عباس قادری در اولین گفتگویش پس از ۴۰ سال از آرزویش برای گرفتن مجوز فعالیت، رفاقت با شجریان، آغاسی و جواد یساری، همکاری با وثوقی و ملک مطیعی، تولد قطعه زیارت و ناگفته های دیگر گفت.
به گزارش سینماسینما وبه نقل از روابط عمومی سایت اشتراک ویدیوی تماشا، قادری گفت: آرزویم این است که مجوز برگزاری کنسرت در کشور خودم را داشته باشم و پس از پنجاه سال فعالیت در حوزه موسیقی، در این دو سه سال باقی مانده از عمرم با مجوز برای مردم کشورم اجرا داشته باشم.
قادری اظهار داشت: ۴۰ سال از پیروزی انقلاب می گذرد و ما هم جزء همان مردمی هستیم که انقلاب کردند و در تمام این سالها در مملکت خودمان ماندیم. توقع ما پس از این همه سال از وزارت ارشاد این است که یادی از ما هم بکنند، ما به عشق وطن و مردم در مملکت خودمان ماندیم و دوست داریم در مملکت خودمان و برای مردم مان بخوانیم.
۴۰ سال است منتظر مجوزم
قادری تصریح کرد: ۱۵ سال ابتدایی پس از پیروزی انقلاب مدام به وزارت ارشاد میرفتیم تا مجوز فعالیت بگیریم که متاسفانه هیچ اتفاقی نیافتاد و هنوز هم که هنوز است پس از گذشت چهل سال هیچ اتفاقی نیافتاده است. وی با اشاره به اما و اگرهایی که در خصوص گرفتن مجوز اجرای کنسرتش مطرح شده، اظهار کرد: همچنان پیگیر دریافت مجوز هستم و قول هایی برای دریافت مجوز رسمی در کشور گرفته ام.
آشنایی من و شجریان به جامعه باربد لاله زار برمیگردد
خالق قطعه زیارت در بخشی از صحبت هایش با اشاره به همکاری با محمدرضا شجریان در جامعه باربد اظهار کرد: در بخش جنبی تئاتر جامعه باربد که من در آن هر شب برنامه اجرا می کردم، سالنی بود که در آن استاد اسماعیل مهرتاش به خوانندگانی مانند جمال وفایی و محمدرضا شجریان تعلیم خوانندگی می داد و آشنایی من و آقای شجریان به همان سالهای جامعه باربد و لاله زار برمی گردد.
لب کارون آغاسی، آرم رادیو کویت بود
قادری در خصوص آغاسی گفت: موسیقی آغاسی با استفاده از دستمال و نوع موسیقی عربی از همان ابتدا با اقبال مردم روبرو شد، موسیقی لب کارون آرم رادیو کویت در آن زمان بود که تبدیل به آن قطعه معروف شد، آقای یساری هم در سالهای میانی دهه ۵۰ به لاله زار آمد.
قطعه زیارت نتیجه سفر زیارتی مان بود
وی در خصوص تولد قطعه زیارت اظهار داشت: به همراه آقای ریاحی پور ترانهسرای آثارم به سفر زیارتی رفتیم و آقای نصرالله ریاح پور خواستند که سفر را در قالب ترانه تصویر کنند به این ترتیب ترانه زیارت سروده شد و قاسم رئیس نژاد آهنگسازی این قطعه را بر عهده گرفت و این قطعه پس از گذشت ۵۰ سال هنوز هم مخاطبان خود را دارد.
لاله زار دانشگاه بود
خواننده قطعه تکه سنگ در خصوص آهنگساز قطعاتش توضیح داد: با آهنگسازانی مثل حسین واثقی، انوشیروان روحانی، ناصر تبریزی، ناصر آهنیان و یدالله بدر فعالیت کردم نصرالله ریاح پور از دوستان قدیمی ام، ترانه سرای اشعارم بود.
قادری با اشاره به تولد موسیقی لاله زاری تصریح کرد: لاله زار در واقع یک دانشگاه بود، در آن سالها مردم شهرستانهای مختلف پنجشنبه شب به مقصد لاله زار، سوار اتوبوس های ایران پیمان آن روزها میشدند و پنجشنبه ظهر به تهران و لاله زار می رسیدند.
با وثوقی و ملک مطیعی در جامعه باربد همکار بودیم
این خواننده پیشکسوت موسیقی مردمی ادامه داد: آن روزها لاله زار ۵ سالن تئاتر و پنج سینما داشت و من در تئاتر جامعه باربد فعالیت می کردم، آقای آقاسی در تئاتر پارس بودند و آقای جبلی در تئاتر، مردم هم براساس انتخاب خواننده مورد علاقه شان به سالنهای تئاتر می رفتند. وی در خصوص همکاری با ناصر ملک مطیعی و بهروز وثوقی و عزت الله انتظامی در تئاتر جامعه باربد گفت: در سالن های تئاتر لاله زار ابتدا نمایش نامه هایی اجرا می شد و در ادامه خواننده ها، برنامه های موسیقی خود را به نمایش می گذاشتند، در آن سال ها در تئاتر ما بازیگرانی مثل نصرتالله وحدت ناصر ملک مطیعی، بهروز وثوقی، عزت الله انتظامی و عباس مصدق حضور داشتند.
شهرتم با آهنگ چیزی که عوض داره گله نداره اتفاق افتاد
بعد از ۵۰ سال خوانندگی، سراغ چه شغلی بروم؟!
این خواننده پیشکسوت در پاسخ به این پرسش که آیا مانند سایر هنرمندان شغل دوم هم داشته است تاکید کرد: پنجاه سال کار من همین بوده است بعد از ۵۰ سال کجا برم کار کنم؟ چه کاری کنم؟
قادری در خصوص آهنگی که باعث شهرتش در عرصه موسیقی شد گفت: شهرتم با آهنگ چیزی که عوض داره گله نداره در سال ۵۳ اتفاق افتاد و در سال ۵۵ این قطعه به عنوان موسیقی فیلم در شهر خبری نیست استفاده شد.
فقط خواندن احسان خواجه امیری را در میان خواننده ها جدید می پسندم
«ساعت» را از همه قطعاتم بیشتر میپسندم
وی با اشاره به اینکه قطعه ساعت را از میان تمامی آثارش بیشتردوست دارد، تاکید کرد: در میان خوانندگان این روزها فقط خواندن احسان خواجه امیری را می پسندم
لینک کوتاه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو میآید
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
- «نگین سیاه» محمدعلی سجادی بهترین انیمیشن جشنواره سنتمونیکا شد
آخرین ها
- در جشنواره فیلم کلاسیک؛ جشن ۳۰ سالگی «داستان عامهپسند»/ بازیگران گرد هم آمدند
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
- میراث نفرینشده/ نگاهی به فیلم «پنجه آهنین»
- «استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن
- در برنامه «خط فرضی» مطرح شد؛ هنرمند اگر جهانبینی داشته باشد خفه نخواهد شد
- معرفی داوران دو بخش مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- اکران آنلاین غیرمنصفانه و ناعادلانه است/ چرا «کاپیتان» قربانی شد؟
- محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو میآید
- محصول ۵۲ میلیون دلاری سینمای کره؛ ورنر هرتسوگ صداپیشه انیمیشن بونگ جونهو میشود
- قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی در رقابتهای آسیایی با حمایت همراه اول
- «مجنون آن لیلی» هفته آینده روی صحنه میرود
- اولین حضور بینالمللی «چوپان» در یک جشنواره آلمانی
- بزرگداشت اصغر فرهادی در جشنواره کلمبیایی
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- داوران بخش فیلمهای داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
- «آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد/ واجد شرایط رقابت در اسکار
- در چهل و دومین دوره؛ «انگشت طلا» ۶ جایزه از جوایز فیلم هنگکنگ را برد
- مرور آثار داریوش مهرجویی در مسکو
- «تمساح خونی» ۴۰ روزه ۱۰۰ میلیاردی شد
- نگاهی به مینی سریال رژیم
- چرا فیلمهای نوستالژی دهه شصتی همچنان محبوب هستند؟
- نیکی مظفری و بهنام شرفی همبازی شدند/ رونمایی از پوستر نمایش «مرگ با طعم نسکافه»
- راهیابی«پیچ تاریخی» به جشنواره بینالمللی فیلم مسکو
- ساخت مستند فرمانده لوطی ها آغاز شد
- اکران «قویدل» در هنر و تجربه
- «نگین سیاه» محمدعلی سجادی بهترین انیمیشن جشنواره سنتمونیکا شد
- والتر هیل با یک فیلم نوآر برمیگردد/ ادامه بزن بزن در ۸۴ سالگی
- سینمای ایران مسافر کره جنوبی شد
- استخدام ۳ قهرمان کشتی کشور در همراه اول