روز گذشته، در اختتامیه بیست و هفتمین دوره جشنواره «ریندنس» لندن، جایزه بهترین فیلم اول این جشنواره به سحر مصیبی و فیلم مستند «صفر تا سکو» به عنوان تنها نماینده سینمای ایران در این فستیوال رسید.
به گزارش سینماسینما، سحر مصیبی، کارگردان این فیلم، در پیغامی ویدئویی از دریافت این جایزه ابراز خوشنودی کرد و با اشاره به حضور زنانی که مطالبهگرانه بر اهداف خود پافشاری میکنند، عنوان کرد شنیدن قصههای زندگی آنها دریچهای جدید بر تلاشهای خستگیناپذیر این زنان میگشاید که او سعی میکند در مسیر فیلمسازی خود، به بازگو کردن این قصهها بپردازد. مسیری که در فیلم بعدی خود نیز آن را ادامه خواهد داد.
این مستند، درباره زندگی خواهران منصوریان، قهرمانان ووشوی ایران است که پیش از این جایزه بهترین کارگردانی را از جشنواره بینالمللی فیلم ایتالیا نیز دریافت کرده بود.
جشنواره فیلم «ریندنس» از قدیمیترین جشنوارههای مستقل اروپاست که نقش مهمی در معرفی فیلمهای مستقل دنیا به مخاطبان انگلستان و سرتاسر دنیا ایفا میکند. «صفر تا سکو» در این دوره جشنواره «ریندنس» در رقابت با فیلمهایی از سینمای ژاپن، آلمان، استرالیا، فرانسه و یونان موفق به کسب جایزه این بخش شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- هومن بهمنش اولین سریال خود را میسازد/ «سواره نظام کوچک» وارد پیشتولید شد
- «اورکا» برنده جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران فستیوال دوحه
- تیزر «اورکا» با بازی ترانه علیدوستی منتشر شد
- «صفر تا سکو»؛ چگونه خواهران منصوریان بر بام ووشوی جهان ایستادند
- «اورکا» در موسسه فیلم دوحه پذیرفته شد
- دلیل غیبت «اورکا» در جشنواره فیلم فجر نامه اعتراض آمیز ترانه علیدوستی نیست
- «صفر تا سکو» برنده جایزه بهترین فیلم الهامبخش از یک جشنواره آمریکایی شد
- «اورکا» با بازی ترانه علیدوستی و مهتاب کرامتی در مرحله تدوین
- پیش تولید «اورکا» آغاز شد
- «صفر تا سکو» نامزد جشنواره «ریندنس» شد
- نمایش صفرتاسکو در مسکو برای سینماگران و منتقدین روس
- سینماها در قبضه فیلمهای کمدی / «آینه بغل» ۱۱ میلیاردی شد
- مهتاب کرامتی در گفتوگو با سینماسینما/ «صفر تا سکو» از یک فیلم سینمایی قصهگوتر است
- رونمایی از پوستر و نام واره فیلم صفر تا سکو/ تصویر پوستر
- «ساعت ۴.۲۰ دقیقه بیدارم کن» درباره چالش نهنگ آبی ساخته میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





