سیروس گرجستانی بازیگر سینما،تئاتر و تلویزیون در سن ۷۶ سالگی درگذشت.
به گزارش سینماسینما طبق پیگیریهای ایسنا از بیمارستان شهید لواسانی تایید شد که این بازیگر صبح امروز ۱۲ تیر ماه بر اثر سکته قلبی در این بیمارستان از دنیا رفته است.
سیروس گرجستانی متولد سال ۱۳۲۵ در بندرانزلی بود که از اواخر دهه ۴۰ فعالیت خود را در تئاتر آغاز کرد. او در تمام بیش از نیم قرن فعالیت هنری خود در فیلمها، سریالها و تئاترهای زیادی کار کرده بود.
فیلم سینمایی «ما همه با هم هستیم» آخرین حضور این بازیگر در سینما بود که سال ۹۷ به کارگردانی کمال تبریزی ساخته شد. «قانون مورفی»، «نهنگ عنبر ۲»، «پا تو کفش من نکن»، «شبکه»، «شکار خاموش»، «طوفان شن»، «آدم برفی»، «آپارتمان شماره ۱۳»، «زرد قناری»، «ساحره»، «یکی بود یکی نبود»، «تنوره دیو»، «دوران سربی»، «مسافر ری» و «آدمکها» تعدادی از حدود ۴۵ فیلمی است که گرجستانی در سینما بازی کرده بود.
وی همچنین در سریالهای تلویزیونی هم حضور پررنگی داشت که «شاهرگ» جدیدترین کار او و تولید همین سال ۹۹ است.
از دیگر آثار این بازیگر در تلویزیون به «آنام»، «محکومین»، «جاده چالوس»، «نوار زرد»، «کلاه پهلوی»، «گاو صندوق»، «زن بابا»، «خوش نشینها»، «دختری به نام آهو»، «صاحبدلان»، «متهم گریخت»، «یادداشتهای کودکی»، «پشت کنکوریها»، «شلیک نهایی»، «همسران»، «کیف انگلیسی» و «هتل» میتوان اشاره کرد که البته تعداد این مجموعهها نیز قابل توجه است.
گرجستانی از دهه ۱۳۵۰ نیز در تئاتر روی صحنه رفته بود و در نمایشهای مختلفی همچون «آنتیگون» به کارگردانی جمشید ملک پور، «دکتر کنوک» به کارگردانی ایرج راد، «معرکه در معرکه» و «عشق آباد» و «دندون طلا» به کارگردانی داود میرباقری، «برگذر لوطی صالح»، «استر»، «محراب»، «دارالحکومه» به کارگردانی هادی اسلامی، «بکت» به کارگردانی مجید جعفری بازی کرده بود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- محمود پاک نیت از دشواریهای بازیگری در دوران کرونا میگوید/ لزوم رعایت کامل فاصله اجتماعی
- مریم امیرجلالی از سیروس گرجستانی میگوید/ حسرت دیداری که میسر نشد
- پژمان جمشیدی نسخه دوم سیروس گرجستانی است
- مراسم خاکسپاری سیروس گرجستانی / گزارش تصویری
- مراسم خاکسپاری سیروس گرجستانی برگزار شد/ گرجستانی در کنار منوچهر حامدی به خاک سپرده شد
- جزییات سریال طنز جدید شبکه سه با حضور بازیگر «پایتخت»
- آیین نکوداشت بیستمین جشن سینمای ایران ۱ / گزارش تصویری
- حادثه خطرناکی که جان سیروس گرجستانی را تهدید کرد
- از غفوریان و رضویان تا گرجستانی و سمسارزاده در یک سریال طنز
- بازیگر فیلم ناردون: چرا باید تبلیغ فیلمهای سینمای خودمان را از شبکه جم ببینیم؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





