روز گذشته، در اختتامیه بیست و هفتمین دوره جشنواره «ریندنس» لندن، جایزه بهترین فیلم اول این جشنواره به سحر مصیبی و فیلم مستند «صفر تا سکو» به عنوان تنها نماینده سینمای ایران در این فستیوال رسید.
به گزارش سینماسینما، سحر مصیبی، کارگردان این فیلم، در پیغامی ویدئویی از دریافت این جایزه ابراز خوشنودی کرد و با اشاره به حضور زنانی که مطالبهگرانه بر اهداف خود پافشاری میکنند، عنوان کرد شنیدن قصههای زندگی آنها دریچهای جدید بر تلاشهای خستگیناپذیر این زنان میگشاید که او سعی میکند در مسیر فیلمسازی خود، به بازگو کردن این قصهها بپردازد. مسیری که در فیلم بعدی خود نیز آن را ادامه خواهد داد.
این مستند، درباره زندگی خواهران منصوریان، قهرمانان ووشوی ایران است که پیش از این جایزه بهترین کارگردانی را از جشنواره بینالمللی فیلم ایتالیا نیز دریافت کرده بود.
جشنواره فیلم «ریندنس» از قدیمیترین جشنوارههای مستقل اروپاست که نقش مهمی در معرفی فیلمهای مستقل دنیا به مخاطبان انگلستان و سرتاسر دنیا ایفا میکند. «صفر تا سکو» در این دوره جشنواره «ریندنس» در رقابت با فیلمهایی از سینمای ژاپن، آلمان، استرالیا، فرانسه و یونان موفق به کسب جایزه این بخش شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- هومن بهمنش اولین سریال خود را میسازد/ «سواره نظام کوچک» وارد پیشتولید شد
- «اورکا» برنده جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران فستیوال دوحه
- تیزر «اورکا» با بازی ترانه علیدوستی منتشر شد
- «صفر تا سکو»؛ چگونه خواهران منصوریان بر بام ووشوی جهان ایستادند
- «اورکا» در موسسه فیلم دوحه پذیرفته شد
- دلیل غیبت «اورکا» در جشنواره فیلم فجر نامه اعتراض آمیز ترانه علیدوستی نیست
- «صفر تا سکو» برنده جایزه بهترین فیلم الهامبخش از یک جشنواره آمریکایی شد
- «اورکا» با بازی ترانه علیدوستی و مهتاب کرامتی در مرحله تدوین
- پیش تولید «اورکا» آغاز شد
- «صفر تا سکو» نامزد جشنواره «ریندنس» شد
- نمایش صفرتاسکو در مسکو برای سینماگران و منتقدین روس
- سینماها در قبضه فیلمهای کمدی / «آینه بغل» ۱۱ میلیاردی شد
- مهتاب کرامتی در گفتوگو با سینماسینما/ «صفر تا سکو» از یک فیلم سینمایی قصهگوتر است
- رونمایی از پوستر و نام واره فیلم صفر تا سکو/ تصویر پوستر
- «ساعت ۴.۲۰ دقیقه بیدارم کن» درباره چالش نهنگ آبی ساخته میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- «۱۹۶۸»؛ هیاهو برای هیچ
آخرین ها
- هفتمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه: در سن بالا دست دادن با نامحرم مشکلی ندارد
- آسیبهای اجتماعی و خنثیبودگی انسانی
- من را خسرو پدر زیبا صدایم کنید…
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- سه فیلم از یک نگاه/ ملودرام اشکانگیز، آدمهای حاشیهای جامعه و آتشی که فصل مشترک است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مستند اعلام شد
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟