شهاب حسینی گفت: حضور من در تئاتر و انگیزهام برای کارگردانی آن هم در شرایطی که در اوج دوران کاریام در سینما هستم برای اقناع روحم است.
به گزارش سینماسینما، این بازیگر و کارگردان که به زودی نمایش «اعتراف» را در سالن اصلی تئاترشهر روی صحنه میبرد ۲۸ خردادماه در نشستی خبری که در سالن کنفرانس مجموعه تئاترشهر برگزار شد درباره کارگردانی این اثر نمایشی گفت: من در اوج کار خود در سینما به دلیل یک اتفاق مهم که در سینما کمتر رخ میدهد، خواستم به حوزه تئاتر وارد شده و این نمایش را کارگردانی کنم آن هم اقناع روحی است که در سینما کمتر اتفاق میافتد.
او با اشاره به اینکه بسیاری از کارها در سینما او را راضی نمیکند و با تأکید بر اینکه وقتی با یک کار هنری به شکل کارمندی برخورد شود ناقوس مرگ آن شنیده خواهد شد، افزود: همواره دغدغه من در کار اقتباس بوده و از آنجا که ادبیات نمایشی همیشه امتحان خود را پس داده است دوست داشتم در تئاتر این تجربه را دنبال کنم.
حسینی با انتقاد از برخی شرایطی که در سینما بوجود آمده است اظهار کرد: الان یک تبی در سینما شکل گرفته و آن هم این است که تعداد نویسنده-کارگردانها زیاد شده است که این باعث تعجب من میشود چون مگر نویسنده میتواند کارگردان هم باشد. قلم چیزی است که خدا در قرآن به آن قسم خورده و نوشتن کار هر کسی نیست. وقتی نویسنده و کارگردان یکی میشوند پس سهم نویسندگانی که آثار بزرگی را نوشتهاند چه میشود؟ چه کسی قرار است این آثار بزرگ را به تصویر بکشد و به نسل بعدی تحویل دهد.
وی با اشاره به دیگر تجربههای تئاتری خود و بیان اینکه کاری که اکنون با نمایش «اعتراف» انجام میدهد یک سوزن به خودش است و بعد یک جوالدوز به جامعه درباره اینکه چطور شد پس از تجربه ساخت اولین فیلم سینماییاش سراغ کارگردانی تئاتر آمد؟ گفت: دوست دارم فیلم دومم را بسازم در حالی که فیلم «ساکن طبقه وسط» حدود ۱۰ سال طول کشید تا ساخته شود و شاید ساخت فیلم بعدی هم ۱۰ سال زمان ببرد اما ساختن فیلم سینمایی داستان غریبی است.
او در این باره اضافه کرد: اساسا سرمایهگذار به کسی گفته میشد که تهیهکننده کار هم بود اما الان تهیهکننده دنبال جذب سرمایه است و جذب سرمایه هم شرایط سختی دارد چون تضمین بازگشت آن شدنی نیست. وقتی فیلمی ساخته میشود معلوم نیست مجوز اکران بگیرد یا خیر و این شرایط کار را سخت میکند. در حالی که راضی کردن سرمایهگذار برای آمدن به تئاتر راحتتر است چون شرایط آن مشخصتر است.
شهاب حسینی گفت: در سینما رقمهای بالایی حتی برای تبلیغات پیشنهاد میشود که با آن میتوان حداقل چهار سالن بلک باکس ساخت اما به نظرم در حال حاضر شرایط کار کردن در تئاتر راحتتر است.
بازیگر و کارگردان نمایش «اعتراف» با اشاره به اینکه نمایش خود را در حد یک تولید سینمایی آماده اجرا میکند، در این نشست همچنین توضیح داد که به همراه جمعی از دوستان و همکاران خود قصد دارد یک شرکت ویژه تئاتر یا کمپانی تئاتری طراحی کند و شاید حتی در برنامههایش احداث پردیس هم بگنجاند.
همچنین عنوان شد نمایش «اعتراف» به صورت کاملا حرفهای فیلمبرداری خواهد شد تا تقریبا به طور همزمان با اجرا در تئاترشهر در چند سینمای خارج از کشور برای ایرانیان مقیم خارج نمایش داده شوند و برنامهریزی برای اجرای آن در شهرهای دیگر کشور هم صورت خواهد گرفت.
در این نشست احمد ساعتچیان به عنوان مجری طرح و دستیار کارگردان به همراه جمعی از بازیگران و عوامل پشت صحنهی نمایش حضور داشتند.
در حاشیه:
این نشست با توجه به تأخیر در آغاز و برخی اعتراضات از سوی خبرنگاران نسبت به دیر شروع شدن جلسه با حاشیههایی همراه بود که این حاشیهها در لحظاتی شدت گرفت اما در نهایت با گفتوگوی طرفین (شهاب حسینی و خبرنگاران) و بیان نقطه نظرها و برخی عذرخواهیها به تفاهم انجامید و با شرایط طبیعی ادامه یافت.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ پروانه ساخت سینمایی برای ۷ فیلمنامه صادر شد
- از «رها» تا «پُتک»؛ همکاری جدید شهاب حسینی و حسام فرهمند
- اکران «مست عشق» در ۱۰ کشور اروپایی
- با حضور شهاب حسینی؛ پیش تولید «دومان» به پایان رسید
- صدور پروانه نمایش برای فیلمهای شهاب حسینی و حسین میرزامحمدی
- «اسپات لایت» با «آبان» میآید
- انصراف شهاب حسینی از انتخابات خانه تئاتر/ هیات مدیره جدید انتخاب شد
- درباره «رها»/ تاراج
- واکنش شهاب حسینی به جوایز جشنواره فجر؛ میلی بودن جشنواره به یقین همگان رسیده است
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- بیست و سومین جشن حافظ برگزیدگانش را شناخت/ تقدیر از یک عمر فعالیت هنری مرتضی عقیلی
- چهاردهمین حضور بینالمللی «آخرین حرکت»؛ فیلم شهاب حسینی در بخش اصلی فستیوال بزرگ سالرنو ایتالیا
- جایزه جشنواره اسپانیایی به «آخرین حرکتِ» شهاب حسینی
- توضیح شهاب حسینی درباره صحبتهایش در اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه تهران
- شهاب حسینی به فیلم هالیوودی علی عطشانی پیوست
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده





