آیدین سیارسریع در ستون طنز روزنامه ایران مطلبی را پیرامون کلیپ «ایستادهایم۲» نوشته است.
به گزارش سینماسینما سیارسریع نوشته است: برخلاف برخی مسئولین بی ملاحظه که با اختلاس، حقوق های نجومی و ویژه خواری پول ملت را بی حساب و کتاب دور می ریزند، هنوز پیدا می شوند مدیران دلسوز و با مرامی که با حساب و کتاب و خون دل و زحمت فراوان پول ملت را دور می ریزند. نمونه اش عزیزانِ حاضر در حوزه هنری که یک میلیارد و دویست میلیون تومان صرف ساختن موزیک ویدیویی به نام «ایستاده ایم ۲» کرده اند. البته دوستان همین که ایستاده توانسته اند به چنین کار سترگی دست بزنند جای تقدیر دارد، ما هم منکر زحمات ایشان نیستیم ولی انصافا چگونه یک میلیارد و دویست تومن صرف ساخت یک کلیپ هفت دقیقه ای شده است؟ یعنی اساسا چه دیالوگی بین سفارش دهنده و سازنده ی اثر بوجود آمده؟ – اصغر؟ + بله آقا؟ – بیا! + جانم آقا؟ – بلدی کلیپ بسازی؟ + نه آقا. – پس این یک میلیارد و دویست رو بگیر برو یه کلیپ حماسی بساز. + چشم آقا. بعد اصغر رفته تیم جمع کرده و نویسنده هم شروع کرده به نوشتن. داستان را اینجوری شروع کرده که سه دقیقه اول کلیپ فقط به این می گذرد که ما بفهمیم اینجا جنوب کشور است. بعد از سه دقیقه کم کم موسیقی همراه با حمله ی هواپیما و ناوهای امریکایی شروع به نواختن می کند و چهره خواننده نمایان می شود. خواننده ی این کلیپ میلیاردی (حسین حقیقی) به قدری مطرح و شناخته شده است که روایت است وقتی چشم دو نفر از اعضای خانواده به طور اتفاقی به کلیپ افتاده چنین دیالوگی برقرار شده: – اینا کی ان بابا؟ هر کی از باباش قهر می کنه میاد خواننده میشه. + واقعا جای تاسفه … چقدرم شبیه حسین ماست! – دور از جون حسین البته. بله … به این ترتیب موسیقی آغاز می شود و کشتی و تانک دشمن که خیلی راحت و توریست وار وارد آب و خاک کشور شده اند توپ هایشان را درست جلوی پای خواننده و همراهان آن پرتاب می کنند که خوشبختانه موفق می شوند از روی توپ پریده و ثابت کنند «وسطی» که ما تا امروز به آن به عنوان یک بازی کودکانه نگاه می کردیم یکی از تکنیک های جنگی است که در نگاه فرماندهان نظامی ما مغفول مانده است. در ادامه کارگردان که خود را وامدار سینمای هند می داند ویدیو را اینگونه پیش می برد که چند تا جوان از جمله خواننده با پرچم ایران وارد آب های خلیج فارس شده و با فرو کردن میله پرچم در آب فریاد می زنند. این حرکت که از نظر علمی هم کاملا اثبات شده است موجب ایجاد شدن موج عظیمی می شود و ناوهای دشمن را در خود فرو می بلعد. یعنی هر وقت دیدید دشمن نزدیک شده یه میله، یه داد … خودش می ترسه میره. فقط یک میلیارد و دویست هزینه می خواد که اون رو هم دوستان تامین می کنند و مشکلی نیست. خسته نباشی دلاور، خدا قوت پهلوان!
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در چهارمین شب سینمایی سوره برگزار شد؛ تجلیل از کمال تبریزی، محسن شاهابراهیمی و محمدعلی فارسی
- نمایش ده فیلم از فیلمسازان دفاع مقدس در محوطه باز موزه سینمای ایران
- قیمت بلیت سینماهای حوزه هنری شناور میشود/ اجرای طرح با«هناس»
- ۸۶ سالن به چرخه اکران سینمای ایران میپیوندند/ آغاز به کار ۲۰ سالن
- بزرگداشت علی سلیمانی / گزارش تصویری
- ۶۵ سالن سینمایی تازه تاسیس حوزه هنری افتتاح میشوند
- یک انیمیشنساز جوان: در صورت حمایت، تولیدات فاخر و ارزشمندی در ایران شکل خواهد گرفت
- مهلت دریافت آثار جشنواره استاپ موشن تمدید شد
- سینما آفریقا به حوزه هنری تحویل داده شد
- اختتامیه جشنواره فیلم عمار / گزارش تصویری
- از پخش گشت ۲ تا تحریم گشت ۱ !/انتقاد روزنامه جام جم از تناقضهای عجیب درعملکرد حوزه هنری
- تصویری از زندگی آیت الله جنتی بر پرده سینما
- دسته گل «آشغالهای دوست داشتنی» برای تحریم حوزه هنری
- پخش کدام فیلمها به حوزه هنری رسید؟
- انتقاد غلامرضا موسوی از انفعال اصناف سینمایی در برخورد با حوزه هنری
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»






پروپاگاندا به سبک شوروی سابق
`