فیلم کوتاه داستانی «شامیر» با بازی فروغ قجابگلی و اکبر آیین، به بخش رقابتی هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم چشم انداز (Short Film Festival VISION) روسیه راه یافت.
به گزارش سینماسینما، «شامیر» به نویسندگی و کارگردانی، اردوان زینیسوق و تهیهکنندگی مشترک کیوان کثیریان و اردوان زینیسوق اولین حضور بینالمللی خود را با جشنواره فیلم چشم انداز روسیه آغاز کرد.
این جشنواره با شعار «چشمانداز خود از جهان را به اشتراک بگذار» از سال ۲۰۰۷ در شهر کمروو سیبری روسیه آغاز به کار کرد.
در خلاصه داستان فیلم «شامیر» آمده است: «یکی از اهالی روستایی در جنوب ایران، که راننده خودرو کالاهای قاچاق و در حال سپری کردن دوره حبس خود است به مرخصی میآید …»

دیگر عوامل و بازیگران فیلم به این شرحاند:
بازیگران: فروغ قجابگلی، اکبر آئین، علی اسکندری، پوریا شکیبایی، علی فاطمیان.
مدیر فیلمبرداری: وکیل زعفرانی، دستیاران: میثم سخایی، پیمان امیدی، علی رضایی، قباد جمشیدنژاد، تدوین و صداگذاری: عرفان نظیفی، صدابردار: شاهینسا ثابت، طراح صحنه و لباس: محمدحسن شریعتی، دستیاران: عبداله نوری و عیسی خیبرمنش، طراح و اجرای گریم: فرشاد تندنویس، دستیار: ترمه رفیعی، آهنگساز: سامان جعفری، میکس و مسترینگ: رضا سلیمانی فر، آواز: جواد طالبی گنجه ای، دستیار کارگردان:حمیدرضا فرزاد، منشی صحنه: آناهیتا گلفام، مدیر تولید: امیرمهدی نوری، دستیاران: گستهم بهور و مهرداد علیپور، عکاس: اسحاق آقایی، فیلمبردار پشت صحنه: حسن فتاحیان، طراح پوستر: مرتضی آکوچکیان، مجری طرح: موسسه هفت رخ معاصر.
پخش بین المللی فیلم برعهده الهه گودرزی (مینروافیلم) است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- جایزهای فراتر از پناهی و فیلمش
- طبقه فرودست، اخلاق و مسالهی انتخاب
- یک یادداشت در هفت پرده
- آنها که «علت مرگ: نامعلوم» را توقیف کردند باید پاسخگو باشند!
- دومین جایزه بینالمللی یک بازیگر در یک هفته؛ فروغ قجابگلی، بهترین بازیگر جشنواره آمریکایی شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- چند کلمه دربارهی فساد و فحشا و ابتذال و «کیک محبوب من»
- به بهانه تغییر رییس سازمان سینمایی/ باید مدیران را پاسخگو کنیم
- جشنواره اسپانیایی به «دوربین فرانسوی» جایزه طلایی داد
- بررسی مشکلات فیلمنامهنویسی درگفتوگوی کیوان کثیریان با شادمهر راستین و مهران کاشانی/ سانسور مشکل اساسی سینمای ایران
- سینمای مستقل و آینده سینمای ایران بررسی شد؛ سینمای مستقل آزادی، سلطه ناپذیری، عشق و ارزش زن را بازتاب میدهد
- ضرورت توجه به سینما مستقل در ایران بررسی میشود
- یادداشت کیوان کثیریان؛ کلی آیهی یأس و یک آرزو/ درباره انتخاب وزیر ارشاد دولت چهاردهم
- صدداستان ۳؛ انتشار ۳ داستان کوتاه با صدای طوفان مهردادیان
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





