت، از جشنواره فجر حذف شد
- عکسی قدیمی که شبنم مقدمی منتشر کرد/ تنابنده، اصلانی و مقدمی؛ ۲۱ سال پیش
- شبنشینی غیرایرانی در هفتِ یلدایی
- صدور پروانه ساخت سینمایی جدید برای افخمی، روستایی و ۴ کارگردان دیگر
- زن ۸۰ ساله یهودی سوژه فیلم جدید بهروز افخمی شد
- اکران فیلمی با بازی محسن تنابنده از هفته آینده
- بازگشت مهران مدیری با یک سریال و شروعِ پیشتولید «پایتخت»
- افخمی: «بی بدن» را به جای «صبح اعدام» وارد مسابقه کنید
- ماجرای قهر و آشتیها در صداوسیما/ زندگی شیرین میشود؟
- «پایتخت» جدید، فرصت نو برای سیما
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش





