ایران نوشت :اگر تا پیش از این صدا و سیما در برنامه های گفت وگومحور یا میزگردهای خود که مربوط به دولت بود، برای حفظ ظاهر هم که شده تلاش می کرد یک کارشناس موافق دولت را در کنار منتقدان و مخالفان بنشاند، اما حالا دیگر نیازی به این حفظ ظاهر هم نمی بیند.
برنامه گفت وگوی ویژه خبری سه شنبه شب شبکه دوم مصداق این ادعا است که این شبکه خبری بی محابا و بی توجه به قانون و عرف و مهم تر از همه اخلاق حرفه ای رسانه ای، میزبان ۳ کارشناس مخالف دولت بود. مهدی محمدی از چهره های نزدیک به دولت دهم و از مخالفان دولت در حوزه سیاست خارجی به همراه حسین حاجیلو کارشناس مسائل مالی که او نیز منتقد دولت است میهمانان حضوری این برنامه بودند و مجید شاکری که به عنوان کارشناس مالی معرفی شد نیز میهمان تلفنی این برنامه بود تا سه نفری به همراه مجری کاملا حرفه ای! گفت وگوی ویژه خبری حسابی از خجالت دولت درآیند.
گذشته از اینکه کارشناسان یادشده تا توانستند علیه سیاست خارجی دولت با موضوع گفت وگو با اروپا گفتند و در انتها هم معلوم نشد راهکار جایگزین آنها چه بود و اگر هنری داشتند (مهدی محمدی از نزدیکان تیم مذاکره کننده هسته ای در دولت دهم بود) چرا در همان دوره جلوس دوستان شان عملی نکردند که در نهایت چند قطعنامه شورای امنیت را برای ملت به ارمغان آوردند.
رفتار صدا و سیما محل تامل است؛ به هر حال بر منتقد و مخالف دولت حرجی نیست که ماهیت او معلوم است اما اینکه رسانه ای با ادعای ملی بودن این گونه تریبون خود را یک طرفه در اختیار یک جریان قرار می دهد، محل تعجب است. اگر چه کار این رسانه دیگر از تعجب گذشته و گویی نه مخاطب برایش مهم است و نه اخلاق حرفه ای. منافع باندی و جریانی بر همه اینها گویا اولویت دارد.
اینکه صداو سیما به تعبیر رئیس جمهوری بیان عملکرد دولت را مکروه نداند پیشکش اما شایسته است حداقل فکری به حال قضاوت مخاطبان خود بکند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





