فیلم سینمایی «سوم آذرشهر» به کارگردانی کامبیز صفاری از ۲۶ اسفندماه در سینماهای «هنروتجربه» اکران میشود.
به گزارش سینماسینما، به نقل از روابط عمومی پروژه، فیلم سینمایی «سوم آذرشهر» به کارگردانی کامبیز صفاری، نویسندگی ایثار ابومحبوب و کامبیز صفاری و تهیهکنندگی محسن امیریوسفی از روز سه شنبه ۲۶ اسفندماه در سینماهای «هنروتجربه» در سطح کشور روی پرده میرود.
طرح اصلی فیلم بر اساس یک اتفاق واقعی نوشته شده است و ماجرای دختر مهاجری است که همسر ایرانی خود را در تصادف اتومبیلی در کشور آلمان از دست داده است. او برای مدیریت میراث خود از همسرش به کشورش (ایران) باز میگردد اما….
این فیلم قرار بود نیمه اسفند سال ۹۸ اکران شود که تعطیلی سینماها به دلیل شیوع ویروس کرونا این اکران را یک سال به تاخیر انداخت تا درنهایت اکران آخر سال ۹۹ و نوروز ۱۴۰۰ سهم این فیلم سینمایی شود.
کامبیز صفاری فعالیت در حوزه سینما را از سال ۱۳۸۰ با همکاری در تولید و تدوین فیلمهای مستند با بهمن کیارستمی شروع کرد که منجر به ساخت چندین فیلم مستند کوتاه و بلند شد.
در سال ۱۳۹۰ با نگارش و ساخت فیلمهای کوتاه داستانی «ترانه» و همچنین کارگردانی مشترک برای ساخت فیلم بلند سینمایی «راز فاهمه» تجربه ورود به سینمای داستانی را به دست آورد.
آروشا بیگی، خسرو پسیانی، بهناز جعفری، آتیلا پسیانی، صدف عسگری، رویا جاویدنیا، احسان امانی، حسام نورانی، علی جلالی، یاسر شریف و حمید رضایی از جمله بازیگران «سوم آذرشهر» هستند.
عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از کارگردان: کامبیز صفاری، تهیهکننده: محسن امیریوسفی، نویسندگان: ایثار ابومحبوب و کامبیز صفاری، مدیر فیلمبرداری: امیر موسوی، بازیگردان: آتیلا پسیانی، مشاور تدوین: بهمن کیارستمی، مدیر تولید: کتایون ارسنجانی، موسیقی: کریستوف رضایی، صدابردار: بابک اخوان، طراح لباس: رعنا امینی، دستیار اول کارگردان و برنامهریز: فوآد چاومه، منشی صحنه: غزل رشیدی، گریم: لیلا ابویسانی، عکاس: سمیه جعفری، طراحی و ترکیب صدا: نعیم مسچیان، جلوههای بصری: کیوان صفاری، تصحیح رنگ: فرهاد قدسی و مهشید افضلی، جانشین تولید: ظهیر پیرهادی، سرمایهگذاران: امیرحسین نفر (موسسه فرهنگی و هنری دی)، علی حسین سلگی و شرکا، مشاور رسانهای: نغمه دانش آشتیانی.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- هفتاد سالگی هنروتجربه در جشنواره کن
- «سکوت و سلام»؛ قابهای خاطره انگیز از آتیلا پسیانی
- گردهمایی هنرمندان برای آتیلا پسیانی؛ صابر ابر: جای آتیلا اصلا خالی نیست!
- آتیلا پسیانی به خانه ابدی بدرقه شد
- رونمایی از آلبوم موسیقی «پاییز بعد از تو»؛ ترانه فیلم سینمایی گیجگاه به آتیلا پسیانی تقدیم شد
- تا شقایق هست زندگی باید کرد/ یادداشت اختصاصی داریوش فرهنگ به مناسبت درگذشت آتیلا پسیانی
- آتیلا پسیانی درگذشت
- «قطع فوری» پرفروشترین و پرمخاطبترین فیلم هنروتجربه شد
- در هجدهمین شب کارگردانان تئاتر؛ اهالی سینما و تئاتر از آتیلا پسیانی گفتند
- آیین نکوداشت آتیلا پسیانی / گزارش تصویری
- نکوداشت آتیلا پسیانی در خانه هنرمندان ایران
- گزارشی از واکنشها به ویدئوی اعتراضی مهرجویی/ اندوه عمومی سینماگران ایرانی
- گفتوگوی موزه سینما با فریدون جیرانی/ از ابتدا هدفم فیلمنامهنویسی بود + ویدئو
- فیلمبرداری «سه جلد» به پایان رسید
- آتیلا پسیانی: مهمترین خواسته جامعه هنری از وزیر جدید، جلب اعتماد است/ فعلا اجرای تئاتر منطقی به نظر نمیرسد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





