طنز نویس روزنامه شرق در ستون این هفته خود به اظهارات علی جنتی مبنی بر اینکه بهرام بیضایی به دلیل بالا بودن سن نمی تواند فیلم بسازد واکنش نشان داد.
به گزارش سینماسینما، در این مطلب می خوانیم: بعد از اینکه وزیر ارشاد، علی جنتی، گفت: «بهرام بیضایی سنش بالاست و کاری از دستش برنمیآید»، ما منتظر بودیم ببینیم جنتی دنبال چه کار خاصی است و آن کار خاص دقیقا چیست که مربوط به سن و سال است و چه کسی از پس آن برخواهد آمد. همینطوری منتظر بودیم تا دیروز که متوجه شدیم خوشبختانه جای خالی بهرام بیضایی روی صحنه تالار وحدت، اتوموبیل رنو بردهاند و رونمایی کردهاند. یعنی دقیقا وقتی که بیضایی را تونمایی میکنند و نمیگذارندش جلوی چشم، رنو را میآورند میکنند توی چشم مخاطبان هنر، عدل روی صحنه تالار وحدت. فقط دقیقا مشخص نشد موضوع شجریان بوده یا رنو. یعنی مساله این بوده که صدای شجریان در رنو هم خوب است اما در ماشینهای دیگر خوب شنیده نمیشود. یا یک چیز تکنیکی دیگر که ما نفهمیدم. چون این رونمایی با رونمایی شجریان گویا همزمان شده است!
خلاصه رونمایی ماشین رنو بد هم نیست. به نظر ما اینها رنو را جای بیضایی رونمایی کردند، حتما جای شجریان هم که مدتهاست صداش از تلویزیون پخش نمیشود و داخل کشور کنسرت ندارد، قرار است روی صحنه تالار کشور مرسدس بنز ببرند. جای حسین علیزاده قرار است از بیامدبلیو رونمایی شود. ولله ما نمیدانیم اما میدانیم دیگر تعجب نمیکنیم.
قرار شده جای علیرضا افتخاری یک دستگاه پراید، جای امیر تتلو یک دستگاه مینیماینر، جای ابی یک دستگاه فراری، جای شهرام شبپره یک دستگاه مینیبوس ولوو مناسب تورهای یکروزه، جای نامجو یک دستگاه نیسان و جای آن خواننده که صداش دورگه است یک دستگاه اسب بخار روی صحنه تالار وحدت بروند. وزیر ارشاد گفت امیدوار است اینطوری جای خالی هنرمندان را خوب پر کرده باشد و مردم دیگر غر نزنند.
وزارت ارشاد اعلام کرده: طرح بعدی ما طرح تعویض هنرمندان فرسوده با خودروهای نو است.
به نظر ما هم پیام بردن رنوی جدید روی صحنه تالار وحدت مشخص است؛ دوران جدید رسیده است.
حالا بابای سوفیا، به من میگوید: ای میدون دوم، اگر تو واقعا عاشق سوفیا هستی باید خواننده بزرگی شوی تا ما تو را ببریم وزارت ارشاد و با یک دستگاه اتومبیل معاوضهات کنیم.
وصیت
سوفیا… به خدا اینها رنو را بردند روی صحنه تالار وحدت که نشان بدهند.
منبع: شرق – پوریا عالمی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چرا نمایشنامه های بیضایی کمتر اجرا می شود ؟
- وقتی درختان شهر در جشنواره شهر موضوعیت ندارد
- یادداشت بهرام بیضایی در یادبود ناصر تقوایی؛ آخرین درس
- باشو، غریبهای که «شازده کوچولو»ی سینمای ایران است
- یادداشتی به مناسبت روز ملی سینما/ سینما با طعم مارتادلا
- برای اولینبار در ایران؛ نسخه ترمیم شده «باشو غریبه کوچک» در شبکه نمایش خانگی منتشر شد
- «باشو غریبه کوچک» به جشنواره تورنتو میرود
- جشنواره ونیز ۸۲ در ایستگاه پایانی؛ شیر طلایی ونیز به جیم جارموش رسید/ دو جایزه برای سینماگران ایرانی
- در هشتاد و دومین دوره جشنواره؛ «باشو غریبه کوچک» از ونیز جایزه گرفت
- نسلی که بهرام بیضایی را نمی شناسد و کتابهایی که مرجوع می شود
- اختصاصی سینماسینما؛ نسخه مرمت شدهی «باشو غریبه کوچک» در جشنواره ونیز
- نمایش آثار مهرجویی، بیضایی و فرهادی در جشنواره مطرح ایتالیایی
- تبری بهرام بیضایی از شبکه من و تو
- شبی که بهزاد فراهانی وصیت کرد؛ نکوداشت خسرو حکیم رابط برگزار شد
- درباره آثار ایرج رامینفر/ تکیه بر پشتوانه نظری، برای رسیدن به نقاط قوت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





