تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۶/۱۴ - ۱۵:۱۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 25990

عباس رافعیعباس رافعی در پی موفقیت اخیر جهانی‌اش گفت: با حضور در فستیوال‌های مختلف متوجه شدم بسیاری از آنها از رویکرد داستانی «فصل فراموشی فریبا» استقبال کرده‌اند.

به گزارش سینماسینما، عباس رافعی کارگردان و تهیه کننده سینما در خصوص حضور موفق فیلم سینمایی «فصل فراموشی فریبا» در جشنواره های بین‌المللی و اینکه برخی جریان‌ها معتقدند فیلم‌هایی که در جشنواره‌های بین‌المللی حضور می‌یابند، صرفا از رویکردی سیاه‌نما برخوردارند، گفت: با نظر دوستانی که این گونه می‌اندیشند صددرصد مخالف نیستم اما نمی‌توان گفت تمامی جشنواره‌ها چنین رویکردی دارند.
عباس رافعی با بیان این که جشنواره‌هایی که فیلم سینمایی «فصل فراموشی فریبا» در آنها حضور داشته، رویکردی کاملا کلاسیک و هنری داشته‌اند، افزود: در چنین جشنواره‌هایی، شیوه داستانگویی‌ فیلم‌های حضوریافته مطرح هستند. در حقیقت می‌توان گفت از فیلم‌هایی که با رویکرد سیاه‌نمایی از جوامع خود حضور یافته‌اند، اصولا چندان استقبالی از سوی این جشنواره‌ها به عمل نمی‌آید.
کارگردان و نویسنده «آفتاب بر همه یکسان می‌تابد» در ادامه، اظهار کرد: برخی جشنواره‌ها با رویکرد ترویج داستانگویی برگزار می‌شوند و رویکردی کاملا هنرمحور دارند. همچنین سعی دارند فیلم‌های انتخاب شده به جنبه هنری سینما نزدیک‌تر باشد تا جنبه سرگرمی آن.

رافعی گفت: باید جشنواره‌ها را از یکدیگر تفکیک کنیم. نمی‌توان گفت تمامی جشنواره‌های بین‌المللی رویکرد سیاه‌نمایی را ترویج می‌کنند.
وی در ادامه تصریح کرد: با حضور در این فستیوال‌ها متوجه شدم بسیاری از آن‌ها از رویکرد داستانی «فصل فراموشی فریبا» استقبال کرده‌اند. زمانی که یک فیلم موفق به دریافت جایزه بهترین فیلمبرداری، موسیقی و… می‌شود، این موضوع نشان‌دهنده این است که به جنبه‌های منفی آن توجهی نمی‌شود. اگر به مضامین توجه کنند در این صورت هر چه سیاه‌تر بهتر! اما در واقع اینگونه جشنواره‌ها بیشتر رویکرد کلاسیک دارند.
رافعی در پایان اذعان کرد: اگر در این جشنواره‌ها بازیگر، فیلمبردار، آهنگساز و… موفق به دریافت جایزه می‌شوند، در حقیقت بر اساس هنر این افراد است که جوایز به آنها اهدا می‌شود.

فیلم «فصل فراموشی فریبا» به تهیه کنندگی و کارگردانی عباس رافعی که در بخش مسابقه شانزدهمن دوره جشنواره بین المللی فیلم «نیکل» کانادا و هفتمین دوره جشنواره بین المللی فیلمسازان مستقل در کالیفرنیا آمریکا حضور داشت جایزه بهترین فیلم سینمایی از هر دو جشنواره را دریافت کرد.

فیلم «فصل فراموشی فریبا» پیش از این شصت و نه حضور بین المللی داشته و سی و شش جایزه بین المللی برای سینمای ایران به ارمغان آورده است.

 

منبع: موج

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها