در گفتوگوی دیشب رامبد جوان و جنابخان با محمدرضا شریفینیا، بحث مافیا در سینمای ایران و دلیل اینکه چرا این بازیگر نقش مردهای دارای چند همسر را ایفا میکند، مطرح شد.
به گزارش سینماسینما، در دومین برنامه سری تازه «خندوانه» که شامگاه پنجشنبه اول آذر روی آنتن رفت، محمدرضا شریفینیا مهمان رامبد جوان بود.
سرآغاز این گفتوگو، پرسش رامبد جوان درباره خط قرمز شریفینیا برای دخترانش بود که در جواب، این بازیگر پیشکسوت گفت: «خط قرمزهای خاصی نبودند، فقط هیچ وقت نباید کاری را کرد که بخواهیم آن را پنهان کنیم. پنهانکاری کلا امر بدی است، چون همه عالم محضر خداوند است.»
این بازیگر در ادامه با بیان خاطرهای از دوران انقلاب و فخرالدین حجازی (شاعر و سخنران) گفت: «در یک مجلسی که در مدرسه برهان بود و جمعیت زیادی در محوطه و خیابانها و پشتبامها حضور داشتند، من قبل از مرحوم حجازی پشت میکروفن رفتم و یک شعر تند انقلابی خواندم. همان لحظه خبردار شدم که ماموران امنیتی قصد دستگیر کردن من را دارند. برای همین حجازی به من گفت مجلس را گرم میکند تا فرار کنم؛ غافل از اینکه بلندگو روشن بود و صدای ما را همه شنیدند. چون ماموران من را میشناختند و فرار من سخت شده بود، چادر یک خانم را گرفتم و زدم بیرون تا رسیدم به یک جوی آب. وقتی از روی آن پریدم، چادر رفت روی هوا و آدمهایی که آن اطراف بودند حسابی تعجب کردند و جا خوردند.»
گفتوگو با محمدرضا شریفینیا، با ورود جنابخان (محمد بحرانی) و خواندن ترانه «مافیا مافیا، آقای شریفینیا …» ادامه پیدا کرد. او در واکنش به پرسش جنابخان درباره مافیا در سینمای ایران، پاسخ داد: «الان فکر میکنم رامبد به خاطر «خنداننده شو» و آدمهایی که در آن معرفی میکند، باید مافیا باشد. اما در مورد خودم باید بگویم من در موقعیتهای خاص و مختلف، آدمهایی را به بعضی کارها معرفی کردم که موفق شدند؛ مثل ویشکا آسایش برای سریال «امام علی» و علی مصفا، پارسا پیروزفر و فرهاد جم برای فیلم «پری». بازیگری را که من یا هرکس دیگری به یک کارگردان معرفی میکند، باید از هر نظر مناسب و خوب باشد تا آبروی آدم حفظ شود؛ این در واقع یک تخصص است و شاید بعضیها وقتی توسط افراد متخصص انتخاب نمیشوند، حرف از مافیا و این جور چیزها میزنند که واقعی نیست.»

پرسش دیگر جنابخان از شریفینیا این بود: «رمز اینکه همیشه سه چهار تا زن داری، چیه؟» که این بازیگر در پاسخ گفت: «یک آقایی معتقد بود زن مثل کفش میماند، وقتی کهنه میشود باید عوضش کرد. حکیمی در جوابش گفت وقتی کسی خودش پا باشد، زنش کفش میشود اما کسی که خودش سر باشد، همسرش تاج سرش است.»
او ادامه داد: «برای این که آقایان فیلشان یاد هندوستان نکند، من تمام نقشهای مردان سه زنه و چهار زنه را با فداکاری به جان خریدهام. ته همه این فیلمها هم پوست این مردان را کندهایم تا در زندگی صادق باشند و یواشکی یک سری کارها را نکنند. یادمان باشد که تحکیم خانواده بسیار اهمیت دارد.»
در پایان این برنامه وقتی جنابخان ازدواجهای بیشتری را برای شریفینیا آرزو کرد، این بازیگر خبر داد: «یک فیلم چهار زنِ در دست تولید داریم که بسیار عالی است و در آن دفاعی جانانه از همه زنان خواهیم کرد.»
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «کارناوال» در یک چهارم نهایی
- «کارناوال» رامبد جوان به زودی در شبکه نمایش خانگی
- نوستالژی دهه شصت در شبکه نسیم
- «۱۰۰۱» و اهمیت همصدایی در سوگ
- موفقیت پویش «۱۰۰۱ امید» در آزادی ۱۲۵۴ زندانی جرایم غیرعمد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- زمان همه چیز را درست میکند؟/ «۱۰۰۱» جای خود را باز کرد
- صداپیشه «مهمونی» به «۱۰۰۱» پیوست
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- رامبد جوان با یک رئالیتیشو در شبکه نمایش خانگی/ انتشار دوبله «ترنسفورمرز»
- اکران «زودپز» رامبد جوان به تعویق افتاد
- فیلمهای رامبد جوان، بهرام افشاری و گزینه احتمالی اسکار در راه اکران
- همکاری مشترک رامبد جوان و عاطفه تهرانی
- شوخی معنادار رییس صداوسیما با جنابخان
- ادعای عجیب مدیر شبکه۴؛ مدیری، علیخانی، جوان و صحت جرأت نمیکنند به تلویزیون بروند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





