سید غلامرضا موسوی تهیهکننده فیلمهای سینمایی «قرمز»، «گل یخ» و «حوالی اتوبان» با اشاره به اینکه سینمای ایران به جشنوارهای معتبر احتیاج دارد تأکید کرد که ثبت جشنواره جهانی در فیاپف به نفع سینمای ایران است.
به گزارش سینماسینما، سیدغلامرضا موسوی تهیهکننده سینما اظهار داشت: ثبت جشنواره جهانی فیلم فجر در فدراسیون فیاپف اتفاقی مهم و بزرگ برای سینمای ایران است که بهتر است فارغ از بحثهای جناحی به آن بپردازیم.
موسوی خاطرنشان کرد: فیاپف فدراسیون تهیهکنندههای دنیا است که معمولاً ثبت جشنوارههای جهانی را در وظایفش دارد و این جشنوارهها را درجهبندی میکند. این فدراسیون مرجعی است که در آن جشنوارهها ثبت و ضبط میشوند.
او درباره عضویت خانه سینما در فدراسیون فیاپف گفت: خانه سینما در اوایل دهه ۱۳۸۰ در این فدراسیون عضو شد و نمایندهای نداشت. امروز محمدمهدی عسگرپور کارگردان و تهیهکننده سینمای ایران که دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر است، نماینده ایران در فیاپف به حساب میآید که به تازگی با تلاشهایی که صورت گرفته جشنواره جهانی فیلم فجر هم در این فدراسیون به ثبت رسیده است.
این تهیهکننده در ادامه درباره قرار گرفتن جشنواره جهانی فیلم فجر در بین ۱۵ جشنواره معتبر رقابتی دنیا گفت: کسانی که به این موضوع شک دارند میتوانند از سایت فیاپف این موضوع را پیگیری کنند. لازم نیست بدون اطلاع این اتفاق مهم و مثبت را زیر سوال ببرند. ما سینمایی پویا داریم که در آن سالانه بیش از ۱۰۰ فیلم ساخته میشود و یک سینمای پویا لازم است جشنوارهای جهانی داشته باشد.
او افزود: ما مدعی هستیم که انقلابمان یک انقلاب فرهنگی بوده و سالهاست که کشورمان تحریم بوده و طی این سالها رسانههای خارجی مدام در تلاش بودهاند که ایران را کشوری ناامن، تروریست و عقب افتاده معرفی کنند در حالیکه ما میدانیم اینگونه نیست و ایران یکی از کشورهای آرام و با ثبات است، برای مقابله با این تبلیغات منفی علیه کشورمان لازم است اتفاقات فرهنگی را جدی بگیریم و برگزاری جشنواره جهانی معتبر میتواند قدمی محکم در این راستا باشد پس باید به کسانی که جشنواره جهانی را در فیاپف ثبت کردهاند تبریک و خسته نباشید بگوییم.
تهیهکننده فیلم سینمایی «من مادر هستم» در پایان تأکید کرد: این اتفاق برای سینمای ایران اتفاق بزرگ و مثبتی است و اگر با اشخاص مشکل داریم بهتر است مشکلات شخصی را در جای دیگری دنبال کنیم و در اتفاقاتی اینچنین فارغ از این بحث که چه کسی بانی آن اتفاق بوده باید سینمای ایران را در نظر بگیریم و از اتفاقات مثبت حمایت کنیم تا سینمای ما در جهت رشد و پویایی قرار بگیرد. کسانی که به قرار گرفتن جشنواره جهانی در فیاپف انتقاد دارند بهتر است با تحقیق درباره این مسئله به واقعیتها پی ببرند و اگر دروغی هم گفته شده میتوانند آن را افشا کنند.
منبع: برنا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در بیانیهای مشترک مطرح شد؛ ابراز نگرانی خانه سینما، خانه تئاتر و خانه موسیقی درباره قانون حجاب و عفاف
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- محمدمهدی عسگرپور دوباره رئیس هیات مدیره خانه سینما شد
- اختتامیه پاسداشت فرهنگی روز ملی سینما؛ یادبود کیومرث پوراحمد و داریوش مهرجویی برگزار شد
- فراخوان سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند منتشر شد
- کتاب «داریوش خنجی» رونمایی شد؛ فرهنگ در برنامه هفتم توسعه بسیار ضعیف است/ سینمای ایران گوهر نایاب هستند
- حضور جمعی از سینماگران در قطعه هنرمندان
- از «طوقی» تا «قیصر» در موزه موسیقی بتهوون؛ جلد موسیقی فیلم «قیصر» را کیارستمی طراحی کرده است
- میان مردم و سینما فاصله افتاده است/ زنان را فراموش نکردیم
- پاسداشت فرهنگی روز ملی سینما در یک هفته
- ملبورن، ادینبورو، کلگری و نیوزیلند؛ «کیک محبوب من» در چهار جشنواره بینالمللی
- واکنش خانه سینما به تصویب یک سند؛ سند ملی سینما مورد تایید جامعه اصناف سینمای ایران قرار نگرفته است
- شب سعید راد با توضیحی برای رفع حاشیهها
- ابراز شگفتی هیأت رئیسه خانه سینما از انگیزههای تنظیم کنندگان سند ملی سینما
- یادبود سعید راد در شبهای بخارا
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- حقایقی درباره فیلم یک تکه نان به بهانه پخش آن از شبکه نمایش
آخرین ها
- پرفروشهای سینما در هفته اول نوروز/ هیچ کدام از فیلمهای نوروزی، یک میلیون تماشاگر نداشتند
- آکادمی اسکار عذرخواهی کرد
- «میراث» در جشنواره هاتداکس رقابت میکند
- تازهترین ساخته هادی محقق به چین میرود/ اولین حضور جهانی «دِرنو» در جشنواره پکن
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- اختصاصی سینماسینما- کنفرانس خبری؛ ۱۰ آوریل/ احتمال حضور جارموش، لینکلیتر، اندرسن، مالیک و برادران داردن در جشنواره کن
- تبعات کرونا و اختلافات حقوقی با برادران وارنر؛ اعلام ورشکستگی شرکت تولیدکننده فیلمهای «ماتریکس» و «جوکر»
- به هر سازی رقصیدیم غیر از ساز دل خویش/ این بهاریه نیست، نامهای است برای امیروی امیر نادری