تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۵/۱۱ - ۱۴:۰۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 159418

فیلم «متری شیش و نیم» با نام فرانسوی «قانون تهران» ساخته سعید روستایی که از چهارشنبه ۲۸ ژوییه در ۱۲۸ سالن در پاریس و شهرستان‌ها به نمایش آمده است، توانسته در عرض پنج روز اول نمایش خود ۲۹۰۰۰ تماشاگر داشته باشد.

به گزارش سینماسینما البته در برخی سینما ها بویژه در حومه پاریس و یا شهرستان‌ها، تنها در ۲ یا سه سانس در روز برنامه ریزی شده است که روندی طبیعی است. با توجه به اینکه محدودیت برای تماشاگران برای وارد شدن به سالن‌های سینما برقرار است و همگی باید تست کرونا بدهند و یا کارت واکسینه زدن را به همراه داشته باشند، تعداد تماشاگران محدود تر از مواقع عادی خواهد بود و از سویی تعطیلات تابستانی ‌و مسافرت ها آغاز شده، و بسیاری به سفر رفته اند. اما در مجموع از نظر تحلیل گران آمار سینمایی، رقم ۲۹۰۰۰ تماشاگر در پنج روز، رقم بسیار خوبی به حساب می آید.

این فیلم در برخی از سالنها در رده اول جدول قرارگرفته است. متری شیش ونیم، نخستین فیلم اکشن و همه پسند از سینمای ایران است که در فرانسه از چهل سال پیش تاکنون موفق شده به پرده سینماها راه یابد. از چند روز قبل از به پرده آمدن این فیلم، مطبوعات نوشتاری و سایر رسانه های فرانسوی به شکل گسترده ای به فیلم  متری شیش و نیم پرداخته بودند و این اثر را نفس تازه ای از سینمای غیر هنر و تجربه ایران می‌دانند که با ژانر پلیسی و اکشن، به شکل حرفه ای ساخته شده و تعجب برخی از منتقدین را هم برانگیخته است.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها