مراسم آکادمی فیلم اروپا امشب (شنبه) در برلین برگزار شد.
به گزارش سینماسینما، درمراسم آکادمی فیلم اروپا که شنبه شب در برلین برپا شد، فیلم انگلیسی سوگلی اثر یورگوس لانتیموس هشت جایزه بدست آورد. ازجمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم کمدی، بهترین هنرپیشه زن، بهترین فیلمبرداری بهترین مونتاژ بهترین طراحی لباس و بهترین چهره پردازی. در این بین فیلمهای دیگر ازجمله متهم میکنم (یک افسر، یک جاسوس) ساخته رومن پولانسکی سخت مورد بی مهری قرار گرفتند. درواقع امسال یک فیلم هم بهترین فیلم سال شد، هم بهترین اثر کمدی سال و هم فیلم برنده بهترین کارگردانی.

همچنین بینوایان ساخته لاج لی از فرانسه جایزه فیلم اول را به دست آورد. جایزه بهترین فیلمنامه به فیلم فرانسوی پرتره دختری در آتش، ساخته سلین سیاما و جایزه بهترین بازیگر مرد به آنتونیوباندارس برای رنج و افتخار ساخته پدرو آلمادوار داده شد.

جایزه افتخاری آکادمی اروپا به ژولیت بینوش و ورنر هرتزوگ داده شد. بهترین فیلم از نگاه تماشاگران اروپا به جنگ سرد از لهستان تعلق گرفت.


این مراسم چهارساعت به طول انجامید و ویم وندرس ریاست آن را برعهده داشت.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در جستوجوی شکوه گذشته؛ ویم وندرس رئیس هیات داوران جشنواره برلین شد
- نامزدهای جوایز آکادمی فیلم اروپا معرفی شدند/ «یک تصادف ساده» در میان نامزدها
- هشتاد و دومین جشنواره ونیز افتتاح شد؛ فرانسیس فورد کوپولا، شیر طلایی ونیز را به ورنر هرتزوگ اهدا کرد
- مسترکلاس گروهی از نخبگان سینمای جهان در جشنواره ونیز
- تغییرات در جوایز آکادمی فیلم اروپا
- آغاز رقابت برای دریافت نخل طلا/ جشنواره کن با سخنرانی آتشین دنیرو و آغازی تارانتینویی شروع شد
- شیر طلای افتخاری ونیز به ورنر هرتزوگ تعلق میگیرد
- مشکلات و رویاهای فیلمسازان خارجی در هالیوود!
- کدام زنان رهبری ارکستر داوری کن را بهدست گرفتهاند؟
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- رالف فاینز و ژولیت بینوش بار دیگر همبازی می شوند
- توالت، معماری و «روزهای عالی»
- گزارش سیفالله صمدیان از جشنواره فیلم کن/ از کاپولا تا مریل استریپ و علی عباسی
- مریل استریپ نخل طلای افتخاری کن را از ژولیت بینوش گرفت
- نسخهی آزادیِ لانتیموس/ نگاهی به فیلم «بیچارگان»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





