سید غلامرضا موسوی تهیهکننده فیلمهای سینمایی «قرمز»، «گل یخ» و «حوالی اتوبان» با اشاره به اینکه سینمای ایران به جشنوارهای معتبر احتیاج دارد تأکید کرد که ثبت جشنواره جهانی در فیاپف به نفع سینمای ایران است.
به گزارش سینماسینما، سیدغلامرضا موسوی تهیهکننده سینما اظهار داشت: ثبت جشنواره جهانی فیلم فجر در فدراسیون فیاپف اتفاقی مهم و بزرگ برای سینمای ایران است که بهتر است فارغ از بحثهای جناحی به آن بپردازیم.
موسوی خاطرنشان کرد: فیاپف فدراسیون تهیهکنندههای دنیا است که معمولاً ثبت جشنوارههای جهانی را در وظایفش دارد و این جشنوارهها را درجهبندی میکند. این فدراسیون مرجعی است که در آن جشنوارهها ثبت و ضبط میشوند.
او درباره عضویت خانه سینما در فدراسیون فیاپف گفت: خانه سینما در اوایل دهه ۱۳۸۰ در این فدراسیون عضو شد و نمایندهای نداشت. امروز محمدمهدی عسگرپور کارگردان و تهیهکننده سینمای ایران که دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر است، نماینده ایران در فیاپف به حساب میآید که به تازگی با تلاشهایی که صورت گرفته جشنواره جهانی فیلم فجر هم در این فدراسیون به ثبت رسیده است.
این تهیهکننده در ادامه درباره قرار گرفتن جشنواره جهانی فیلم فجر در بین ۱۵ جشنواره معتبر رقابتی دنیا گفت: کسانی که به این موضوع شک دارند میتوانند از سایت فیاپف این موضوع را پیگیری کنند. لازم نیست بدون اطلاع این اتفاق مهم و مثبت را زیر سوال ببرند. ما سینمایی پویا داریم که در آن سالانه بیش از ۱۰۰ فیلم ساخته میشود و یک سینمای پویا لازم است جشنوارهای جهانی داشته باشد.
او افزود: ما مدعی هستیم که انقلابمان یک انقلاب فرهنگی بوده و سالهاست که کشورمان تحریم بوده و طی این سالها رسانههای خارجی مدام در تلاش بودهاند که ایران را کشوری ناامن، تروریست و عقب افتاده معرفی کنند در حالیکه ما میدانیم اینگونه نیست و ایران یکی از کشورهای آرام و با ثبات است، برای مقابله با این تبلیغات منفی علیه کشورمان لازم است اتفاقات فرهنگی را جدی بگیریم و برگزاری جشنواره جهانی معتبر میتواند قدمی محکم در این راستا باشد پس باید به کسانی که جشنواره جهانی را در فیاپف ثبت کردهاند تبریک و خسته نباشید بگوییم.
تهیهکننده فیلم سینمایی «من مادر هستم» در پایان تأکید کرد: این اتفاق برای سینمای ایران اتفاق بزرگ و مثبتی است و اگر با اشخاص مشکل داریم بهتر است مشکلات شخصی را در جای دیگری دنبال کنیم و در اتفاقاتی اینچنین فارغ از این بحث که چه کسی بانی آن اتفاق بوده باید سینمای ایران را در نظر بگیریم و از اتفاقات مثبت حمایت کنیم تا سینمای ما در جهت رشد و پویایی قرار بگیرد. کسانی که به قرار گرفتن جشنواره جهانی در فیاپف انتقاد دارند بهتر است با تحقیق درباره این مسئله به واقعیتها پی ببرند و اگر دروغی هم گفته شده میتوانند آن را افشا کنند.
منبع: برنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- خانه سینما به رییس قوه قضاییه نامه نوشت؛ درخواست تشکیل کمیته حقیقتیاب در ماجرای بازداشت بازیگران
- در نشست خانه سینما مطرح شد؛ بازداشت هنرمندان، حذف پروانه ساخت و پویش آب
- حمایت خانه سینما از مطالبه اصناف برای حذف پروانه ساخت
- بدرقه پیکر ناصر تقوایی با نوای موسیقی جنوب/ سکوت کنیم و صدای صداقت و شرافت را بشنویم
- زنجیره بیانیهها درباره اسکار ادامه دارد؛ حمایت۸۰ سینماگر دیگر از تصمیم خانهسینما
- موضع تازه خانه سینما درباره حواشی کمیته اسکار؛ بیانیه کمیته توهین آمیز بود، ولی سکوت میکنیم
- بیانیه تند کمیته انتخاب اسکار؛ انتقاد همزمان از دولت و خانه سینما
- مراسم گرامیداشت روز ملی سینما برگزار شد؛ سینمای متفاوت را خفه نکنید/ صدای ما، صدای مردم است
- حمایت بیش از ۱۳۰ سینماگر از خروج خانه سینما از کمیته اسکار
- اسعدیان: خانه سینما بنگاه کاریابی نیست/ حسینی: سند ملی سینما را قبول نداریم
- خلف وعده سازمان سینمایی/ خانه سینما از حضور در کمیته انتخاب نماینده ایران برای اسکار کنارهگیری کرد
- خانه سینما از کمیته اسکار خارج شد؛ نقشی در این کمیته نداریم/ آرزوی موفقیت برای فیلم معرفی شده
- در انتخاب فیلم برای اسکار، خانه سینما سرِ پیاز است یا ته پیاز؟!
- آیا کمیته اسکار سینمای ایران به خانه سینما بازگشت؟
- پاسخ امینی تیرانی به امیر اثباتی/ مطالبه این باشد؛ چرا خانه سینما سمتِ سینمای مستقل و زیرزمینی نمیایستد؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





