طنز نویس روزنامه شرق در ستون این هفته خود به اظهارات علی جنتی مبنی بر اینکه بهرام بیضایی به دلیل بالا بودن سن نمی تواند فیلم بسازد واکنش نشان داد.
به گزارش سینماسینما، در این مطلب می خوانیم: بعد از اینکه وزیر ارشاد، علی جنتی، گفت: «بهرام بیضایی سنش بالاست و کاری از دستش برنمیآید»، ما منتظر بودیم ببینیم جنتی دنبال چه کار خاصی است و آن کار خاص دقیقا چیست که مربوط به سن و سال است و چه کسی از پس آن برخواهد آمد. همینطوری منتظر بودیم تا دیروز که متوجه شدیم خوشبختانه جای خالی بهرام بیضایی روی صحنه تالار وحدت، اتوموبیل رنو بردهاند و رونمایی کردهاند. یعنی دقیقا وقتی که بیضایی را تونمایی میکنند و نمیگذارندش جلوی چشم، رنو را میآورند میکنند توی چشم مخاطبان هنر، عدل روی صحنه تالار وحدت. فقط دقیقا مشخص نشد موضوع شجریان بوده یا رنو. یعنی مساله این بوده که صدای شجریان در رنو هم خوب است اما در ماشینهای دیگر خوب شنیده نمیشود. یا یک چیز تکنیکی دیگر که ما نفهمیدم. چون این رونمایی با رونمایی شجریان گویا همزمان شده است!
خلاصه رونمایی ماشین رنو بد هم نیست. به نظر ما اینها رنو را جای بیضایی رونمایی کردند، حتما جای شجریان هم که مدتهاست صداش از تلویزیون پخش نمیشود و داخل کشور کنسرت ندارد، قرار است روی صحنه تالار کشور مرسدس بنز ببرند. جای حسین علیزاده قرار است از بیامدبلیو رونمایی شود. ولله ما نمیدانیم اما میدانیم دیگر تعجب نمیکنیم.
قرار شده جای علیرضا افتخاری یک دستگاه پراید، جای امیر تتلو یک دستگاه مینیماینر، جای ابی یک دستگاه فراری، جای شهرام شبپره یک دستگاه مینیبوس ولوو مناسب تورهای یکروزه، جای نامجو یک دستگاه نیسان و جای آن خواننده که صداش دورگه است یک دستگاه اسب بخار روی صحنه تالار وحدت بروند. وزیر ارشاد گفت امیدوار است اینطوری جای خالی هنرمندان را خوب پر کرده باشد و مردم دیگر غر نزنند.
وزارت ارشاد اعلام کرده: طرح بعدی ما طرح تعویض هنرمندان فرسوده با خودروهای نو است.
به نظر ما هم پیام بردن رنوی جدید روی صحنه تالار وحدت مشخص است؛ دوران جدید رسیده است.
حالا بابای سوفیا، به من میگوید: ای میدون دوم، اگر تو واقعا عاشق سوفیا هستی باید خواننده بزرگی شوی تا ما تو را ببریم وزارت ارشاد و با یک دستگاه اتومبیل معاوضهات کنیم.
وصیت
سوفیا… به خدا اینها رنو را بردند روی صحنه تالار وحدت که نشان بدهند.
منبع: شرق – پوریا عالمی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چرا نمایشنامه های بیضایی کمتر اجرا می شود ؟
- وقتی درختان شهر در جشنواره شهر موضوعیت ندارد
- یادداشت بهرام بیضایی در یادبود ناصر تقوایی؛ آخرین درس
- باشو، غریبهای که «شازده کوچولو»ی سینمای ایران است
- یادداشتی به مناسبت روز ملی سینما/ سینما با طعم مارتادلا
- برای اولینبار در ایران؛ نسخه ترمیم شده «باشو غریبه کوچک» در شبکه نمایش خانگی منتشر شد
- «باشو غریبه کوچک» به جشنواره تورنتو میرود
- جشنواره ونیز ۸۲ در ایستگاه پایانی؛ شیر طلایی ونیز به جیم جارموش رسید/ دو جایزه برای سینماگران ایرانی
- در هشتاد و دومین دوره جشنواره؛ «باشو غریبه کوچک» از ونیز جایزه گرفت
- نسلی که بهرام بیضایی را نمی شناسد و کتابهایی که مرجوع می شود
- اختصاصی سینماسینما؛ نسخه مرمت شدهی «باشو غریبه کوچک» در جشنواره ونیز
- نمایش آثار مهرجویی، بیضایی و فرهادی در جشنواره مطرح ایتالیایی
- تبری بهرام بیضایی از شبکه من و تو
- شبی که بهزاد فراهانی وصیت کرد؛ نکوداشت خسرو حکیم رابط برگزار شد
- درباره آثار ایرج رامینفر/ تکیه بر پشتوانه نظری، برای رسیدن به نقاط قوت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش





