شاهرخ فروتنیان درباره گزیدهکاریاش در سینما و تلویزیون بیان کرد که برخی کارگردانان و تهیهکنندگان هنوز از او نقش روحانی «مارمولک» را میخواهند بدون اینکه در آن تغییری ایجاد کنند.
به گزارش سینماسینما، شاهرخ فروتنیان که این روزها سریال «هم گناه» را در شبکه نمایش خانگی دارد، با اشاره به کیفیت سریالهای شبکه نمایش خانگی و اهمیت آن برای بازیگر بیان کرد: حضور در کار خوب قطعاً برای بازیگر اهمیت دارد، باید بلد باشید نقش را انتخاب کنید، نه اینکه انتخاب شوید و این یکی از المانهایی است که میتوانید کار خوب انجام دهید.
وی با اشاره به اینکه بعد از حضور در نقش روحانی فیلم «مارمولک» همچنان نقشهای مشابه به او پیشنهاد میشود، گفت: بعد از نقش کوتاهی که در «مارمولک» داشتم و خروجی آن فیلم که بسیاری هم آن را دوست داشتند، فکر کردم نباید آن را خراب کرد و خیلی از پیشنهادهای مشابه را رد کردم. من فکر میکنم جذابیت یک نقش به کوتاهی و بلندی نیست بنابراین سعی کردم گزیدهکار باشم به این معنی که باید بتوانیم به کارهایی که دوست نداریم یا نقشهای تکراری نه بگوییم.
نقشی را که دیده شده میخواهند دوباره بازی کنیم
فروتنیان در ادامه با اشاره به این گزیدهکاری خود عنوان کرد: با این نگاه خیلی از فیلمنامهها را در سینما و تلویزیون رد کردهام. چراکه وقتی یک نقشی را کار میکنید و دیده میشود باقی تهیهکنندگان و کارگردانان هم از شما میخواهند همان نقش را بازی کنید و تغییری هم در آن ایجاد نمیکنند.
بازیگر فیلمهای «دهلیز» و «بوسیدن روی ماه» اضافه کرد: به ویژه در تلویزیون که چارچوب خاصی دارد و به صورت روتین و کلیشهای در یک ژانر یا فضا میافتد مثلاً وقتی طنز میسازد به شکل سخیفی به طنز ورود میکند که در پس خنده آن نوعی بغض یا تمسخر وجود دارد.
وی با اشاره به کمدی «مارمولک» و نقش روحانی خود در آن بیان کرد: در این فیلم مجموعهای از موارد دست به دست هم داد که باعث شد کار به این خروجی برسد. من خاطرم هست آن زمان برای ایفای آن نقش کمی ترس داشتم و فکر میکردم من در این حوزه هیچ تجربه و حرفی نداشتهام پس چطور میتوانم آن را ایفا کنم.
ویژگی نقش روحانی در «مارمولک»
بازیگر «مارمولک» اضافه کرد: بعد از آن وقتی به من گفتند این نقش به نوعی آپدیت شده اثر «بینوایان» است و نقش روحانی «مارمولک» که من بازی کردم مثل کشیش آن قصه به نوعی روی نقشی که پرویز پرستویی بازی میکند، تاثیرگذار است ویژگیهایی برایش تعریف کردیم تا بتوان ما بهازایی برایش پیدا کرد.
وی افزود: مثلاً پیشنهاد دادیم این آدم شغل داشته باشد یا در فیلمنامه ابتدا کتاب دیگری انتخاب شده بود اما حبیب رضایی پیشنهاد داد که این روحانی بخشهایی از «شازده کوچولو» را بخواند که بسیاری در کودکی و بزرگسالی با آن همراه شدهاند. حتی حضور خود پرویز پرستویی در این همکاری بسیار موثر بود و مجموعهای از این المانها بود که باعث شد یک کمدی خوب ساخته شود.
این بازیگر در پایان درباره فعالیتهای جدید خود نیز گفت: پیشنهاد مختلفی در شبکه نمایش خانگی و مدیومهای دیگر داشتهام که شاید بعد از فروکش کردن موج کرونا برخی از آنها را بررسی و انتخاب کنم.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تیزر فیلم سینمایی «شهرک» منتشر شد
- شاهرخ فروتنیان و بابک حمیدیان در سریال «خاتون» بازی میکنند
- فیلمبرداری فیلم «احمد به تنهایی» به پایان رسید
- به مناسبت روز جهانی عصای سفید/ نسخه ویژه نابینایان «همگناه» با صدای گلاره عباسی منتشر میشود
- سکانس طلایی از مجموعه «همگناه» به بهانه نمایش مستند «۱۷۴ روز با همگناه»/ پدرسالار مدرن
- هم گناه /طرح جالب یک روزنامه برای پرونده ویلموتس!
- جدیدترین خبرها از شبکه نمایش خانگی/ عرضه «خروج» و «سونامی»
- اضمحلال جامعهی ایرانی/یادداشتی از اکبر منتجبی درباره سریال هم گناه
- پله، پله تا تباهی/ نگاهی به سریال «همگناه»
- آخرین مصوبات شورای صدور پروانه نمایش آثار غیر سینمایی
- یک شبکه عراقی امتیاز پخش سریال «همگناه» را خرید
- افسانه چهرهآزاد از نسرین، در «همگناه» میگوید/ زنی امیدوار که عشقی یکطرفه را زندگی میکند
- پرستویی در نشست همگناه: فکر میکردم نمایش خانگی فقط شانه تخممرغیها است
- نگاهی به تفاوتهای «همگناه» و «دل»/ عشق، تجمل و سریالهای ترکی
- رونمایی از نخستین تیزر سریال «همگناه» + ویدئو
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»





