تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۹/۰۸ - ۱۵:۴۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 73498

سینماسینما، علی پاکزاد – طهورا ابوالقاسمی تهیه‌کننده مستند «صفر تاسکو» گفت: «متاسفانه مردم در  کشور ما کمتر به قهرمانان توجه می‌کنند. ما مردمی هستیم که حافظه ضعیفی داریم و همه چیز را خیلی زود فراموش می‌کنیم.»

 

به گزارش سینماسینما، مستند «صفر تا سکو» به کارگردانی سحر مصیبی و تهیه‌کنندگی مهتاب کرامتی و طهورا ابولقاسمی اکنون در سینماهای سراسر کشو اکران است. این مستند درباره زندگی و قهرمانی خواهران منصوریان ساخته شده است.

طهورا ابولقاسمی تهیه‌کننده مستند «صفر تا سکو» درباره اکران آن گفت: «مستند «صفر تا سکو» فقط درباره زنان جامعه ما نیست. وقتی که فیلم در حال ساخته شدن بود به کارگردان اثر توصیه کردم این مستند باید راوی امید برای همه مردم باشد. یعنی قصد ما این بود که این فیلم روی بدنه جامعه ما تاثیر بگذارد. نگاه مردم به فردا یا هر چیزی که می‌تواند امید را در ما زنده کند. این مستند یک فیلم سینمایی نیست، مستندی است که بعد از سال‌ها مجوز اکران عمومی می گیرد.»

او ادامه داد: «هدف اصلی ما برای ساخت این مستند این بود که بتوانیم روی قشرهای مختلف جامعه تاثیر بگذاریم. مخصوصا ارتباط آموزش و پرورش و حضور بچه‌ها در سالن نمایش فیلم برای ما بسیار مهم است. ما نیاز به حمایت دولتی داریم. قطعا این مستند می‌تواند یکی از اصلی‌ترین اهداف دولت باشد البته اگر توجه کنند. بزرگترین کار ما این است که امید را به بچه‌ها انتقال دهیم.»

ابوالقاسمی درباره بازخوردها نسبت به این مستند گفت: «متاسفانه مخاطبان سینما علاقه‌ای به دیدن چنین مستندها یا فیلم‌هایی ندارند. زیرا چنین موضوعاتی عموما مخاطبان را به فکر وادار می کند و تماشاگران امروز سینمای ما دنبال چنین چیزی نیستند. سینما اکنون مکانی برای تفریح و خنده است. ما سینماگران جوانی داریم که به خوبی می‌توانند تفکرات‌شان را به جامعه منتقل کنند. اما بستر مناسبی وجود ندارد. فیلم‌های شبیه «صفر تا سکو» به راحتی ساخته نمی‌شوند زیرا بازگشت اقتصادی مطمئنی ندارد. قطعا سینمای ما در آینده حال و روز خوشی نخواهد داشت.»

تهیه‌کننده مستند «صفر تا سکو» درباره آینده و فروش این مستند گفت: «دقیقا نمی‌توانم حدس بزنم که چه اتفاقی برای این مستند رخ می‌دهد. زیرا ساخت یک فیلم به سلیقه افراد بستگی دارد. اما تمام استانداردها در این مستند دیده می‌شود. عموما در کشورهای دیگر از یک قهرمان استقبال می‌کنند. اما در کشور ما این گونه نیست مردم زود همه چیز را فراموش می کنند. بسیاری حتی موفقیت‌های کشور هم برای آنها مهم نیست.»

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها