در گفتوگوی دیشب رامبد جوان و جنابخان با محمدرضا شریفینیا، بحث مافیا در سینمای ایران و دلیل اینکه چرا این بازیگر نقش مردهای دارای چند همسر را ایفا میکند، مطرح شد.
به گزارش سینماسینما، در دومین برنامه سری تازه «خندوانه» که شامگاه پنجشنبه اول آذر روی آنتن رفت، محمدرضا شریفینیا مهمان رامبد جوان بود.
سرآغاز این گفتوگو، پرسش رامبد جوان درباره خط قرمز شریفینیا برای دخترانش بود که در جواب، این بازیگر پیشکسوت گفت: «خط قرمزهای خاصی نبودند، فقط هیچ وقت نباید کاری را کرد که بخواهیم آن را پنهان کنیم. پنهانکاری کلا امر بدی است، چون همه عالم محضر خداوند است.»
این بازیگر در ادامه با بیان خاطرهای از دوران انقلاب و فخرالدین حجازی (شاعر و سخنران) گفت: «در یک مجلسی که در مدرسه برهان بود و جمعیت زیادی در محوطه و خیابانها و پشتبامها حضور داشتند، من قبل از مرحوم حجازی پشت میکروفن رفتم و یک شعر تند انقلابی خواندم. همان لحظه خبردار شدم که ماموران امنیتی قصد دستگیر کردن من را دارند. برای همین حجازی به من گفت مجلس را گرم میکند تا فرار کنم؛ غافل از اینکه بلندگو روشن بود و صدای ما را همه شنیدند. چون ماموران من را میشناختند و فرار من سخت شده بود، چادر یک خانم را گرفتم و زدم بیرون تا رسیدم به یک جوی آب. وقتی از روی آن پریدم، چادر رفت روی هوا و آدمهایی که آن اطراف بودند حسابی تعجب کردند و جا خوردند.»
گفتوگو با محمدرضا شریفینیا، با ورود جنابخان (محمد بحرانی) و خواندن ترانه «مافیا مافیا، آقای شریفینیا …» ادامه پیدا کرد. او در واکنش به پرسش جنابخان درباره مافیا در سینمای ایران، پاسخ داد: «الان فکر میکنم رامبد به خاطر «خنداننده شو» و آدمهایی که در آن معرفی میکند، باید مافیا باشد. اما در مورد خودم باید بگویم من در موقعیتهای خاص و مختلف، آدمهایی را به بعضی کارها معرفی کردم که موفق شدند؛ مثل ویشکا آسایش برای سریال «امام علی» و علی مصفا، پارسا پیروزفر و فرهاد جم برای فیلم «پری». بازیگری را که من یا هرکس دیگری به یک کارگردان معرفی میکند، باید از هر نظر مناسب و خوب باشد تا آبروی آدم حفظ شود؛ این در واقع یک تخصص است و شاید بعضیها وقتی توسط افراد متخصص انتخاب نمیشوند، حرف از مافیا و این جور چیزها میزنند که واقعی نیست.»

پرسش دیگر جنابخان از شریفینیا این بود: «رمز اینکه همیشه سه چهار تا زن داری، چیه؟» که این بازیگر در پاسخ گفت: «یک آقایی معتقد بود زن مثل کفش میماند، وقتی کهنه میشود باید عوضش کرد. حکیمی در جوابش گفت وقتی کسی خودش پا باشد، زنش کفش میشود اما کسی که خودش سر باشد، همسرش تاج سرش است.»
او ادامه داد: «برای این که آقایان فیلشان یاد هندوستان نکند، من تمام نقشهای مردان سه زنه و چهار زنه را با فداکاری به جان خریدهام. ته همه این فیلمها هم پوست این مردان را کندهایم تا در زندگی صادق باشند و یواشکی یک سری کارها را نکنند. یادمان باشد که تحکیم خانواده بسیار اهمیت دارد.»
در پایان این برنامه وقتی جنابخان ازدواجهای بیشتری را برای شریفینیا آرزو کرد، این بازیگر خبر داد: «یک فیلم چهار زنِ در دست تولید داریم که بسیار عالی است و در آن دفاعی جانانه از همه زنان خواهیم کرد.»
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «کارناوال» در یک چهارم نهایی
- «کارناوال» رامبد جوان به زودی در شبکه نمایش خانگی
- نوستالژی دهه شصت در شبکه نسیم
- «۱۰۰۱» و اهمیت همصدایی در سوگ
- موفقیت پویش «۱۰۰۱ امید» در آزادی ۱۲۵۴ زندانی جرایم غیرعمد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- زمان همه چیز را درست میکند؟/ «۱۰۰۱» جای خود را باز کرد
- صداپیشه «مهمونی» به «۱۰۰۱» پیوست
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- رامبد جوان با یک رئالیتیشو در شبکه نمایش خانگی/ انتشار دوبله «ترنسفورمرز»
- اکران «زودپز» رامبد جوان به تعویق افتاد
- فیلمهای رامبد جوان، بهرام افشاری و گزینه احتمالی اسکار در راه اکران
- همکاری مشترک رامبد جوان و عاطفه تهرانی
- شوخی معنادار رییس صداوسیما با جنابخان
- ادعای عجیب مدیر شبکه۴؛ مدیری، علیخانی، جوان و صحت جرأت نمیکنند به تلویزیون بروند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





