فیلم «قهرمان» بر اساس پیش بینی هالیوود ریپورتر در شاخههای بهترین فیلم، کارگردانی، فیلمنامه و بهترین فیلم بینالملل، از شانسهای اصلی کسب نامزدی در جوایز اسکار است.
به گزارش سینماسینما، «اسکات فینبرگ» منتقد هالیوود ریپورتر، در اولین پیشبینی خود از اسکار ۲۰۲۲، «قهرمان» اصغر فرهادی را در چهار رشته به عنوان شانس نامزدی دریافت جایزه اسکار معرفی کرده است.
او در این مطلب، «قهرمان» را در رشتههای بهترین فیلم (در جایگاه سوم پس از دو فیلم ریچارد پادشاه و بلفاست)، بهترین کارگردانی (در جایگاه اول)، بهترین فیلمنامه (در جایگاه دوم پس از فیلم بلفاست) و بهترین فیلم بینالمللی (در جایگاه اول) جزو احتمالهای نامزدی جایزه اسکار قرار داده است.
همچنین امیر جدیدی برای بازی در این فیلم، در گروه سوم شانسهای کسب نامزدی در شاخه بهترین بازیگر نقش اول مرد در کنار «فیلیپو اسکاتی» (دست خدا)، «آنتونی راموس» (در ارتفاعات)، «تیم راث»(جزیره برگمان) و «وینستون دوک» (۹ روز) معرفی شده است.
در شاخه بهترین فیلم علاوه بر «قهرمان»، «پادشاه ریچارد»، «بلفاست»، «قدرت سگ»، «تل ماسه»، «C’mon, Cmon»، «کودا»، «اسپنسر»، «دختر گمشده» و «سیرانو» به عنوان پیشتازان شاخه بهترین فیلم جایزه اسکار معرفی شدهاند و در شاخه بهترین کارگردانی نیز فرهادی در کنار «کنت برانا» (بلفاست)، «جین کمپیون» (قدرت سگ)، «دنیس ویلنوو» (تل ماسه) و «پادشاه ریچارد» (رینالدو مارکوس گرین) پیشتاز کسب نامزدی اسکار هستند. در صورت نامزد شدن «قهرمان» این نخستین باری است که سینمای ایران موفق به کسب نامزدی در شاخه بهترین فیلم و کارگردانی خواهد شد.
«کنت برانا» (بلفاست)، «زاش بالین» (پادشاه ریچارد)، «مایک میلز» (C’mon, Cmon) و «شین بیکر» (موشک سرخ) نیز در کنار اصغر فرهادی نیز شانسهای اصلی شاخه بهترین فیلمنامه اصلی معرفی شدهاند.
همچنین بر اساس این پیش بینی، رقبای اصلی «قهرمان» در شاخه بهترین فیلم بینالملی سال (فیلم غیرانگلیسی زبان)، فیلمهای «کوپه شماره ۶» (فنلاند)، «تیتان» (فرانسه)، «بدترین آدم دنیا» (نروژ) و «دست خدا» (ایتالیا) هستند.
کمپانی پخش آمازون، «قهرمان» را از هفتم ژانویه ۲۰۲۲ در سینماهای آمریکا اکران خواهد کرد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اولین اخبار غیر رسمی درباره فیلم اصغر فرهادی
- «فروشنده» در آینه مکتب نقد عمیقگرا / فیلمی که مخاطبانی فراگیر دارد
- پیشبینی اسکاری سردبیر هالیوود ریپورتر؛ فیلم پناهی برای اسکار چقدر شانس دارد؟
- «ارتفاع پست»؛ پرواز اضطراب و امید بر فراز خاکِ ایران
- یادداشت محمد حقیقت/ رکوردشکنی «یک تصادف ساده» در فرانسه/ نگاهی به فروش فیلمهای سه فیلمساز مهم
- یک اثر ایرانی دیگر در اسکار ۲۰۲۶؛ فیلم شهرام مکری نماینده تاجیکستان شد
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
- آغاز فیلمبرداری «داستانهای موازی» در پاریس
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- جعفر پناهی خطاب به آکادمی اسکار: انحصار دولتی در انتخابِ نماینده بخش بینالمللی را بشکنید
- گلایه حامد بهداد از کمیته انتخاب فیلم برای اسکار؛ سر «پیر پسر» را بریدید
- زنجیره بیانیهها درباره اسکار ادامه دارد؛ حمایت۸۰ سینماگر دیگر از تصمیم خانهسینما
- فیلم جعفر پناهی در راه آکادمی؛ فرانسه «یک تصادف ساده» را به اسکار فرستاد
- یورش نظامیان اسرائیلی به خانه فیلمساز برنده اسکار
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت





