تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۹/۲۹ - ۱۲:۴۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 75349

در پی انتشار گفتگویی از سوی سیدمحمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون نداشتن مجوز ساخت فیلم سینمایی «عصبانی نیستم»، او در واکنش به آن سخنان گفت: آنچه از قول بنده در خصوص مجوز نداشتن فیلم «عصبانی نیستم» نقل شده دقیق و درست نیست.

به گزارش سینماسینما، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد دولت اسبق درباره چگونگی صدور مجوز ساخت فیلم «عصبانی نیستم» گفت: مدتی قبل به واسطه از مسئولان سینمایی شنیدم که اصلاحات و تغییراتی در این فیلم صورت گرفته، بنابراین انجام هرگونه مصاحبه و اظهارنظر را به دیدن نسخه جدید موکول کردم. امابه هرحال در پایان و حاشیه یک مصاحبه پیرامون موضوعی دیگر و در جواب پرسشی در این باره، بدون قصد ورود تفصیلی درمسئله، به اجمال و گذرا نکاتی را مطرح کردم که ظاهرا نارسا بود و به شکلی گویا بیان نشد و در انتقال هم دقت لازم صورت نگرفت.

او تشریح کرد: خلاصه کلام این است که پس ازحوادث تلخ و فتنه سال ٨٨ چند فیلم ساخته شد که بعضی درصدد تبیین ماهیت عوامل خارجی و داخلی فتنه بودند مثل فیلم قلاده های طلا که با استقبال نیروهای متدین و ارزشی مواجه شد و در بعضی آثار هم متقابلا با صراحت و یا تلویحی ازفتنه حمایت شد؛ از جمله فیلم قصه ها ساخته خانم بنی اعتماد که بدون مجوز شروع به ساخت نمود و بعدها با پیگیری همکاران سینمایی برای صدورپروانه ساخت مراجعه صورت گرفت.

حسینی ادامه داد: درخصوص فیلم عصبانی نیستم قبل از تولید، مجوز این فیلم با مضمون اجتماعی صادر شد ولی به گفته دوستان سینمایی آنچه که ساخته شد ماهیتی کاملا سیاسی و متفاوت با طرح اولیه داشت و در جشنواره فجر در دولت یازدهم نیز اکران و با اعتراضات جدی هم مواجه شد؛ به گونه ای که مدیران سینمایی دولت یازدهم اکران عمومی آن رابه مصلحت ندانستند و تاکنون نیز به تاخیر افتاده و علیرغم اصلاحات ادعایی، همزمانی اکران با سالگرد حماسه ٩دی مخالفت هایی رابرانگیخت که ظاهرا موجب تعویق مجدد نمایش شده است.

او تصریح کرد: درهرحال آنچه درجشنواره آن سال ارائه شد به یک بیانیه سیاسی مغرضانه وشعارگونه علیه نظام بیشتر شبیه بود تا یک اثرهنری منصفانه و جذاب؛ که امیدواریم اصلاحات اساسی درآن صورت گرفته باشد و  اگر نه طبیعی است که همان واکنش ها را بهمراه داشته باشد.

به گزارش سینماسینما، صحبت های وزیر ارشاد درباره عدم تطابق «عصبانی نیستم!» با فیلمنامه ارایه شده در حالی است که مسئولیت بررسی این مورد با شورای پروانه نمایش است که تا کنون پنج بار برای این فیلم پروانه نمایش صادر کرده است

منبع: سینماپرس

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها