شورایعالی تهیهکنندگان سینما در آستانه جشنواره ملی فیلم فجر بیانیهای را منتشر کرد.
به گزارش سینماسینما، در متن این بیانیه آمده است:
در منطقالطیر برای رسیدن به کوه قاف هر مرغ نماد دسته خاصی از انسانها تصویر میشود. به گفته استاد شفیعی کدکنی «سیمرغ رمزی از وجود حقتعالی است. سیمرغ رمز آن مفهومی است که نام دارد، اما نشان ندارد، سیمرغ رمزی از وجود آفتاب است که همان ذات حق است.»
شورایعالی تهیهکنندگان سینمای ایران به همه آنان که در جستوجوی این سیمرغ هستند، دست مریزاد میگوید، چه آنانکه با آثارشان در جشنواره رخ مینمایند، چه آنانکه در طول ایام گذشته با تولید خلاقانه خود مسیر سیمرغ را پی میگیرند.
ما – تهیهکنندگان سینمای ایران – همچون همه هموطنهایمان، غمهای این ایام بر روح و روانمان سنگینی میکند. کسانی از ما کنده شدند که هنوز فرصت بودنهای پرخیر و برکت برایشان متصور بود.
روح لطیف هنرمندان سینمای ایران اگر در این غمها نگرید، چه کند؟ سخن نگوید چه کند؟ روح لطیف ملت ایران متجلّی در حرف و سخن هنرمندانی است که در غمها و شادیهای این ملت همراهشان بوده است.
شورایعالی تهیهکنندگان سینمای ایران در حفظ حرمت همه همکاران سینمایی، خود را مسئول و حامی میداند و بر این باور است که عرصه فرهنگ عرصه حضور در میدان است. هنرمندان با مردم معنا مییابند. هر فرصتی برای با مردم بودن و در کنار آنان بودن، غنیمتی است که باید با شوق به سویش شتافت.
شورایعالی تهیهکنندگان سینمای ایران باور دارد:
با هم و در کنار هم – اما متکثر – میشود ساحت معنایی سینمای ایران را از کمبود گفتمانهای هویتساز و معنابخش نجات داد.
با هم و در کنار هم – اما متکثر – میشود «خودِ» جمعی را بنا کرد تا افق معلوم شود و بودنمان را در این سرزمین زیبا معنا بخشد.
با هم و در کنار هم – اما متکثر – میشود از دوقطبیهای فلجکننده و ویرانگر رها شد.
با هم و در کنار هم – اما متکثر – میشود با درک مسئولانه، شرایط گذر از این پیچ و خمها را ممکن کرد.
ما همه به هم وابستهایم؛ ما پراکندگان، مجموعیم.
شورایعالی تهیهکنندگان سینمای ایران
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «مثل یک بهمن»؛ روایت خنیاگری که صدای یک قوم اصیل شد
آخرین ها
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «سگ سیاه»؛ بازمانده در شهر مردگان
- پیوند نوستالژی و نقد اجتماعی در «سینما شهر قصه»
- سیویکمین دوره جوایز سینمایی لومیر فرانسه؛ نامزدی ۲ سینماگر ایرانی/ «بیگانه» نامزد ۶ جایزه شد





