سید غلامرضا موسوی تهیهکننده فیلمهای سینمایی «قرمز»، «گل یخ» و «حوالی اتوبان» با اشاره به اینکه سینمای ایران به جشنوارهای معتبر احتیاج دارد تأکید کرد که ثبت جشنواره جهانی در فیاپف به نفع سینمای ایران است.
به گزارش سینماسینما، سیدغلامرضا موسوی تهیهکننده سینما اظهار داشت: ثبت جشنواره جهانی فیلم فجر در فدراسیون فیاپف اتفاقی مهم و بزرگ برای سینمای ایران است که بهتر است فارغ از بحثهای جناحی به آن بپردازیم.
موسوی خاطرنشان کرد: فیاپف فدراسیون تهیهکنندههای دنیا است که معمولاً ثبت جشنوارههای جهانی را در وظایفش دارد و این جشنوارهها را درجهبندی میکند. این فدراسیون مرجعی است که در آن جشنوارهها ثبت و ضبط میشوند.
او درباره عضویت خانه سینما در فدراسیون فیاپف گفت: خانه سینما در اوایل دهه ۱۳۸۰ در این فدراسیون عضو شد و نمایندهای نداشت. امروز محمدمهدی عسگرپور کارگردان و تهیهکننده سینمای ایران که دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر است، نماینده ایران در فیاپف به حساب میآید که به تازگی با تلاشهایی که صورت گرفته جشنواره جهانی فیلم فجر هم در این فدراسیون به ثبت رسیده است.
این تهیهکننده در ادامه درباره قرار گرفتن جشنواره جهانی فیلم فجر در بین ۱۵ جشنواره معتبر رقابتی دنیا گفت: کسانی که به این موضوع شک دارند میتوانند از سایت فیاپف این موضوع را پیگیری کنند. لازم نیست بدون اطلاع این اتفاق مهم و مثبت را زیر سوال ببرند. ما سینمایی پویا داریم که در آن سالانه بیش از ۱۰۰ فیلم ساخته میشود و یک سینمای پویا لازم است جشنوارهای جهانی داشته باشد.
او افزود: ما مدعی هستیم که انقلابمان یک انقلاب فرهنگی بوده و سالهاست که کشورمان تحریم بوده و طی این سالها رسانههای خارجی مدام در تلاش بودهاند که ایران را کشوری ناامن، تروریست و عقب افتاده معرفی کنند در حالیکه ما میدانیم اینگونه نیست و ایران یکی از کشورهای آرام و با ثبات است، برای مقابله با این تبلیغات منفی علیه کشورمان لازم است اتفاقات فرهنگی را جدی بگیریم و برگزاری جشنواره جهانی معتبر میتواند قدمی محکم در این راستا باشد پس باید به کسانی که جشنواره جهانی را در فیاپف ثبت کردهاند تبریک و خسته نباشید بگوییم.
تهیهکننده فیلم سینمایی «من مادر هستم» در پایان تأکید کرد: این اتفاق برای سینمای ایران اتفاق بزرگ و مثبتی است و اگر با اشخاص مشکل داریم بهتر است مشکلات شخصی را در جای دیگری دنبال کنیم و در اتفاقاتی اینچنین فارغ از این بحث که چه کسی بانی آن اتفاق بوده باید سینمای ایران را در نظر بگیریم و از اتفاقات مثبت حمایت کنیم تا سینمای ما در جهت رشد و پویایی قرار بگیرد. کسانی که به قرار گرفتن جشنواره جهانی در فیاپف انتقاد دارند بهتر است با تحقیق درباره این مسئله به واقعیتها پی ببرند و اگر دروغی هم گفته شده میتوانند آن را افشا کنند.
منبع: برنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- محمدمهدی عسگرپور دوباره رئیس هیات مدیره خانه سینما شد
- اختتامیه پاسداشت فرهنگی روز ملی سینما؛ یادبود کیومرث پوراحمد و داریوش مهرجویی برگزار شد
- فراخوان سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند منتشر شد
- کتاب «داریوش خنجی» رونمایی شد؛ فرهنگ در برنامه هفتم توسعه بسیار ضعیف است/ سینمای ایران گوهر نایاب هستند
- حضور جمعی از سینماگران در قطعه هنرمندان
- از «طوقی» تا «قیصر» در موزه موسیقی بتهوون؛ جلد موسیقی فیلم «قیصر» را کیارستمی طراحی کرده است
- میان مردم و سینما فاصله افتاده است/ زنان را فراموش نکردیم
- پاسداشت فرهنگی روز ملی سینما در یک هفته
- ملبورن، ادینبورو، کلگری و نیوزیلند؛ «کیک محبوب من» در چهار جشنواره بینالمللی
- واکنش خانه سینما به تصویب یک سند؛ سند ملی سینما مورد تایید جامعه اصناف سینمای ایران قرار نگرفته است
- شب سعید راد با توضیحی برای رفع حاشیهها
- ابراز شگفتی هیأت رئیسه خانه سینما از انگیزههای تنظیم کنندگان سند ملی سینما
- یادبود سعید راد در شبهای بخارا
- در یک نامه به سرپرست ریاست جمهوری مطرح شد؛ نگرانی خانه سینما نسبت به انتشار آئیننامهای جدید
- درخواست ایسفا از خانه سینما درباره پیگیری علت فوت بهاره للهی، فیلمساز
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش