قسمت دوم «یخزده» با فروش ۱۰۰ میلیون دلار در روز جمعه در سطح جهان، شروعی امیدوارکننده داشت.
به گزارش سینماسینما به نقل از ورایتی، «یخزده ۲» از پنجشنبه شب با پیشبینی فروش ۱۲۴ میلیون دلاری در اولین آخر هفته اکرانش کارش را در ۴۴۴۰ سالن سینما در آمریکای شمالی شروع کرد.
این در حالی است که پیشبینیها برای فیلمهای این هفته متفاوت است و فیلم جدید تام هنکس با عنوان «یک روز زیبا در محله» که در ۳۲۳۵ سالن سینما اکران شده، در کنار «فورد در برابر فراری» که در دومین هفته اکرانش قصد دارد مثل هفته پیش صدرنشین باشد هم در فهرست وجود دارند .این دو فیلم انتظار میرود به ترتیب ۱۴ میلیون دلار و ۱۵ میلیون دلار در این آخر هفته فروش کنند.
«یخ زده ۲» با فروش ۴۱.۸ میلیون دلاری در سینماهای آمریکا در روز جمعه، در عین حال موفق شد تا ۵۷.۸ میلیون دلار نیز در بازار بینالمللی بفروشد و تقریبا در یک روز آمار فروشش را به حدود ۱۰۰ میلیون دلار برساند.
پیشبینیها برای فروش «یخ زده ۲» در بازار داخلی آمریکا در اولین آخر هفته اکرانش (از جمعه تا یکشنبه) حدود ۱۰۰ میلیون دلار است.
این میتواند دومین فروش موفق برای دیزنی پس از فروش ۱۹۱.۸ میلیون دلاری «شیرشاه» در اولین آخر هفته اکرانش در ماه جولای امسال باشد.
«یخ زده ۲» ۶ سال پس از اکران فیلم اصلی «یخ زده» راهی سینماها شده است و بار دیگر شخصیتهای آنا با صداپیشگی کریستین بل، السا با صداپیشگی ایندیا منزل، اولاف با صداپیشگی جاش گد و کریستوف با صداپیشگی جاناتان گراف را روی پرده نقرهای آورده است. آنها در جستجوی پاسخ این سوال هستند که چرا السا با قدرتهای جادویی متولد شده است.
این فیلم انیمیشن بر پایه رمان «ملکه برفی» اثر نویسنده مشهور هانس کریستین آندرسن ساخته شدهاست. فیلم اصلی در سال ۲۰۱۴ موفق به کسب اسکار، گلدن گلوب و بفتا برای بهترین انیمیشن سال شد و در مجموع یک میلیارد و ۲۷۶ میلیون دلار فروش کرد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





