محمد مهاجری گفت وگویی با اعتماد کرده ودر آن حرفهای جالبی درباره صدا وسیما زده است .
به گزارش سینماسینما ،بخشهای مهم این مصاحبه به شرح زیر است :
صدا و سیما یک حکومت ملوکالطوایفی است و هر کسی که قدرتی دارد، گوشهای از آن را تصرف میکند.
*اخیرا مقام معظم رهبری در پاسخ به انتقاد دانشجویان فرمودند که به این مدیریتها انتقاد دارند. در جایی نوشتم اگر جای رییس صدا و سیما بودم بعد از این فرمایش مقام معظم رهبری کلید صدا و سیما را دم در به نگهبانی میدادم و میرفتم خانه.
*عملکرد صدا و سیمایی که هیچ برنامه تماشایی غیر مسابقات فوتبال جام جهانی ندارد، قابل دفاع نیست. خیلی دوست دارم که برنامههای صدا و سیما را ببینم اما فقط میتوانم با نوههایم کارتون ببینم. از این رسانه نمیتوان انتظار داشت که یک دانشگاه یا محلی برای تعاملات و بحثهای خوب سیاسی باشد.
*اخیر یک آقایی را آوردهاند و در برنامههایی دولت را نقد میکنند. یاد این حکایت افتادم که فردی یک بغل نان خریده بود از جایی رد میشد. فقیری را دید که نشسته و گریه میکند، پرسید چرا گریه میکنی و بعد از اینکه فقیر گفت گرسنهام، همراه او شروع به گریه کرد. فقیر گفت نمیخواهد گریه کنی تکهای نان بده که سیر شوم و گریه نکنم. فرد گفت اگر دلت بخواهد تا صبح هم برایت گریه میکنم اما نان نمیدهم. این آقای منتقد هم یک موسسه مالی و سرمایهگذاری پرپولی دارد که چندصد میلیارد تومان سرمایه آن است. خب به جای این برنامهسازیها قدری نان به مردم بدهد که گریه نکنند. اینها ادا و اطوار اپوزیسیون درآوردن است.
* صدا و سیما خود را در حد یک دکه سیاسی تنزل داده است و نگرانم که اگر روزی یک فرد عاقل، خردمند و توانمندی مسوولیت این سازمان را به عهده بگیرد چطور باید این وضعیت را مدیریت کند.
*رییس صدا و سیما باید رییس صدا و سیما باشد. اینکه هر گوشه و هر لقمه را به کسی بدهد منطق ندارد. صداوسیما الان مثل گوشت قربانی است که هر تکه اش دست فردی یا جریانی است.
*اینکه بگوییم اصولگرایان صدا و سیما را هدایت میکنند قطعا توهین به اصولگرایان است چون این ملغمه ای که در آن جا میبینیم مدیریت اصولگرایان نیست.هرچند تندترین نگاههای اصولگرایی در صدا و سیما دیده میشود.
*آقای علی عسگری رئیس صداوسیما بسیار فرد اخلاقی و دوست داشتنی است اما این صفتها برای مدیریت صدا و سیما کافی نیست. | اعتماد
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کنایههای صریح روحانی به مجریان صداوسیما: یک ماسک هم برای شما بگذاریم
- چه کسی کرونا را جدی نمیگیرد؛ صداوسیما یا مردم؟
- حتی تلویزیون هم برای نشاط در جامعه برنامهای ندارد
- چند درصد از مردم اخبار را از تلویزیون پیگیری میکنند؟
- یک مدرس دانشگاه: وقتی خبرنگار صدا و سیما اسلحه به دست گرفت همه چیز را به نفع یک جناح مدیریت کرد
- درد بیدردی صدا وسیما!
- فیلم/ پایان ممنوعالتصویری ناصر ملکمطیعی در تلویزیون
- نقدی بر رویکرد سریالهای ماه رمضانی/ وقتی غم از سر و روی تلویزیون میبارد
- انتقاد علی مطهری از حذف نام شجریان در صداوسیما
- اقدام جالب علی دایی برای صحبت نکردن با تلویزیون
- کاریکاتور روزنامه شرق/وقتی تلویزیون با نفی چهارشنبه سوری ، موضوع را داغ تر می کند
- کاریکاتور جالبی درباره تقابل تلویزیون و فدراسیون فوتبال
- از جکی چان و جین هکمن تا شهاب حسینی و علی نصیریان
- واکنش صدا وسیما به کاندیداتوری داوران فوتبال برای انتخابات شورای شهر
- وزیرکشور در اجلاس سراسری نماز: صداوسیما اثرگذاریاش را در جامعه از دست داده است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش





