سینماسینما، علی پاکزاد – آزاده صمدی که این روزها «ساعت پنج عصر» را روی پرده سینما دارد٬ از تغییراتی که در سالهای اخیر در شکل زندگی خود داده راضی است و حال بهتر خود را حاصل این تغییرات میداند.
به گزارش سینماسینما٬ صمدی بعد از سالها حضور در تئاتر وارد دنیای سینما شد و «پنجاه کیلو آلبالو» و «خوب٬ بد٬ جلف» دو فیلمی هستند که در سالهای اخیر از او اکران شده و بازی او در این فیلمها توانسته توجه مخاطبان را به خود جلب کند. شکل حضور او در نخستین فیلم سینمایی مهران مدیری متفاوت از بازیهای قبلی اوست. او با این توجیه که در خارج از کشور در حال تحصیل است٬ به واسطه تماسهای تلفنی وارد قصه میشود و در ادامه در کنار صدای او تصویرش هم از قاب موبایل شخصیت اصلی فیلم دیده میشود.
صمدی درباره این حضور به سینماسینما٬ گفت: «برای بازی در این فیلم با من تماس گرفته شد و گفتند آقای مدیری مد نظر دارند شما در این فیلم حضور داشته باشید. اولین فیلم بلند آقای مدیری بود و برای من هم تجربه جالبی بود زیرا با کارگردانی کار میکردم که کارهای زیادی ساخته بود٬ اما اولین فیلم سینماییاش را میساخت. سوژه جذابی بود. جالب بود که این فیلم درباره جامعهای صحبت میکرد که هر روز شاهد اتفاقات عجیب و غریبی است. یعنی از خانه که بیرون میآییم میبینیم پای در یک دیوانهخانه میگذاریم. در این جامعه به شخصه این احتمال را میدهم برای من هر اتفاقی رخ دهد.»
فیلم جدید مدیری روایتی از یک روز از زندگی مهرداد پرهام با بازی سیامک انصاری است٬ او صبح با تماس نامزدش با بازی آزاده صمدی از خواب بیدار میشود و تا عصر کارهای زیادی برای انجام دادن دارد. شرایط موجود در جامعه موجب گره خوردن این کارها میشود.
صمدی در مورد نزدیکی مشکلاتی که در فیلم ترسیم میشود با فضای جامعه و تجربیات خود از این موارد گفت: «یکی از مسائلی که خودم هم با آن درگیر هستم همین معضل رانندگی است. بارها شده در زمان رانندگی خشمگین شدهام. نگاه آقای مدیری به این سوژه و داستان واقعی بود زیرا چیزهایی را در فیلم میبینیم که در جامعه هم وجود دارد.»
تماسهای مکرر نامزد شخصیت اصلی قصه در حالی که او با مشکلات بسیاری در حال دست و پنجه نرم کردن است٬ خود تبدیل به یکی از دردسرهای مهرداد پرهام میشود. صمدی درباره جذابیتهای نقشی که در «ساعت پنج عصر» داشت٬ گفت: «نقش من نمایانگر روابط امروز جامعه ما است. حرف ما در فیلم این نیست که این نوع رابطه در جامعه فراگیر است بلکه آقای مدیری عقیده داشتند٬ این موضوع را با طنز و کمی اغراق گسترش بدهیم. البته به لحاظ آماری هم نگاه کنیم میبینیم که اکنون در جامعه ما روابط سالم به ندرت دیده میشود.»
بازیگر فیلم «پنجاه کیلو آلبالو » درباره تغییراتی که طی سالهای اخیر در زندگی خود داشته است گفت:«چیزی که میتوانم بگویم این است که انسانها در طی سالهای مختلف دچار تغییراتی میشوند. البته افرادی هم هستند که عموما تغییر در زندگی آنها معنی ندارد که به نظر من این نوع از زندگی به هیچ وجه جالب نیست. رشد همواره و همیشه در کنار تحول حرکت میکند. انسانها همواره در حال حرکت هستند و در این حرکت اتفاقات مختلفی رخ میدهد. زندگی یعنی تغییر٬ به شخصه از زمانی که تغییراتی در زندگی من رخ داد آن را به فال نیک گرفتم. خودم باعث این تغییرات بودم و اکنون حالم از تصمیماتی که گرفتم خوب است.»
او درباره فعالیتهای این روزهایش گفت: «تا دیروز کارهایی میکردم که فکر می کردم مناسب است. اما امروز کارهایی دیگری میکنم که حال من را بهتر میکند. برای مثال من در گذشته فیلمی نبود که نبینم اما امروز وقت این را ندارم که فیلم ببینم و مطالعه کنم. بعضی اوقات روزها در خانه میماندم و فیلم میدیدم. اما امروز باید بگردم به دنبال وقت تا بتوانم حداقل در شبانه روز یک فیلم ببینم. منظورم این است که افراد تغییر میکنند. لذتهای دیروز را کنار گذاشتم و لذتهای امروز را تجربه میکنم.»
آزاده صمدی درباره انتقادهایی که از فیلم مهران مدیری صورت گرفته٬ گفت: «این فیلم هم مانند بسیاری از فیلمهای دیگر مورد پسند و نقد افراد قرار گفته است. بسیاری اعتقاد داشتند که فیلم مهران مدیری باید طنز باشد در صورتی که این گونه نبود. افراد میتوانند نگاههای متفاوتی داشتند. آقای مهران مدیری در ساخت اولین فیلم سینمایی خود موفق بوده است. این را بدانیم که کار در تلویزیون و سینما متفاوت است.»
صمدی در انتها اضافه کرد: «اکنون مشغول کار در تئاتری هستم که اجرای آن از پنجشنبه پنجم مرداد ماه شروع میشود.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- هفت کار طنز مهران مدیری در فهرست؛ بهترین سریالهای ایرانی در imdb کدامند
- هجدهمین جشن شب بازیگر برگزار شد؛ ما زنده بهآنیم که در صحنه بمانیم
- در پی اعلام خبرهایی از ساخت سریال تازه مدیری؛ ژوله و قاسمخانی همکاریشان را با تلویزیون تکذیب کردند
- متوهمی به نام «اون»!
- مهران مدیری و الناز شاکردوست در فیلم جدید هاتف علیمردانی
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- «قهوه پدری» مهران مدیری از در شبکه نمایش خانگی
- از ۶ صبح تا ۵ عصر خبری نبود!
- مهران مدیری با «گل یا پوچ» در شبکه نمایش خانگی
- تدارک مهران مدیری برای اکران فیلم جدیدش از چهارشنبه
- فیلمهای سعید سهیلی و مهران مدیری در راه سینماها/ تعویق یک هفتهای اکران «یادگار جنوب»
- اکران «روایت ناتمام سیما» از چهارشنبه/ رونمایی از پوستر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





