فرشته طائرپور در بخش هایی از اظهارات خود در میزگرد روزنامه ایران حرف های جالبی زده است.
به گزارش سینماسینما ،طائرپور گفته است: آقای روحانی در بحث های مناظره ای انتخابات این دوره خیلی تاثیر گذارتر از دوره قبل صحبت کردند و چهره جذاب تری از خود به عنوان رئیس جمهوری به جامعه بخصوص جوانان نشان دادند. شاید بیشتر به دلیل شجاعت هایشان در بیان برخی واقعیت های ناگفته مانده این اتفاق افتاد، به هرحال این چهره ای بود که در دوره قبل از ایشان کمتر دیده بودیم. شایدهم این شجاعت، واکنش طبیعی ایشان به عزم تخریب رقبا بود که هیچ خط قرمزی را رعایت نکردند و باعث شدند که ایشان هم البته با اعتدال و مراعات همیشگی شان از خط قرمزهای قبلی خود عبور کنند و صحبت هایی را مطرح کنند که حرف دل مردم بود و هیچ گاه از طریق رسانه ملی مطرح نشده بود و احتمالاً بعد از این هم مطرح نخواهد شد. من امیدوارم این شجاعت ادامه داشته باشد برای اینکه حوزه فرهنگ نیازمند یک بازنگری توام با واقع بینی و سپس پشتیبانی شجاعانه است. در ایران نیز مانند همه جوامع صاحب صنعت سینما، فیلمسازان نخبگانی پیشرو هستند و ذهن شان جلوتر از جامعه حرکت می کند. آنها راه های حرکت صحیح مسئولان را بهتر از قشرهای دیگر جامعه می شناسند. شاید ممیزی ها و محدودیت ها باعث شده باشد که سرعت و قدرت عمل فیلمسازان کم شود اما فهم ذاتی آنها و هنرشان در طراحی هدف و آرمان از بین نرفته است. همین سونامی جوانان که آقای اسعدیان اشاره کردند که نه ابزاری را لازم دارد که از دولت بگیرد و نه اجازه ای را واجب می داند که از دولت بگیرد نشان می دهد که یک جریان دیگری در راه است که می آید تا جلوداری کند. این جریان مثل هر جریان دیگر، خوبی هایی دارد و اشتباه هایی، اما تا وقتی تصورمان این است که بر اساس فرمول های کهنه می توانیم آنها و طرفداران شان را کنترل کنیم از آنها جا می مانیم. مثال آقای مهندس بهشتی درباره بی فایده بودن این روش ها مثال خوبی است که می گوید انگار بخواهیم جلوی سیل، سیم خاردار بکشیم. باید در وزارت ارشاد نگاه روزآمدتری در شوراها و سیاست ها به وجود بیاید و تعریفی که از حوزه فرهنگ می شود منطبق بر واقعیت های روز باشد. امیدواریم این شجاعتی که موتور محرک دولت دوازدهم شده ادامه پیدا کند و بر احساس امنیت در جامعه بیفزاید. همین طور که آقای امیریوسفی اشاره کرد برخی فیلم هایی که بعد از چندین سال توقیف با نگرانی اکران شدند ثابت کردند که با نمایش آنها هیچ اتفاق منفی و خطرناکی در جامعه نمی افتد. بگذارند محصولات فرهنگی روی اندیشه جریان های فشار و ماموران تخریب هم تاثیر بگذارد. تجربه کرده ایم که این جریان ها با استدلال های منطقی و بحث های اقناعی قانع نمی شوند و کار خودشان را می کنند ولی به هرحال روی نسل جدید آنها می شود تاثیر گذاشت. فرهنگ باید بیش از هر گروهی روی مخالفان خود کار کند. از نظر من وزیر ارشاد بعد از این باید حتی مسئولیت امنیت، مراقبت و هدایت فردی مثل تتلو را هم بر عهده خود بداند. این یک واقعیت است که در حوزه موسیقی و سینما و تئاتر کسانی حضور دارند که شاید ما کارهایشان یا شخصیت شان را نپسندیم ولی به احترام آن چند میلیون علاقه مندی که به هر دلیلی دارند نمی توانیم وجودشان را نادیده بگیریم. چقدر خوب است که هر چیز در جای خودش قرار بگیرد و هر چیزی با آداب خودش رعایت شود. اگر در جامعه آنقدر آزادی باشد که هرکدام از اینها راه خودشان را با رعایت ملاحظات اجتماعی و اخلاقی پیدا کنند و ارتباط با مخاطب خودشان را برقرار کنند و دولت ها هم از میان آنها نمونه های هم شان و همسو با خود را مورد توجه قرار دهند، دیگر با پدیده های غیر متعارفی که در این دوره از انتخابات دیدیم شوکه نمی شویم. باید دولت نگاه روز آمدتر و بازتری نسبت به این جریان ها و آدم ها و تفکرها داشته باشد و بتواند با همان شجاعتی که در آستانه دولت دوازدهم جرقه هایش زده شد به کارش ادامه دهد و در صدور مجوزها و بستر سازی های فرهنگی اش قاطع تر عمل کندو پای مجوزهایی که می دهد بایستدو اعتبار آن را بالا ببرد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تتلو در دادگاه: عذرخواهی میکنم
- چرا تتلو نه؟!/ بررسی تحلیلی دلایل اقبال جوانان به تتلو
- جمعآوری کمکهای مردم و هنرمندان برای سیلزدگان / گزارش تصویری
- طائرپور در پاسخ به سینماسینما/ در جشن نوزدهم سینما کسی لابی نکرد
- واکنش صداوسیما، جواد خیابانی و تتلو به درگذشت جری لوییس/ طنز
- طنز بیقانون درباره حضور تتلو٬ نوابصفوی و بهنوش بختیاری در جشن خبرگزاری فارس
- رامبد جوان پیشنهاد دعوت از تتلو به «خندوانه» را چطور پاسخ داد؟
- حمله تند و تیز رضا داودنژاد به تتلو
- فرشته طائرپور: حداقل ۲۰۰ لپتاب به خانه سینما بفرستید!/واکنش به یک بخشنامهی مالیاتی
- اظهارنظر جنجالی تتلو درباره حجاب مریم مقدس
- آخرین خبر و عکس از تولید «خاله قورباغه»
- فرشته طائرپور: فیلمبرداری فیلم سینمایی«خاله قورباغه» آغاز شد
- مراسم تقدیر از عکاسان خبری حادثه پلاسکو در خانه سینما/تصاویر
- تتلو پس از آزادی: با همسر مهناز افشار در اوین دوست شدم
- پیگیری حقوقی سینماگران نتیجه داد / مسدود شدن ۷ وب سایت غیرقانونی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





