سینماسینما، علی پاکزاد- پیمان قاسم خانی می گوید: در جشنواره فیلمهای کمدی همواره مظلوم واقع می شوند اما این شرایط در زمان اکران کاملا متفاوت است و اگر دو میلیون نفر یک فیلم را ببینند زلزله ای برای آن خواهد بود.
به گزارش سینماسینما، پیمان قاسم خانی بعد سالها فعالیت در حوزه فیلمنامه نویسی، اولین فیلم بلند خود را راهی جشنواره سی و پنجم کرد. «خوب، بد، جلف» اولین ساخته قاسم خانی است و پژمان جمشیدی، حمید فرخ نژاد و سام درخشانی در آن نقش آفرینی می کنند.
پیمان قاسم خانی کارگردان فیلم «خوب، بد، جلف» درباره اولین تجربه اش در فیلمسازی گفت: «اگر به مصاحبه های سال ها قبل من دقت کنید، یعنی همان زمانی که وارد سینما شدم اعلام کردم که فقط و فقط به نیت فیلمسازی وارد این حوزه خواهم شد. اما متاسفانه در این سالها کمی تنبل شدم. بیشتر وقت من به نویسندگی گذشت. راستش دیگر یادم رفت که باید فیلمساز می شدم (خنده).»
او ادامه داد: «همه این سالها درباره فیلمسازی و چگونگی ساخت یک فیلم خوب تامل کردم. مایل بودم فیلمی بسازم که مردم از دیدن آن لذت ببرند. امیدوارم مخاطبان بعد از دیدن فیلم من با حال خوبی سالن را ترک کنند. «خوب، بد، جلف» می توانست کارگردانی بهتری داشته باشد. من در حد توانم فیلم ساختم و همین که بسیاری از دوستان بعد از دیدن این فیلم در جشنواره حال خوبی داشتند برای من کافی بود.»
کارگردان فیلم «خوب، بد، جلف» درباره دغدغه هایش گفت: «اگر بخواهیم همواره به دغدغه ها فکر کنیم دیگر نمی توانیم فیلم بسازیم. این فیلم می توانست ضعیف باشد و در عین حال هم امکان این وجود داشت که فیلم قوی لقب بگیرد. عموما سعی می کنم به دغدغه ها اهمیتی ندهم. «خوب، بد، جلف» تمام شد اکنون به فکر کار بعدی هستم.»
قاسم خانی درباره بحث ممیزی و اعمال آن در فیلمش گفت: «متاسفانه هفت مورد اصلاحیه داشتیم. یعنی هفت شوخی ما شامل بحث ممیزی شد. مجبور شدیم که قسمتهایی از فیلم را حذف کنیم . البته در روند داستان تاثیر گذار نبود ، ولی به عنوان کارگردان اثر از این موضوع ناراحت شدم.»
او درباره ساخت فیلم جدیدش گفت: «فیلم بعدی قطعا متفاوت خواهد بود. باز هم شوخی و طنز را در آن خواهیم دید . قصد دارم یک کمدی سیاه بسازم. ساخت فیلم اول برای یک کارگردان بسیار حائز اهمیت است. اکنون می دانم برای ساخت فیلم دوم چه کارهایی را نباید انجام دهم. فیلم بعدی تا حدودی عجیب وغریب نیز خواهد بود. البته فیلمی که امروز درباره آن صحبت می کنم را چهار سال دیگر خواهم ساخت. تصور من درباره سینما این است که مردم باید فیلمی ببینند که حالشان را خوب کند. اکنون به حدی بیرون از سینما درد و مشکلات وجود دارد که ترجیحا بهتر است در سالن سینما اوقات خوبی را سپری کنیم و از فیلمی که می بینیم لذت ببریم . اما به هر حال نمایش فیلمهای تلخ و ساخت آنها نیز ارزشمند است و جایگاه خود را دارند.»
قاسم خانی درباره اکران فیلم «خوب، بد، جلف» گفت: « بسیاری عقیده دارند که این فیلم را باید چند بار دید. به همین دلیل فکر نمی کنم نمایش « خوب، بد، جلف» در جشنواره باعث شود که از مخاطبان ما کم شود . تصور می کنم این فیلم از استقبال خوبی برخوردار شود. اگر یک فیلم را دو میلیون نفر ببینند قطعا زلزله ای برای آن خواهد بود. ما جا برای تماشاگران زیاد داریم ؛ درضمن به هیچ وجه علاقه ای برای بازی در فیلم خودم نداشتم زیرا کسانی که در این فیلم حضور داشتند، همه به نحو احسن نقششان را ایفا کردند.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- گیشه سینماها در اردیبهشت؛ فیلمهای رضا عطاران، امین حیایی و پیمان معادی اکران میشوند
- چند فیلم مجوزدار در صف اکران سینما هستند؟
- ناامنی ۱۰۰ دستگاه در چرخه اکران/ هشدار امنیتی برای سینماها
- یک تهیهکننده و پخشکننده فیلم: فیلمهای مهم در حسرت گیشه/ صنوف کم کاری میکنند
- ما اشتباهی شدیم!
- یک تهیهکننده مطرح کرد: توقف حداقل ۵۰ فیلم پشت ترافیک اکران هر سال
- «تیغ و ابریشم»/ نگاهی به قسمتهای آغازین سریال «هیولا»؛ عطر و بوی یک سریال اثرگذار به مشام میرسد!
- پوستر ترکیهای «جن زیبا» رونمایی شد/ اکران در ترکیه و جمهوری آذربایجان
- مذاکره برای اکران بهتر گروه «هنر و تجربه»
- «درساژ» و «تخته گاز» چهارشنبه اکران میشوند
- «خوب بد جلف ۲» مجوز ساخت گرفت
- قاتل بروسلی روی پرده سینماها
- مدیران پیر و زنان سینماروی بدپوشش
- برادران قاسمخانی با مهران مدیری آشتی کردند؟
- افزایش ۴۱ درصدی مخاطب و ۵۱ درصدی فروش فیلمها در فروردین ۹۷
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





