فیلم کوتاه داستانی «شامیر» با بازی فروغ قجابگلی و اکبر آیین، به بخش رقابتی هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم چشم انداز (Short Film Festival VISION) روسیه راه یافت.
به گزارش سینماسینما، «شامیر» به نویسندگی و کارگردانی، اردوان زینیسوق و تهیهکنندگی مشترک کیوان کثیریان و اردوان زینیسوق اولین حضور بینالمللی خود را با جشنواره فیلم چشم انداز روسیه آغاز کرد.
این جشنواره با شعار «چشمانداز خود از جهان را به اشتراک بگذار» از سال ۲۰۰۷ در شهر کمروو سیبری روسیه آغاز به کار کرد.
در خلاصه داستان فیلم «شامیر» آمده است: «یکی از اهالی روستایی در جنوب ایران، که راننده خودرو کالاهای قاچاق و در حال سپری کردن دوره حبس خود است به مرخصی میآید …»

دیگر عوامل و بازیگران فیلم به این شرحاند:
بازیگران: فروغ قجابگلی، اکبر آئین، علی اسکندری، پوریا شکیبایی، علی فاطمیان.
مدیر فیلمبرداری: وکیل زعفرانی، دستیاران: میثم سخایی، پیمان امیدی، علی رضایی، قباد جمشیدنژاد، تدوین و صداگذاری: عرفان نظیفی، صدابردار: شاهینسا ثابت، طراح صحنه و لباس: محمدحسن شریعتی، دستیاران: عبداله نوری و عیسی خیبرمنش، طراح و اجرای گریم: فرشاد تندنویس، دستیار: ترمه رفیعی، آهنگساز: سامان جعفری، میکس و مسترینگ: رضا سلیمانی فر، آواز: جواد طالبی گنجه ای، دستیار کارگردان:حمیدرضا فرزاد، منشی صحنه: آناهیتا گلفام، مدیر تولید: امیرمهدی نوری، دستیاران: گستهم بهور و مهرداد علیپور، عکاس: اسحاق آقایی، فیلمبردار پشت صحنه: حسن فتاحیان، طراح پوستر: مرتضی آکوچکیان، مجری طرح: موسسه هفت رخ معاصر.
پخش بین المللی فیلم برعهده الهه گودرزی (مینروافیلم) است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- جایزهای فراتر از پناهی و فیلمش
- طبقه فرودست، اخلاق و مسالهی انتخاب
- یک یادداشت در هفت پرده
- آنها که «علت مرگ: نامعلوم» را توقیف کردند باید پاسخگو باشند!
- دومین جایزه بینالمللی یک بازیگر در یک هفته؛ فروغ قجابگلی، بهترین بازیگر جشنواره آمریکایی شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- چند کلمه دربارهی فساد و فحشا و ابتذال و «کیک محبوب من»
- به بهانه تغییر رییس سازمان سینمایی/ باید مدیران را پاسخگو کنیم
- جشنواره اسپانیایی به «دوربین فرانسوی» جایزه طلایی داد
- بررسی مشکلات فیلمنامهنویسی درگفتوگوی کیوان کثیریان با شادمهر راستین و مهران کاشانی/ سانسور مشکل اساسی سینمای ایران
- سینمای مستقل و آینده سینمای ایران بررسی شد؛ سینمای مستقل آزادی، سلطه ناپذیری، عشق و ارزش زن را بازتاب میدهد
- ضرورت توجه به سینما مستقل در ایران بررسی میشود
- یادداشت کیوان کثیریان؛ کلی آیهی یأس و یک آرزو/ درباره انتخاب وزیر ارشاد دولت چهاردهم
- صدداستان ۳؛ انتشار ۳ داستان کوتاه با صدای طوفان مهردادیان
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





