مستند تازهای توسط ستاد انتخاباتی حسن روحانی درباره سینما و اهمیت این هنر ساخته شد. این مستند در شبکههای مجازی قابل انتشار است.
به گزارش سینماسینما، در مستند تازهای که توسط ستاد انتخاباتی حسن روحانی ساخته شده است؛ برنامهها و توفیقات دولت یازدهم در حوزه سینما مرور شده است.
این فیلم مستند با صدای محمدرضا شجریان آغاز میشود و در ادامه به دستاوردهای سینمایی دولت یازدهم میپردازد.
در این فیلم؛ دولت روحانی، دولتی مردمسالار و فرهنگسالار معرفی شده است.
ازجمله دستاوردهای فرهنگی و هنری دولت یازدهم که حوزه سینما به آنها اشاره شده است، به افزایش ۲۰۰ درصدی تولید فیلم تعداد مخاطبان – اکران و فروش، افزایش ۲۲۰ درصدی تعداد تماشاگران و افزایش آنها از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سال ۹۲ به ۲۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در سال ۹۵، افزایش ۴۰۷ درصدی فروش سینما از ۳۰ میلیارد تومان در سال ۹۲ به ۱۷۰ میلیارد تومان در سال ۹۵، برونسپاری تجهیزات فنی با هدف توانمندسازی بخش خصوصی سینما، دیجتیالی شدن سیستم پخش همه سینماهای ایران، بازگشایی خانه سینما، احیای تولید فیلمهای کودک و نوجوان، حمایت از فیلم اولیها، تاسیس گروه سینمایی هنر و تجربه با اکران ۳۳۶ فیلم مستند، کوتاه، انیمیشن و بلند از سال ۹۲، راهاندازی و آغاز بهکار مدرسه ملی سینما، طراحی و استقرار سینما سیار در بیش از ۱۰۰ شهر فاقد سینما، افزایش سالنهای سینما از ۳۰۶ پرده به ۴۱۴ پرده طی سالهای ۹۲ الی ۹۵، بازسازی و تجهیزسالنهای سینما با هزینهای بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۹۸۲ میلیون تومان برای ۱۷۲ سینما طی سالهای ۹۲ الی ۹۵، افزایش تولید فیلم مشترک با سایر کشورها و راهاندازی سامانه نمایش درخواستی (وی اودی) با ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر مشترک اشاره شده است.
منبع: ایلنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اولین اخبار غیر رسمی درباره فیلم اصغر فرهادی
- داوران ایرانی معرفی شدند؛ افتتاح جشنواره جهانی فیلم فجر با فیلمی از عباس کیارستمی
- «فروشنده» در آینه مکتب نقد عمیقگرا / فیلمی که مخاطبانی فراگیر دارد
- فوت بازیگر فیلم عباس کیارستمی/ احمد احمدپور درگذشت
- «ارتفاع پست»؛ پرواز اضطراب و امید بر فراز خاکِ ایران
- یادداشت محمد حقیقت/ رکوردشکنی «یک تصادف ساده» در فرانسه/ نگاهی به فروش فیلمهای سه فیلمساز مهم
- آغاز فیلمبرداری «داستانهای موازی» در پاریس
- همایون یا شجریان؛ مسأله این است
- نگاهی به «پیرپسر» و تطابق آن با جهان سینمای کیارستمی/ اول به پیرامون، بعد به دوردستها
- «خانه دوست کجاست؟» یک فیلم صلح طلب است
- نمایش «جدایی نادر از سیمین» در ایتالیا
- نمایش آثار مهرجویی، بیضایی و فرهادی در جشنواره مطرح ایتالیایی
- کلاس پیشرفتهی اصغر فرهادی در دبی
- پرونده جنجالی عباس کیارستمی در «طعم عباس»
- طرح یک دادخواست جدید؛ زخم «قهرمان» دوباره برای فرهادی باز شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود





