خانواده «اویل کنیول» بدلکار معروف آمریکایی رکورددار گینس به خاطر اقتباس بدون مجوز از شخصیت وی در طراحی یکی از کاراکترهای داستان اسباببازی ۴، از شرکت دیزنی شکایت کردند.
به گزارش سینماسینما به نقل از تارنمای روزنامه نشنال، کِلی کنیول پسر اویل کنیول مدعی است شخصیت دوک کابوم در چهارمین قسمت از انیمیشن داستان اسباببازی که در سال ۲۰۱۹ اکران شد، با اقتباس از شخصیت پدرش ساخته شده است.
وی در همین راستا هفته گذشته شکایتنامهای را در دادگاه فدرال لاس وگاس تنظیم و دیزنی را به استفاده بیاجازه از نام و شهرت اویل کنیول متهم کرد.
کنیول بدلکار مشهور آمریکایی است که با ۴۳۳ شکستگی رکورد بیشترین شکستگی استخوان را در کتاب رکوردهای گینس در اختیار دارد. از نمایشهای معروف وی میتوان به پرش با موتورسیکلت از روی فواره کاخ سزار در لاسوگاس و یک ردیف اتوبوس در استادیوم ومبلی لندن اشاره کرد.
براساس شکواییه خانواده کنیول، کمپانی پیکسار که زیرمجموعه دیزنی است آگاهانه و بدون اجازه کاراکتر کابوم را از روی شخصیت این بدلکار معروف ساخته است، هرچند در خود انیمیشن به نام وی اشارهای نمیشود.
کلی کنیول با انتشار بیانیهای گفت: اویل کنیول میلیونها نفر را در سراسر جهان به هیجان نیاورد، استخوانهایش را نشکست و زخمی نشد که دیزنی بتواند پول به جیب بزند.
کنیول در سال های فعالیت خود، در بیش از ۷۵ مورد پرش با موتورسیکلت، جراحتهای جدی برداشت اما سرانجام در ۶۹ سالگی بر اثر بیماری ریوی درگذشت.
منبع: ایرنا
لینک کوتاه
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما





