مستند بلند «جستجو در تنگنا» اثری از مهرشاد کارخانی به مرحله صداگذاری توسط علیرضا علویان رسید.
به گزارش سینماسینما، مستند بلند «جستجو در تنگنا» به کارگردانی مهرشاد کارخانی که برشی از زندگی امیر نادری فیلمساز را به تصویر میکشد به مرحله صداگذاری رسید.
مونتاژ این فیلم به تازگی توسط یاور تورنگ به پایان رسیده است و علیرضا علویان صداگذاری آن را برعهده دارد.
مستند «جستجو در تنگنا» زندگینامه امیر نادری نیست، بلکه نوعی نگاه دیگر به دنیای امیر نادری و آثارش در سینمای ایران است که بخش زیادی از آن در فضای خیابانی و دلمرده دوران کرونایی فیلمبرداری شده است.
در گوشهای از روایت این فیلم که بخشی از صحبتهای امیر نادری است، آمده است: «تو فرانسه گیر کرده بودم، سینما تک فرانسه اعلام کرده بود ۱۷ روز دیگر «پنجره عقبی» آلفرد هیچکاک را در ساعت پنج نمایش میدهد. با بیپولی و گرسنگی و نداری ۱۷ روز من تو پاریس دست و پا زدم تا بروم تو سینما تک فیلم رو ببینم، نه، فیلم رو ببلعم نه، فیلم رو بجوم! نمیتونستم به آپاراتچی بگم فیلم را برگردان من میخواهم این قسمت رو دوباره ببینم…»
عوامل این مستند عبارتند از طرح و کارگردانی: مهرشاد کارخانی، فیلمبردار: امیر بنی اسدی، مونتاژ: یاور تورنگ، طراحی و ترکیب صدا: علیرضا علویان، موسیقی: ستاراورکی، دستیار کارگردان: حمید کریمی، دستیاران دوم کارگردان: یمنا اعتدادی، عباس تقوی، عکس: عسل هاشمی سراج، تدارکات: یزدان کارخانی، با حضور زندهیادان: اکبر عالمی، جمشید الوندی، با سپاس از سینماگران و هنرمندان: علیرضا زرین دست، نظام کیایی، خسرو خورشیدی، فرهاد ورهرام، جواد طوسی، نصرت کریمی، نادر سماواتی، اصغر دانشپور، حمید کریمی، با بازی: مهتاب نویدی، به روایت: مهرشاد کارخانی، محصول: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.
منبع: صبا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- یادداشت امیر نادری درباره «سامی»/ روح جنوب در فیلم موج میزند
- جشنواره فیلم ارمنستان به پایان رسید؛ اهدای زردآلوی طلایی و نقرهای به دو سینماگر ایرانی/ تقدیر از امیر نادری
- اعطای جایزه به «تهران، یک تاریخ ناتمام» در جشنواره زردآلوی طلایی
- امیر نادری رئیس هیئت داوران جشنواره ارمنستان شد
- به هر سازی رقصیدیم غیر از ساز دل خویش/ این بهاریه نیست، نامهای است برای امیروی امیر نادری
- سینماگران ایرانی برای اسکار ۲۰۲۵ چقدر شانس دارند؟
- «لاله کبود»؛ دوستی با رنگ و فرم
- رستاخیزی در کار به عقب راندن فراموشی/ نگاهی به فیلم «لاله کبود»
- رونمایی از پوستر بینالمللی «لاله کبود»
- پیام تصویری امیرنادری برای مراسم هفتمین شب قتل مهرجویی و محمدیفر
- «ساز دهنی» در بخش «ونیز کلاسیک» جشنواره ونیز به نمایش در میآید
- اکران «دونده» در جشنواره فیلم ویسکانسین آمریکا
- آثار کیارستمی، شیردل، گلستان، نادری، بنیاعتماد و… در ایتالیا اکران میشوند
- بالن نقرهای جشنواره سه قاره برای «درب»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





