مدیر سینما عصر جدید اراک از تعطیلی این سینما تا دوماه آینده و تغییر کاربری آن خبر داد.
به گزارش سینماسینما، محسن ذولفعلی در گفت و گو با ایسنا تصریح کرد: مردم و مسئولین خیالشان راحت باشد که اراک دیگر همین یک سینما را هم نخواهد داشت، انرژی منفی و نظرات منفی برخاسته از شهروندان اراک موجب شده است که به فکر تعطیل کردن این سینما باشیم. از صبح تا ۱۱ شب در سینمای بی مخاطب بنشینیم که چه شود؟ اگر همین امروز اقدام به تغییر کاربری سینما به پاساژ یا فروشگاه کنم قطعا درآمدم از اجاره این فضا ۱۰ برابر خواهد بود.
وی درخصوص افزایش ۴۰ درصدی بلیت سینما تصریح کرد: افزایش قیمت بلیت سینما هیچ تاثیری بر درآمد سینما و کاهش یا افزایش مخاطبین نداشته است. درآمد سینما و تمایل مردم از زمانی که قیمت بلیت ۱۰ هزار تومان و سپس ۲۵ هزار تومان بود با امروز که قیمت ۳۵ هزار تومان است هیچ فرقی نکرده و سینما مخاطب ندارد.
وی افزود: در سال گذشته سه فیلمی که مردم تقاضا داشتند مثل «دینامیت» را اکران کردیم، اما با واکنشهای منفی درخصوص نامناسب بودن فیلمها از سمت مردم مواجه شدیم. مردم در هر صورت نسبت به اکران هر نوع فیلمی اعم از طنز، اجتماعی و جشنوارهای نهتنها اقبال نشان نمیدهند، بلکه همواره با اعتراض و نقطه نظرات منفی آنها مواجهیم. امروز بهای خرید بلیت سینما برابر با خرید یک کیلو موز است، اما بازهم مردم این مبلغ را زیاد میدانند.
ذولفعلی درخصوص عدم اکران فیلمهایی که مردم تقاضای اکران آنها را دارند توضیح داد: مردم اراک با سینما نامهربانند، سینما کم کم کاملا تعطیل خواهد شد و هرکس میخواهد فیلم را در سینما ببیند به ملایر و تهران برود. اراک سینمایی میخواهد برای چه؟ سینما مرده است و باید مانند اقلامی نظیر پروژکتور وdvd منسوخ شده و از رده خارج شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر فیلمهای خوبی نظیر روز صفر، موقعیت مهدی و مرد بازنده در حال اکران است، اما مردم از این فیلمها نیز استقبالی نمیکنند. اگر فیلمهای این سبکی فروش داشت از آوردن فیلم های طنز خودداری میکردیم، اما هیچ فیلمی در این سینما فروش خوبی ندارد.
وی با بیان اینکه مسئولین ارشد استانی به سینما عصرجدید اراک برای اکرانهای مردمی جشنواره فیلم فجر مراجعه کردند و سپس با شکایت آنها از این سینما به بهانه عدم رعایت بهداشت و احتمال گسترش ویروس کرونا در چند وقت اخیر مواجه شدیم، اظهار کرد: مسئولین اراک نیز علاوه بر عدم حمایت، با سینما نامهربانند و تا زمانی که اینطور بماند، درب سینما بسته خواهد ماند. گویا تمام این مشکلات فقط با تعطیل شدن سینما حل خواهد شد!
مدیر سینما عصرجدید اراک گفت: ای کاش هنوز هم فیلم در سینما فرهنگ اکران میشد تا مردم تفاوت کیفیت سینماها را درک میکردند! سینما عصرجدید دارای قابلیتها و امکانات بسیار خوبی است که توسط مردم دست کم گرفته میشود.
محسن ذولفعلی تاکید کرد: مردم حتی توجه نمی کنند که خوردن چه اقلام خوراکی در چه محیطی مناسب است. ما برای رفاه حال مردم و رعایت بهداشت از فروش اقلامی نظیر آدامس، سیگار، بستنی و ساندویچ خودداری میکنیم، ولی مردم به این کار معترضند، این برخورد مردم با عوامل سینما مناسب است؟
وی همچنین سانسور را بزرگترین عامل بی اقبالی مردم به سینما عنوان میکند و میگوید: چرا مردم بابت فیلمی که قسمت اعظمی از آن سانسور میشود و داستان آن تغییر میکند پولی پرداخت کنند؟ مردم فیلم را در جشنواره میبینند و سپس پس از اکران در سینما با سانسور بسیاری از بخش های فیلم و تغییر داستان مواجه میشوند.
ذولفعلی درخصوص میزان استقبال مردم از اکرانهای نوروزی گفت: اکران نوروزی در مقایسه با پیش از کرونا با استقبال زیادی مواجه نشد و حدود ۶۰ درصد با کاهش استقبال مردم مواجه بودیم. با این حال درآمد سینما در نوروز ۱۴۰۱ بیش از ۴۰ میلیون تومان بود.
به گفته وی بلیت سینما در ماه رمضان تا پیش از افطار برخلاف سینماهای سراسر کشور به دلیل عدم وجود مخاطب نیم بها نخواهد بود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پس از چند سال تعطیلی؛ سینما پارس به فروش گذاشته شد
- سینماهایی که آماده کوبیدن میشوند
- سخنگوی انجمن سینماداران خبر داد؛ هفت سینمای تهران مجوز تغییر کاربری گرفتند
- در یک سال گذشته اتفاق افتاد؛ ۲۰ سینما درخواست انحلال یا تغییر کاربری دادهاند
- همه چیز درباره تغییر کاربری سینماها
- افزایش درخواست تغییر کاربری سینماها در موج چهارم کرونا
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





